God dagens 29/7 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Jag klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut en ultra-snabbis med hunden och sedan körde jag till ridskolan redan 7.10, stressigt värre, men allt för att kunna sova så länge som möjligt ;) Kom fram 7.30, fodrade hästar, fyllde på vatten i hagar, sopade i stallet och krattade runt stallarna, var klar 8.30 och körde då till stationen, mötte upp en vän sedan tog vi tåg ner till Malmö och sen bussen ut till Höllviken, där vi sedan har strosat rundor hela dagen och ätit glass :) Det är ju nästan helt overkligt fint fär nere, precis nere vid havet och det är hur mycket hästar som helst, gårdarna är uppradade efter varandra.
Jag hade ju inte tackat nej till en gård där nere, precis vid havet med utsikt över öresundsbron!
Kom hem vid 16.00, bytade om och gick ut och tog in Brimad, och sedan skrittade vi ut 45 min.
Usch, Brimad stackarn har fått mugg :/ Har bara kommit pang på rödbetan, på de 3 ben han är vit, dock är det väldigt lite på två utav benen, men han är riktigt sårig och svullen i karleden på ena benet :/ Det är ju lagom lägligt nu när det är rötmånad. Stackars pollen! Kan ju säga att jag inte är direkt poppis längre nu när jag pillar och tvättar såren, jag får minsann truga med mat för att få in herrn från hagen för tillfället.
Resten av kvällen blir chill i alla fall, ska ta en liten powernap nu och sedan packa, rullar mot Danmark imorgon vid 8.00 snåret på morgonen, pappa, syster, jag, faster och kusin, spenderar dagen på tivilo, sover på hotell och sedan ska vi gå på ströget under större delen utav lördagen innan vi rullar hemåt på eftermiddagen, och inom Helsingör för att köpa dansk mat. Det ser jag fram emot :)
Mammsen blir hemma och passar hund, katt samt Brimad och Japp. Ser dock inte fram emot att lämna en styck Brimad åt mamma ;) Måtte den marodören uppföra sig när jag är borta!
Så ingen uppdatering från mig förrens lördag kväll, ev söndag :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus