Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 5501 ggr
Dyblygiad
0

Jacson sadel

Är det någon som har erfarenhet av deras nya dressyrsadlar? jag provsatt en på Globen och tyckte att den var mkt skön. Funderar på om det kan vara något för mig o gula kusen. Den har precis som Bates bytbar bomvidd.

Lindbygarden
0

Tyvärr ingen erfarenhet av deras sadlar men hur var prislappen?

Scandi
0

vad hette den mer?

Cilla89a
0

På skolan hade hästarna dressyrsadeln, Jacson Arthur de Luxe och den modellen vart superskön!!!
Förövrigt hade hästarna även hoppsadeln, Jacson Celine, också superskön!!! Absolut prisvärt sadelmärke för rumpan i alla fall, vet inte hur dem är kvalitetsmässigt o.s.v.
Dock tror jag du pratar om någon helt ny modell, för dessa 2 modeller har ingen "bates funktion"

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

Jacson Knights Eva Marion  dressyrsadeln 14995:-

Jacson Knights Aragon 19995:-

Jacson Knights Iris 19995:-

I hoppmodell har de

Jacson Knights Camelot 13990:-

Dyblygiad
0

3# Hur pass urskurna var sadlarna? Mitt halvblod har en hööööög manke men ändå bred. Svårt.

Scandi
0

Irisen är jag sugen på :)

Cilla89a
0

#5 jag tycker Jacson verkar passa många ryggar eftersom så gott som alla skolhästarna kunde ha Jacson. och det var en ganska stor variation på en uppsättning skolhästar, både spinkiga fullblod, normala halvblod och några fläskiga ponnykorsningar ;)
vår klass fick vara med vid utprovningen av Jacson sadlarna, när en tjej som är utprovare och återförsäljare för Jacson kom till skolan, och ja, så gott som alla hästar kunde ha Jacson. fanns några hästar som fick ha kvar sina keiffer hopp och dressyrsadlar, men jag vet inte om det var för Jacson inte passade eller om det var så att dem inte hade råd att byta ut alla på en gång (alla hästar hade keiffer hopp och dressyr men skulle byta till Jacson hopp och dressyr)

överlag tror jag Jacson passar hästar med ordentligt tilltagen manke, eftersom min häst själv har en hög manke och en sadelutprovare jag pratade med i telefon la Jacson som förslag på sadel som skulle kunna passa (dock har jag fått veta i efterhand att denna människa inte är någon höjdare på att prova ut sadlar) 
sen tror jag också dem är åt det smala hållet, nästan alla skolhästar fick ha vid eller x-vid.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Scandi
0

vad heter jacson andra dressyrmodeller?

katrinne
0

Jacson Merlin

Jacson New England

Jacson Arthur de Lux

Alma-G
0

Jacson Arthur dressyr är superskön, provred i den sadeln på ponnyn, sen har jag en Jacson Santa Cruz hoppsadel som också är undebart skön!

ThunderClap
0

#7 gamal tråd men kan inte låta bli att öppna käften.

Tror inte att ett och samma märke värkligen har sadlar som passar alla ryggar… Tror det var någon försäljare som gärna ville sälja det märket…

Dyblygiad
0

11# Inte alla men många olika ryggar, det är skillnaden. Ingen har påstått något annat. Sen finns det ju olika modeller inom samma märke.