Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 937 ggr
Cilla89a
0

God dagens 26/7 2010

God dagens, var har ni hittat på idag? :)

Jag klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade, gick ut en snabbis med hunden och sen körde jag till praktiken 7.30, kom fram strax innan 8.00, satte de nya sommarjobbarna i arbete, dvs skrubba stall, helt makalöst, 2 boxar lyckades bli skrubbade förra veckan när jag var hemma, good work! ;)
Jag fodrade hästar. Bytade vatten i alla hagar och fick skrubba alla vattenkar, det blev nog inte gjort senast igår kan jag ju säga. Sopade i stallet och krattade runt stallar så det blev tjusigt. Och sedan tog jag in en häst, gav havre och smorjde ett sår i karleden.
Därefter var det lunch och sedan satte även jag igång och skrubbade, en box fick jag klar, sedan var klockan 14.30 och jag gav hästarna eftermiddagshö i hagarna och sedan for jag hemmåt, körde inom lokalföreningen på vägen hem och köpte Krafft Groov 125 samt Magnesium till Brimad, hoppas extra Magnesium gör någon nytta, känns som jag provat allt, verkligen allt, för att lindra hans shivering, men allt jag testar är förgäves, det känns surt och det känns som jag är påväg att ge upp :( :(
Körde även inom och hämtade ut ett par jeans som jag beställt, och dem satt som en smäck :D

Kom hem nu vid 16.00, trött och sliten, trotts att jag bara vatt hemma en vecka, känns det att man tappar det snabbt!
Resten av dagen blir chill. Brimad har vilodag idag.
Lite bättre väder har vi haft idag btw, sol och +21 :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

fridak
0

God dag! Jobbar på som vanligt. Funderar på vilken helg jag ska åka hem till småland, om jag ska strunta i putte i parken och åka denna helgen eller om jag väntar till nästa helg.

Försöka även leta efter hur man gör en permanentbädd. I nya stallet så ska vi troligtvis ha bäddar på torv med spån ovanpå, problemet är att jag aldrig gjort en bädd någonsin. Jag är van vid vanlig halmströning där man plockar ut allt varje dag så det känns som en stor förändring.

Lindbygarden
0

Go kväll!

har precis kommit ifrån mörbylånga, har varit och hälsat på familjen.

Igår var det middag och svårföräldrarna och cirkus!

I övrigt har vi idag fint väder men i lördags var det helt sjukt dåligt väder! men ajg klagar inte utan är sååå nöjd med att ha fått vatten!Glad