God dagens 5/8 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Jag klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut med hunden och sen körde jag till ridskolan 7.30, fick en smärre chock när jag kom fram 8.00, bossen var där(!!!), dock bara för ett rida en privat PRE hingst, sen försvann hon igen ;)
Jag fodrade hästarna, släppte ut några privathästar, fyllde på vatten i hagarna, sopade i stallet, krattade runt anläggningen, sedan körde jag gräs från baksidan av ridhuset till framsidan utav stallet, blev några vändor och sen jämnade jag till i gödsel containern, sedan var klockan 11.30 och jag var klar, tog ett hästtäcke och gick och la mig bakom ridhuset och solade i bara underkläder i 45 min, sen körde jag och hämtade en vän och lunchade i stan på Subway, gott!
Lunchade ett bra tag, 1,½ timme ungefär ;) Sedan körde vi ner till ridskolan, och fodrade eftermiddags hö till hästarna i grushagarna och helt plötsligt dök det upp en tjej som skulle hyra en ridskolehäst för att rida på.
Det är ju bra att bossen talar om sådant? ;) Jag hade noll koll på vad det var för någon häst överhuvudtaget, så jag fick ringa rundor och till sist blev det utrett!
Jisses då!
Körde inom lokalföreningen på vägen hem och köpte spån, ska en sväng inom imorgon med och köpa mer spån, stallet ska nämligen tvättas på lördag, så det ska mockas ut och sedan läggas in ny spån och i 4*4 boxar, går det åt några balar när man ska strö upp!
Var hemma vid 15.30 och bytade om och gick ut och la mig i solen till nu 17.00.
Blir strax kvällsmat och resten av kvällen blir chill! Imorgon är det sista jobbedagen för veckan, TACK OCH LOV för det!
Medarbetare på Dressyr.ifokus