Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1059 ggr
MiaMaria
0

Godag 27/7

Gomorgon!!

Huuu snart är juli över oxå, vart tog den här sommaren vägen? Iofs har jag inte haft semester än så de kan väl spela in i de hela, 9 arbetsdagar kvar nu, som jag längtar!!

Jag sitter på jobbet, har precis börjat men de e så lugnt så kan göra mkt mellan samtalen. Jobbar fram till 12, om jag står ut tills dess, har bara sovit 3 tim i natt… När jag kommer hem blir de sova o sen ska jag antingen till veterinären med Zickan o ta bort dränet på Maja eller så ska jag åka o rida, får se vad av de det blir.

Hoppas ni har en bra dag!!

MillaJ
0

God förmiddag..

idag blir det lugnt fram tills att det är dags att jobba. Har eventuellt löst stallplatsfrågan inför flytten men det är inte helt spikat, men hoppas kan man ju.
Gör min sista dag på inkasso idag så vi är ett par stycken som ska gå ut en liten sväng ikväll =) kommer sakna arbetskompisarna, men måste nog erkänna att jag är rätt trött på att höra samma förklaringar till varför man inte betalat den räkningen, eller betalat på sin amorteringsplan -gång på gång, varje dag…

Nu blir det lite städning, ska försöka flytta vardagsrumsbordet så jag kan dammsuga under mattan….

Cilla89a
0

#0 kan inte annat än instämma, vart tog sommaren vägen? :/ märks tydligt nu att det mörknar tidigare om kvällarna, men jag hoppas att vi får en solig och varm augusti :)

God dagens i alla fall. Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, gick in och tog en dusch, gick ut en snabbis med hunden och sedan körde jag till praktiken 7.30, kom fram vid 8.00, fodrade hästar, fyllde på vatten i hagarna, sopade i stallet och krattade runt stallarna och under tiden mockade sommarjobbarna (4 st) alla 5 rasthagar, inkl ridskolehäst hagen, bra! :)
Sedan var det bara att sätta igång att skrubba, usch, så jobbigt och tröttsamt! Men det tar sig :)
Blev tvugnen att stanna kvar längre idag, då jag skulle göra iordning en shettis till ponnyridning 15.00. Sedan fodrade jag hö till hästarna i rasthagarna och sen körde jag hemåt.
Gick direkt och hämtade in Brimad från hagen och gjorde i ordning honom och sen skrittade jag ner till fältet och trimmade dressyr :) Gick överlag bra, traven kändes skitfin(!!), galoppen okej, kändes lite dragig, och blir då lite svår att reglera i galoppen, men känslan vart ändå bra!
Var ute 50 min.

Nu är jag inne och har bytat om, och väntar på att maten ska bli klar, ceasarsallad blir det idag med kyckling, bacon och krutonger, smaskens! Resten av dagen blir ytterst chill, jag är helt slut! Blir en powernap tror jag bestämt!
Imorgon är det sista jobbedagen för denna veckan, sedan vankas det en helg i danmark, najs! :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus