Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1028 ggr
MiaMaria
2010-07-21 10:17
0

Gomorgon 21/7

Godagens vänner!

Vad har ni för planer för dagen?

Jag har precia börjat jobba, med en grym huvudvärk, suck… Jobbar fram till 15.

Ikväll är planen att vi ska träna agility, Sören måste få hårdträna lite då jag anmält även honom till tävling, hur nu de ska gå… Gimli han tycker nästan de e lite tråkigt o träna, han gör allt rätt men utan speed så han får träna lite lätt bara. Han e ju som "fullärd", de vi egenligen behöver träna på e väl bromsen på tävling då de går i full fart Oskyldig Men de e ju svårt o träna på träning Flört

Så ja, de e min dag de, hoppas ni får en bra dag!

Alma-G
2010-07-21 12:03
0

Skulle ridit ut med en kompis men hon blev tyvärr sjuk och han var så trött igår så kanske att han får vila idag, eller att jag tar ett riktigt kort pass. Men om ett tag ska jag och pappa iväg och köpa schabrak (om jag hittar några snygga *kräsen*) eftersom jag har fått in lite pengar denna månaden :D

Cilla89a
2010-07-21 12:50
0

God dagens.
Min dag kunde ha börjat bättre.
Klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna. Sedan gick jag in och sov vidare till 8.30, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sen jagade jag Brimad 30 min i hagen, alltid lika roligt, eller inte, när han till sist gav upp var han helt plaskblöt och jag var fullständigt rasande, tog in och gjorde i ordning, skulle precis gå ut och sitta upp, då blir han rädd för något? kastar sig och drar sönder sitt hubertus träns, tack för den, så det var bara till att leta upp ett annat träns! Blev bara 40 min skritt idag, eftersom han och Japp blev vaccinerade igår. 
Plaskade på rejält med vatten på Brimad när vi kom hem, som nu står inne i stallet och äter hö medans han torkar så jag sedan kan spraya hästarna med Absorbine, det ska även stretchas, kyla överben samt smörja mulen med helosan sol innan han och Japp får gå ut i hagen igen.
Har precis duschat, och vatt ute med hunden en kortis.
Ska göra lite frukost nu, och senare ska jag och hunden köra någonstans och gå lång promenad :D myspys. 
Sedan blir det grill med några vänner ikväll :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
2010-07-21 13:30
0

Hej hopp!

Morgonen startade med en härlig doft av..koskit!!! De har lagt svamgödsel på åkrarna utaför och det har varit rätt vind i natt eller snarare fel vind!!

Uäck va illa det luktar! I övrigt håller pojkarna på och fixar tv-rum på ovanvåningen.. de har satt upp väv, målat grund och första med bronsfärg.. blir läckert med en ljusbrun med metalllyster!

Så nu har de farit iväg för att köpa liten tvåsitssoffa, tvbord och tv-bänk..roligt för jonte att göra projekt med pappa..Glad

Jag ska mocka ur bäddar.. har lite kvar, hoppas kunna få ur två tills imorgon då hovslagren kommer..

MillaJ
2010-07-21 16:29
0

Ridit De Chenta idag igen, jobbade i ridhuset där det var lite svalare än ute. Hon var rätt pigg alltså, man märker att hon inte jobbat lika hårt som vanligt.. Men hon är ju snäll iallafall :p
Upp till stallet, passerar Lumpi som precis rullar sig noooga i sanden….
Duscha av tanthästen och in med henne för att äta lunch, plocka in Lumpi under tiden och fixa till honom lite, tex reda ut svansen som såg ut som dreads -den blev ungefär dubbelt så tjock när jag var klar ;)

Nu är det snart dags för jobb, snabbdusch först -innan man svettas ihjäl på spårvagnen med alla Gothia Cup-ungar ><

Ska försöka åka upp till Skaftö i helgen, saknar lilla pållen…