Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1384 ggr
Cilla89a
0

God dagens 1/8 2010

God dagens.
Så är vi nu inne i Augusti månad.
Det vart helt underbart i Danmark, pappa, jag, syster, faster och kusin. Körde hemifrån vid 8 tiden på morgonen i fredags, körde ner till Helsingborg, tog färjan över till Helsingör och sedan körde vi vidare in i Köpenhamn, och jag kan ju säga att köra bil inne i Köpenhamn är med en viss risk för sitt liv! Herre min skapare, värst var ju alla cyklitser som kom farande till höger och vänster mitt i trafiken!!
Kom fram till hotellet vid lunch, checkade in och sedan gick vi ut och käkade pizza buffe, tusan så gott och det svullades så mycket så jag var mätt resten av dagen!!
Och sedan promenerade vi (jag rullade ;)) mot Tivoli, där vi sedan befann oss resten utav dagen fram till midnatt när det stängde. Inte så farligt med folk, och vi hade tur med vädret, spöregnade enormt hela förmiddagen(!!), så det kändes en aningens opepp, men det blev minsann uppehåll sedan när vi kom fram till Tivoli, lite tur ska man också ha ibland ;)
Stupade i säng så fort vi kom tillbaka till hotellet runt midnatt.
Åt sedan frukost vid 10.00 på lördagen, oj, så gott det var, och danskarna är ena jävlar på weinerbröd så det slank ner några stycken utöver den vanliga frukosten, sedan var jag mätt tills att vi kom hem på kvällen, haha!
Checkade sedan ut från hotellet och gick en runda på ströget, och sedan körde vi mot Helsingör framåt eftermiddagen och handlade dansk mat, och jag fick äntligen min ost!! Svenskarna är minsann dåliga på att göra ostar, så torra och smaklösa!
Óch sedan tog vi färjan över till Helsingborg och sen körde vi hem :) Var hemma framåt 19.00 tiden.
Käkade smörebröd, pölser och weinerbröd till kvällsmat och slappade framför tv:n hela kvällen! 
Det hade gått bra med hästarna i alla fall :) Fast jag ringde typ 3 ggr från Danmark och checkade ;) Kontrollbehov? Svar, ja!

Klev upp 5.00 idag, fodrade/släppte ut hästarna, sedan gick jag in och sov vidare till 9.30, duschade och sedan gick jag ut och tog av Brimad rentäcket som jag slängde på imorse, det skulle ju regna idag? Men vädergudarna ångrade sig väl. Och sedan mockade/fixade jag i stallet.
Brimad ska vila idag med, har vilat fre, lör. Men jag tror det gör honom gått med några dagars ledigt, eftersom han kändes lite matt. Sedan har han ju fått en rejäl omgång mugg med! Pålle har ont :/ Inte halt dock.
Resten av dagen blir chill, har inget alls som ska göras, skönt! Usch, helgen har gått i en hej dundrandes fart, men det är ju som dem säger, tiden går fort när man har roligt!

Imorgon är det ny dags för ny vecka på ridskolan, j a g  v i l l  i n t e. . . Så fruktansvärt tråkigt att vara där nere själv, hela dagarna!! Visserligen är typ 4 sommarjobbare där, men ändå! Mest jäkligt irriterad på bossen, men det har ännu en gång gått upp för mig varför man en gång flyttade Japp därifrån! En månad kvar, sen slipper jag det.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Go kväll!

Här har jag lyst med min frånvaro ett tag!Skäms

Jag har dels varit hos familjen och sen har jag fastnat helt med att bygga en anglosida! Det är superkul!!!

I övrigt mår pållarna bra och jag börjar bli lite nervös inför check av Geili osv..