Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1825 ggr
Cilla89a
0

God dagens 15/7 2010

God dagens. Vad har ni för er idag?

Jag klev upp 5.00, släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen väntade jag på hovis som kom 6.30. 4 nya skor fick Brimad efter många om och men, hovis orkar inte sko honom mer, hans rygg är dålig och Brimad gör den då inte bättre ;( Så jag får se hur jag löser det nu, hovis är snäll och erbjöd sig att sko honom en gång till om jag inte hittar någon annan till nästa gång, men jag ska se om jag kan fixa fram lugnande och se om det hjälper nästa gång (vilket jag tror och hoppas) jag vill ju ha kvar hovis :(
Men, men. Tog dryga timmen att sko och raspa lite på Japps fossingar, slängde sen ut hästarna i hagen igen, sopade och fixade i ordning i stallet och sen var klockan mycket passande 7.40 så jag körde till ridskolan. Var på helspänn hela morgonen att hovis skulle vara sen, och att jag skulle komma jättesent till ridskolan. Men det passade perfa!
Fodrade hästarna, bytade vatten i hagarna, sopade, krattade och sen var det bara till att sätta igång och skrubba vidare på spiltor och boxar, nu är alla spiltor klara, dvs 12 stycken+1 box. Och sedan desifincerade jag spiltorna och boxen som är klara. Vid 13.30, så orkade jag inte mer, så jag körde hem, jag har en djävulsk träninsgvärk i låren, och i armarna!!!
Förövrigt har vi riktigt behagligt väder idag, molnigt och lite blåsigt och även fått nån rejäl åskskur, vilket behövs, har ju varit varmt och torrt så länge nu så gräset har börjat brännas och dessutom knappt inte vuxit alls, grannen är lite brydd över andra skörden där bla vårt hö kommer tas. Känns inte helt bra. 
Nu blir det en powernap, skönt som tuusan.. Och sen tänkte jag gå ut och skritta Brimad 1 timme i skogen, tar det alltid lite lugnare första dagen när han är nyskodd, så han kan "gå in" skorna. Ska i vilket fall som helst ta det lite lugnare ett par dagar framöver eftersom han haft 9 dagars semester.
Kvällen blir chill som tusan.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Godag!

Jag sitter på jobbet, har jobbat sen 9 o får gå hem kvar över 4, lääängtar, är såå segt idag…

Ska hem o äta o umgås lite med mannen o sen blir de att åka iväg o träna med hundarna med ett gäng kompisar, agility som står på schemat. Ska försöka boka biljetter till bio i morgon oxå. Jag har ju klassat Twilight som nå skumraskfilm men efter att ha sett första filmen (blev tvingad att se de…) blev jag så fast så den andra införskaffades illa kvickt o i morgon blir de tredje på bio =) Mumma mumma med riktiga snyggingar! Cool

Ja de e min dag de, händer inte så mkt mao…

Lindbygarden
0

Hej hopp!

Här är väldigt deppigt just nu.. Geili är inte dräktig och det har visat sig att hon reagerar med inflammation vid varje seminering vilket gör det oerhört svårt för ägget att överlevaRynkar på näsan

Så det blir troligen inga Geiliföl för oss, hon får ett sista försök sen kommer hon hem. Därefter kommer hon säljas som rid/promhäst..

MillaJ
0

God kväll..

#2 tråkigt att höra :(

Idag var det värsta monsunregnet när jag åkte till stallet, pållarna såg riktigt tjuriga ut kan jag lova..
Red ett pass på De Chenta och hon var rejält piggare än igår, men duktig. Är imponerad av den damens tålamod med mig ;)
Pillade lite med Lumpis skav på foten och sen åkte jag hem. Fastnade i köerna >< hem och göra egna hamburgare :)

Nu är jag på jobbet och jobbar till 20

ThunderClap
0

#2 Usch vad tråkigt, hade varit intressankt med stammen den föl-ungen hade fått med hälften arab. Man kan inte se varför hon reagerar med inflammation på något vis?

Lindbygarden
0

#4 Ja det är verkligen jättetrist!

Men nu är vi glada om vi kan få en välstammad unge överhuvudtaget…

Tydligen är det en sjukdom/tillstånd som kan komma bara sådär.. problemet är ju också att det bildas ärrvävnad när de får infl.. Vanligare bland äldre ston är det också..

Den är inte smittoburen så det är inget hon fått av ngn..