Gomorgon 16/7
Godagens!
Vad har ni för planer idag?
Jag har precis börjat jobbat, jobbar fram till 14 om de inte dyker upp ledigheter *vill ha* Har inte sovit just nå alls i natt så skulle behöva hem o sova… På em ska jag ev iväg o kolla dressyrprogram med Cicci o Clabbe då de ska iväg o tävla i helgen igen, Örebro den här gången, en nätt tripp på drygt 60 mil enkel väg…
Ikväll blir de bio, platser bokade längst bak o i mitten, som jag längtar!!
Ja de e väl de som står på schemat än så länge, får se om nå mer dyker upp.
Hoppas ni får en fin dag!

#0 vad ska ni se för film? :D
God dagens. Ringde bossen igårkväll och sa att jag inte kommer idag, jag hade en sån helvetisk huvudvärk igårkväll och var helt jäkla slut i kropp och själ.
Klev upp 5.00 imorse fodrade/släppte ut hästarna och mockade/fixade i stallet och sen gick jag in och sov vidare till 8.30, ljuvligt! Kan inte minnas sist jag fick lite sovmorgon.
Bytade om och gick direkt ut och red Brimad i skogen innan det skulle bli förvarmt, tog det lite halvlugnt eftersom han fortfarande är under igångsättning, även om han inte tappat ett smack under dem 9 dagarna, så vill jag ändå ta det lite lugnare de första dagarna. 50 min i skogen, mycket skritt och trav i varierad form, både låg och rund och högre med lite mer samling. Sedan blev det en kortare sträcka galopp, då jag bara stod upp och lät han rulla på i en lägre form, satte mig ner i galoppen en liten bit med för att känna på galoppen, och det kändes helt ok, lite stark och dragig.
Sedan blev det rejäl avsvampning med kallt vatten på en mycket varm och svettig häst, sedan fick hästarna stå inne någon timme och mumsa hö medans Brimad torkade så jag sedan kunde dränka han och Japp i Ultrashield, jag vet inte vad som har hänt i år, men vi har blivit fullständigt bombaderade av äckliga bromsar!!! Hästarna tycker det är riktigt pissigt! De andra åren har vi knappt inte haft några bromsar alls, skumt!
Duschat och vatt ute på promenad med hunden nu :) Sitter vframför datorn en liten stund och ska äta frukost sen ska jag ut och lägga mig i solen en timma och sen ska jag köra till stan och hämta upp en vän när hon slutat jobba vid 13.30 och därefter bär det av mot havet, riktigt, riktigt härligt!!!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#1 Havet låter undebart!
Jag har ju sommarlov och hade inte utsläppet i morse så jag tog sovmorgon idag, sen har jag duschat, ätit frukost och fastnat vid datan -som vanligt! Ska dra till stallet så jag är där runt halv fyra, ska mocka och fixa med hans foder och utfodra de hästarna i min haggrupp för att sedan ta in dem.
Sen ska jag rida, ska skritta ut i skogen i cirka 1 - 2 timmar, för att bygga upp konditionen och bakmusklerna, det blir toppenmysigt! För visst är långa skritturer den bästa konditionsträningen? :)
Så nu ska jag fortsätta slappa ett bra tag, undebart.

jobbar idag och det är kolugnt på jobbet. har haft 3 kunder tror jag, den ena ville prata med ordinarie optiker, en beställde glasögon och en köpte ett senilsnöre. Jag har inte en enda undersökning bokad, det här kommer bli en seeeg dag. Ska köra hem till kalmar efter jobbet, pålle får långweekend, ledig torsdag,fredag, lördag och ev söndag också.

#1 Eclipse, har ju blivit helt besatt nu
(se gårdagens gomorogntråd)

#4 de e redigt! =D har sett Eclipse två ggr på bio, den är grym =D
sov hos en…kompis… inatt, och eftersom jag inte fick med mig bilen dit så fick jag glatt gå upp vid 05.50 för att få skjuts när han åkte till jobbet. var uppe en liten stund men var så trött att jag gick o la mig igen, vaknade inte förrän halv 10 igen.
ska nog åka ut till gården och måla några timmar innan dagens ridning. tänkte försöka hinna med båda idag eftersom båda stod igår. Tog med Blacky till ridhuset i förrgår och han var konstigt nog jättefin!? fattar inte hur det gick till när det dagen innan i stort sett var dragkamp mellan oss. och när blacky går bra så är det väl för mycket begärt att Arcona också ska gå bra. Hon verkade ha lite träningsvärk så lät henne mest lulla, och sen fick hon nåt muppryck vid ett tillfälle och stod och hoppade och bockade, antagligen på grund av alla miljoner bromsar som är i skogen. fick vila igår i alla fall som sagt pga träningsvärken. ska se hur hon känns idag, blir eventuellt bara skritt om det går för alla insekter.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

god dag!
Är det bara jag som inte fattar hypen kring twilight?
Jag jobbar icke idag och hästen har vilo-dag. Skulle ha spelat paintball med några kompisar, men kommer inte hända utav olika anledningar, får se om vi kan göra det om någon eller några veckor istället.
Ska förbereda mat för kvällen under dagen och åka ut till hästen och tvätta flugtäcket som är jätte damigt. Har inget annat täcke att byta av med och vill inte att han går utan, så måste tvätta och torka under dagen så det är redo för ikväll. Jätte mkt att göra
Ska nog ligga ute på baksidan å halvslumra med hunden större delen utav tiden.

#6 Jag fattade ingenting o tyckte de verkade va "ytterligare nån tönt film a'la harry potter" men när jag blev tvingad att se första filmen så va jag fast sen, men mest för att de e så mkt mumms mumms att kolla på
Men även för att de är spännande såklart

#7 Att de är snygga pojkar i filmen är jag med på ;) Däremot är karraktärerna vedervärdiga :S Och handlingen är så baserad på vad karraktärerna gör så jag står knappt ut med den delen heller :P Jag har läst böckerna och det var rejält slickigt och jobbigt att ta sig egenom, fy usch, undrar vad för bild det ger till unga tjejer egentligen…

#4 Jag såg den i måndags, hur jäääkla bra som helst :D Jag vill se den igen, och igen och igen :D
#6 vampyrer, det säger allt ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
vad är det med flickor och vampyrer?
Klart snyggaste vampyren är ju Damon(?) i vampire diaries, Ian S är bara föööör snygg.. jisses!