Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1072 ggr
MillaJ
0

godmorgon 24/7 2010

Morrn morrn.
Igår kväll var jag på middag hos min tränare tillsammans med 2 andra kompisar. Vi har ju allihop stått i samma stall tidigare så vi känner varandra väl. Var jättekul och jag var inte hemma förrän vid kl 1 inatt :p
Åt jättegod mat och pratade oavbrutet. Kollade även på en del ritter från J/YR-EM, och det var inte förrän då det gick upp för mig att det hålls ju på Schafhof -gården jag provjobbade på i höstas :p

Har sovit jättekasst inatt så jag är lite småtrött, ska strax ge mig iväg till Ikea och handla lite lampor till lägenheten och sen fortsätter jag vidare upp till mina föräldrar. Ska försöka rida lite på Hottie idag :)

MiaMaria
0

Godag!

Jag jobbar, men bara kortpass idag, skönt! Så när jag slutar 12:30 så ska jag springa ner på Telia butiken som ligger i samma hus som jobbet o se om de har nå vettigt erbjudande på nå sånt där trådlöst internet som man kan använda med typ kontantkort, tänkte ha tills jag ska på semester.

Sen får jag se vad som händer under eftermiddagen, mannen jobbar till 18:30 så jag har lång "fritid" Oskyldig Ev ska jag åka o rida Clabbe, men inte om de blir för varmt, då lider både han o jag. Hundarna ska såklart även få sin del. Kanske sova lite oxå, sovit dåligt inatt då jag måste sova på rygg för att inte gårdagens lilla olyckas blåmärken ska göra ont…

Hoppas ni har en bra dag!

Cilla89a
0

God dagens.

Klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sedan gick jag in och sov vidare till 9.00, tog en dusch och sedan följde jag med mamma och pappa in till stan och handlade :) Brukar ju vanligtvis ta med Brimad och rida i ridhuset medans mamma och pappa handlar, men eftersom vi drattade ner i diket igår, rejält, var jag rädd att han skulle vara ofräsh idag, och det skulle ju inte vara så kul att upptäcka det där inne och sedan stå och vänta 1,½ timme medans dem handlar.
Kom hem från stan vid lunch, hyrde även 3 filmer som ska ses med familjen ikväll och mumsa på onyttigheter i form av jordgubb, kiwi och banan med smält vit choklad på och vaniljglass, mums! Det är ju lördag ;)
Usch, de senaste 2 veckorna har det blivit onyttigheter mer eller mindre varje dag, glass i stora lass vid havet, käkat ute med vänner, filmkvällar med vänner med lösgodis i mängder, grillat ett antal gånger som alltid avslutas med grillade marshmallows, mariekex och nutella.
Dock har jag trotts detta gått ner 1 kg under dessa två veckor, så jag klagar ju inte, jag har ju redan nått målvikten också, så det är bara bonus ;) Dock funderar jag på att göra mig av med 3 kg till. 
Att komma under 60 kg, vore treevligt :D
Dock känns det att sockerberoendet kommit tillbaka som ett brev på posten under dessa två veckor, inte bra, inte bra!

Men, men. Kom hem från stan vid lunch, åt frukost, bytade om och sen gick jag ut i stallet mockade/fixade och sen red jag Brimad, skrittade ner till fältet och trimmade lite dressyr och han kändes fräsch och lika fin som vanligt, lättnad :) Var ute 50 min.

Kommit in nu och resten av dagen blir chill, lite höstkänla ute, huwanamej! Mulet och bara +18!!! Man är ju van nu vid sådär
+25-30, så jag fick minsann dra på mig tjocktröja innan jag gick ut i stallet. Hoppas bara det är något tillfälligt.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

inspiration tack!

Är helt död på det här med hästar nu, vill inte ens gå ut och hälsa på honom i hagen längre. Är inte ett dugg roligt att rida, drar mig för det hela tiden och hittar på anledningar till att slippa. funderar på att köra tillbaka honom till anläggningen redan ikväll, då får han i alla fall tillsyn samt att det är lättare att hitta andra som kan rida honom där… måste dessutom få hjälp med honom, vet inte vad som fattas honom men han kan inte ställa åt vänster, kan inte ens vara rak. till och med i vänstergaloppen springer han med huvudet åt höger, rakt upp i luften. är så förbannat trött nu, att det aldrig kan funka!!

förut har planen varit att sälja honom i oktober/november, men jag flyttar eventuellt till gotland i september samt att jag inte tycker det är roligt längre, så funderar på att han ska ropas ut som till salu på tävlingen nästa helg…. känns tungt men samtidigt är det inte rätt mot honom, blir bara frustrerad när jag kommer upp i sadeln så det slutar med att jag bara rider en kvart ändå för att inte ta ut all irritation på honom =(

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

#3 vad tråkigt att det känns så. Kan ingen hjälpa dig och avlasta + komma med nya idéer? Vart bor du?

Peppe
0

#4 i småland… står hos min tränare men det hjälper inte när jag inte har några pengar att betala träningar med… skulle nog kunna jobba för träningar, men jag har inte motivationen nu ärligt talat…

min kusin ska rida imorgon iaf, och hon som ska tävla honom nästa helg rider nästa vecka så nu behöver jag inte göra det på ett tag iaf.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

#5 vad tråkigt när man hamnar i såna svackor >< hoppas det släpper