Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1020 ggr
fridak
0

god dagens 28/7-10

God dag.

Idag jobbar jag på som vanligt men i butik nr 2 som är lugnare fast man är själv så det finns att göra saker ändå, som att sitta och surfaOskyldig har prata med chefen idag och jag får lite ledigt i augusti:D 9-18 augusti så har jag obetald mini-semester. Det ska tydligen bli jobbigt i höst så de rekommenderar att ta semester och ladda batterierna. Kan vara trevligt och vara med och fira bror den 18 också.

idag ska jag förbi stallet en sväng och kolla så att kraken lever, han har tappsko så det finns inte så mkt att göra med än kolla honom fram till tisdag då hovslagaren kommer och skor om honom helt.

Nu ska jag på lunch, ha de gott!

MillaJ
0

God dag.
igår gjorde jag sista dagen på inkasso -och efter ett par samtal även avslutade jobbet på assistentbolaget (de hade snurrat till det och inte hängt med på min uppsägning för en månad sen><).
Efter jobbet igår så gick jag och några arbetskompisar ut och satte oss nere vid kanalen med ett par cider och lite sushi. Vi lyckades sätta oss så vi hörde Melody Gardot som hade spelning på andra sidan kanalen.
Senare på kvällen gick vi till en krog/klubb där en kompis jobbar som bartender.
Hemma vid 01 inatt…

Vaknade med lite huvudvärk imorse men den har jag avhjälpt med lite smoothies m.m.
Jag klantade mig och lät sambon låna min bil till jobbet idag, när jag hade behövt den själv för jag skulle åkt till lägenheten och kollat hur det går där -min pappa är världens snällaste och lägger sin semester på att måla+tapetsera om. Även syrrans sambo är där och grejar.
Men jag tänkte inte riktigt på det när min pojkvän väckte mig vid halv 6 för att fråga om han kunde ta bilen……

Ska strax ta en dusch och vänta på att han kommer hem så ska jag åka upp till föräldrarna, jag och mamma ska kolla på gardiner och sånt imorgon. Och så ska jag nog passa på att rida lite :)
Har förresten kanske ordnat upp det med stallplats.

Cilla89a
0

God dagens.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut en snabbis med hunden och sen körde jag till praktiken 7.30. Fodrade hästar, fyllde på vatten i alla hagar, sopade i stallet, krattade utanför stallarna och sedan sysselsatte jag mig med att karva ut äcklig gojja i alla hörn utav boxar och spiltor, där man inte kommer åt med sopkvasten, så golvet är helt rent nu!
Och under tiden skrubbade sommarjobbarna uteboxarna, så nu är så gott som allt färdig skrubbat, på tiden! Bara 3 boxar kvar i stallet som ska skrubbas på utsidan, men det går rätt fort!
Jag har sinnessjukt ont överallt i kroppen utav all förbannad skrubbning!
Sedan var det lunch och efter det var jag sysslolös, inkl sommarjobbarna! Jäkligt dålig stil att jag blir lämnad där nere helt själv!!! Så dem fick helt enkelt åka hem, och jag satt och väntade på att tiden skulle gå så jag kunde fodra eftermiddags hö vid 14.00 och sen körde jag hem jag med! Alldeles för varmt för att rida när jag kom hem, så jag bytade om och gick ut och la mig i solen och solade 1,½ timme, guud så skönt, låg och slummrade till och bara njöt!!

Red sedan Brimad vid 17-tiden, blev skogen idag samt en sväng inom fältet, mycket galopparbete, var ute 45 min, och han kändes fin, kanske en aningens matt, kanske värmen, kanske lite träningsvärk? Blev hård trimmning nere på fältet igår.
Imorgon blir det i alla fall en timmes skritt för att sträcka på benen och sen vila, fre, lör, sön när vi är i Danmark :) Blir nog bra!
Kommit in från stallet nu i alla fall och ätit lite kvällsmat och resten av kvällen blir chill.

Imorgon blir det en heldag i Falsterbo med en vän, ska spatsera rundor, äta glass och bada om vädret tillåter :) Najs. Blir tåg och buss ner. Men innan vi åker på morgonen ska jag inom ridskolan och fodra hästar, samt se till att sommarjobbarna har något att göra under dagen så förhoppningsvis har bossen innan dess hört av sig med saker som mer ska göras!

Medarbetare på Dressyr.ifokus