God dagens 6/8 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Äntligen är det fredag, nu är det helg :D Hur jäkla, jäkla underbart som helst!
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut med hunden och sedan körde jag till ridskolan 7.30. Fodrade hästar, släppte ut privathästar, fyllde på vatten i hagarna, och sedan var klockan 9.30 och jag körde till flexvux för inskrivning, ska läsa Matte B nu i höst, 3:e gången gilt, haha ;) Matte är inte min starka sida kan jag ju tala om, men pappa ska hjälpa mig, måste ta tag i det nu, söker man in till högskolor/universitet, kräver nästan alla program att man har minst Matte B.
Tog bara en 30 min på Flexvux, sen körde jag ner till ridskolan igen och fortsatte, sopade stallet, krattade runt stallarna och sedan körde jag och lunchade vid 11.30, Subway idag med minsann, och läste nya numret utav ridsport :) Sen körde jag ner så jag var på ridksolan igen 13.00, tog ett hästtäcke och sen la jag mig bakom ridhuset idag med och solade till 14.00 då jag eftermiddags fodrade hästarna med hö och sen körde jag hem och på vägen blev det en sväng inom lokalföreningen för att köpa spån.
Har varit ute i stallet sedan jag kom hem, för att förbereda stalltvätten imorgon, tagit ut det mesta ur stallet dvs, foder, redskap, och lagt in ryktborstar och annat smått lösliggande i sadelkammaren.
Ska strax äta kvällsmat och sen ska jag köra syster till stan 18.00, och sen hinner jag mer eller mindre bara hem för att duscha, ta in hästar, tvätta Brimads mugg och sen ska jag köra in till stan igen 20.00 och träffa två vänner, köpa godis som vi ska ligga och kränga hela kvällen lång och titta på film :D Mys! Hästarna får alltså komma in lite tidigare idag, mest för att jag ska få Brimads mugg rengjord, sedan får dem stå kvar inne till 22.00 tiden då mamma eller pappa går ut och fodrar :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godag!
Länge sen jag va inne nu, har legat sjuk i en vecka, min värsta förkylning någonsin o jag är verkligen inte bra än, om än på bättringsvägen… Orken har kommit tillbaka iaf men har fortfarande grymt ont i halsen o hostar som en tok. Så jag har bara legat i en vecka, sååå segt! Men har inte orkat göra nå, en liten kissepromenad med vovvarna o sen har jag varit helt slut! Men har sen igår börjat kunnat äta iaf, så skönt!
Så idag är den en slappardag, igen… Men måste kurera mig. Tanken är att jag o en av hundarna ska tävla både i morgon o på söndag men får se hur de går med det, ev kanske vi bara tävlar en av dagarna, vi får se. Men huvudsaken är att jag är bra till onsdag då de bär av till Skåne, så de hänger ju på de oxå i helgen så jag inte riskerar att bli mer sjuk, vore ju typiskt o dra på sig lunginflamation eller nå sånt… Har iaf varit ut o provsprungit lite på gräsmattan o klarade de utan hostatack iaf, men frågan e om vovve lyssnar på mig med kraftigt nedsatt röst…
Hoppas ni mår bättre o har en fin dag!
Här har jonte ridit på Gabbie en liten sväng i skritt.. Det var poppis och lillan vart helt galen och gjorde språng jag inte trodde var möjliga!
Nästa vecka ska det bokas för kliniken då ska vi kolla lillans ben plus plocka bort en liten fettknöl på gabbie.
Nu är det movietime!!