God dagens 4/8 2010
God dagens. Vad har ni haft för er idag?
Jag försov mig imorse(!!!), jag var nog väldigt trött när klockan ringde 6.00 och har antagligen stängt av alarmet och sovit vidare, sicken tuuur att hunden kom uppfarandes för trappan så jag vaknade! Så det vart riktigt snabba ryck imorse, på 45 min lyckades jag fodra/släppa ut hästarna, mocka/fixa i stallet, duscha och ut på kissrunda med hunden, och detta som vanligtvis tar det dubbla dvs 1,½ timme! Good work, må jag säga!
Kom fram till ridskolan 8.15, såg ut som ett krig i stallet, och snart såg jag att en privatponny som var inne på kliniken igår och behandlades för kotledsinflammation i båda frambenen inte tyckte det var så kul med boxvila, utan har på något sätt öppnat sin boxdörr och varit ute på äventyr inatt ;) Han stod förnöjt och betade gräs utanför stallet.
Fångade in ponny och hann fodra hästarna, sedan kom hovslagaren 9.00, som jag servade med hästar, och när han kört fixade jag det vanliga dvs, fyllde på vatten i hagar, sopade i stallet, krattade runt stallarna m.m.
Var klar runt 11.00 och då körde jag till arbetsförmedlingen och fyllde i "lönelapp" ;)
Och sedan körde jag ner till ridskolan igen och åt lite lunch i form av en macka med smör på och sedan bläddrade jag i hästtidningar jag läst ungefär 311 ggr, till klockan 13.30, då bossen behagade att dyka upp med målarfärg, fikarummet ska målas om, men jag vet inte om planen var att vi skulle måla med händerna? För några roller fanns inte. Så vi fick i uppgift att lägga in spångången i stallet igen, kan inte alls förstå varför dem fått för sig att ha spån i stallgången?! Kräver en himmla massa extra tid att hålla snygg. Det tog typ 10 minuter att slänga in den igen och jämna till och sedan fodrade jag hästarna 14.00 med eftermiddagshö och sen körde jag hem 14.30.
Har bara chillat hela eftermiddagen och kvällen, var sugen på att sola när jag kom hem, men solen behagade att gömma sig bakom molnen större delen utav tiden, så jag gav upp och gick in och satte mig framför datorn och kikade rundor istället.
Nu ska jag strax ner och borsta tänder och sedan ut och ta in hästar och tvätta/smörja Brimads mugg och sen väntar sängen.
Medarbetare på Dressyr.ifokus