Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: träning
Läst 1788 ggr
LinaN
0

Äntligen framsteg! TT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick vi ett stort genombrott på trickträningen!

Vi fick en fullfjädrad buga utan stress, känsla av press eller oro. Han stod lugnt och sansat kvar på framknät och verkade väldigt nöjd med att ha förstått vad det är matte ville samtidigt som han mumsa på en äpplebit.

Behöver jag säga att jag är jättestolt?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
0

och såhär såg det ut i april i år! Klar förbättring eller vad säger ni? :D

Lindbygarden
0

Jadu det är skillnad! hur går det med alla annan träning? Var längesedan vi hörde ngtGlad

LinaN
0

All annan träning går framåt. Vi har hoppat 60-70cm uppsuttet :D

Dressyren har legat litet på is nu i sommar, sedan vår privatlektion i början av sommaren så har jag föröskt jobba litet själv med det men känner att jag inte riktigt redar det själv, Men litet små-öppnor har vi ju gjort och lösgörande övningar gör vi nästan varje gång jag har ridit. Tömkört litet och sedan har vi också tricktränat lite granna och sen akademiskt markarbete emellanåt.

Men att inte förglömma så massa med uteritter. Nu är sommarlovet slut, och Harry går 5 dar i veckan igen så han är i gott skick inför höstens träningar och så. Han är ju verkligen inte tjock längre, men känns skönt o ha något att göra 5 dar i veckan :D

Men vi ser fram emot hösten och att träningarna ska dra igång igen :D

Lindbygarden
0

Va spännande!

Han ser ut att vara vältrimmad!

LinaN
0

#4 vältrimmad för att vara sommarfet ^^

Den senaste månaden har han haft fullt upp med att basa över sin vallackflock, från ranglägst förra året till ranghögst i år :D Så han håller sig i trim, utan att jag behöver göra alltför mycket :D Samt är betet inte så hysteriskt kraftigt i år så de blev aldrig smällfeta.

dock har vi ju 2 hästar som fått fång trots det.