Hur ser din häst ut?
Hur ser din häst ut?
Namn,older,ras,kön mm?
Här är Tango han är 20 är en av stallets duktigaste dressyr.Men endå suraste.Eller han va de tills jag kom men sen blev han snäll.Nu kanske han blir min =)
Idag borsta jag på han i 4 tim och fick finna bilder.

Jätte fin kille! Du får berätta mer om att han ska bli din!
Jag lägger in bilder när jag är hemma vid min dator.

Kahlua
Brun häst med stjärn och snopp. 14 år. Vallack. SWB.
E: Fontana UE: Chapman
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Bill, shetlandsponny, 14år, e, Parlington Pimpernell u, Lollipop
Bill är min tävlingshäst inom klassisk körning. Gjorde mycket bra i från sig år så vårt lag kom med till Riksfinalen. Tyvärr kom vi aldrig i väg Bill och jag pga att jag snart ska ha barn, så orkade jag inte med den resan. Vi får ta nya tag 2010 i stället och hoppas att det blir ett bra år.

HannaT #17
då är din häst släkt med min ponny! 
E: Chapman U: Chaquette
född 2003 och är 147-148 i mankhöjd.
Som ni ser på bilden är hon vit över ryggen och rumpan med svarta ben och brunt huvud, nu på vintern är hon brun med massor av vita hår istället!
Har haft henne sen den 28 juni, men runt 20 september blev hon halt :( Men nu, äntligen är hon frisk och ungeför den senaste månaden har hon varit på igångridning så jag håller tummarna för att hon håller denna gången!

#22 brunskimmel kallas färgen (dvs en konstantskimmel) =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#22 Och med #24 
Jag har 2 hästar jag (snart 3 förhoppningsvis).
Jag har i nuläget 2 renrasiga connemaror!
* Önnarps Monia RC 1293, sto, född 2003, brun vhip
e. Backuddens Mountain Haze RC 83 - Aladdin RC 66 - Rolls Royce RC 49
* Valorous Monarch, hingst, född 2009, brun itk
e. Brolötens Grafit RC 70 - Backuddens Mountain Haze RC 83 - Aladdin RC 66.
Sen är Monia dräktig med Juno Rory RC 56

# 21 Din medryttar häst är släkt med min Gulan. De kommer från en anrik stosläkt som kallas Bellasläkten, de brukar oftast vara gulbruna el isabeller.
Anna Bella e chick u Ulla Bella ue Esquire xx
"Gulan" Bellas Donna e Bernstein u Pal-Bella ue Nepal uu Ulla-Bella

*älskar bella-stammen och njuter av bilderna*

35# Jag köpte Gulan för hennes stam skull. Jag började min ridbana på just Bella hästar. Red Bellona e Harras u La-Bella-Mona-Bella - Gull-lill
och hennes avkommor, Marona, BellMarco, Bendel samt BellAmi från 7-18 års ålder.
Så valet var lätt när jag skulle köpa mig ett halvblodsto på gamla dagar
gammal svensk stam och så Bella blodet.
ja jag vet, tänkte att jag inte skriver det då jag kommit i diskussion (hur nu jag kan hamna i en då det är min egen ponny..) om huruvida hon är brunskimmel eller rödskimmel.. så jag tänkte undkomma onödiga diskussioner, men glad att du sa det ändå =D
ja vore hon rödskimmel hade det inte funnits ngt svart på henne =)

#36 Ok, kul! Skulle oxå kunna köpa en eller flera bara för stammens skull. Har haft flera ur bellastammen när jag jobbade i stall o de är ju lika underbara allihopa, så störtskönt psyke, inge "typiskt" halvblod där inte.

Lambourgini Bay, e. Lotus RP 131 u. Molly Bay.
Svenska ridponny, kat. D, skimmel, ca 146 cm, fyller 7 år i juni.
Världens snällaste och goaste kille, har haft honom sen den 18 mars 2008, alltså snart 2 år.
Tränar dressyr nån gång i månaden, och hoppas på att vi kommer ut på tävlingsbanan i sommar!
Tränar även lite trickträning med honom, för tillfället kan han stegra,le,vacker hov/tack, och nästan buga på kommando.

#52 Jättefin!!

#54 Tack! Jag hade verkligen tur som hittade henne :)

Colina, det är verkligen fina hästar du har!
#64 Tack:)
#62 Ruuuuskigt fiin!!

Hej Colina! underbara PREhästar och välkommen hit!
JohannaK va spännande med ny häst! är han import eller uppfödd i sverige?
#28 Då kommer både Mona och Lacoste från Önnarps :) Lacoste är född 2002 och står nu på Långeberga Ridklubb/ridskola.
Hur är mona i ridning? Vilka steg har hon? Blev lite nyfiken om hon är lik Lacoste ^^

#68 Han är importerad från Spanien och kom hit till Vargön (Vänersborgs kommun) i juli/augusti 2009. En riktig going som ääälskar pyssel, mys och kel, äääälskar att galoppera i snön och har ett steg som en gud, precis som alla P.R.E hästar 
#67, söt kille :) Vad är det för stam?
#68 Tack:)
Här hemma står för tillfället 5 Welsh Mountain ponnyer men flera andra är utlånade osv. Dock väljer jag att bara ta med den jag faktiskt rider just nu ;)
Min älskling är en hingst på snart 5 år som verkligen är ett hopp för framtiden. Vacker med fantastiska rörelser och lättlärd vad det gäller träning. Förhoppningsvis ska vi (både jag och han) starta våra första tävlingar till sommaren i dressyr!
Så här är Molstabergs Lord Milligan
e. Heniarth Mr Milligan - Kvalificerat till både The Olympia show och Horse of the year show, dessutom första ridna ponny som blivit supreme champion på Lampeter show
ue. Werdrefawr Daniel
Den traven skulle ni inte klaga att få rida med va? ;D
Lite bus i snön!
Och helkropp, som "tur" är har han hunnit med att bli lite maffigare sedan detta fotot togs!
Hakuna matata!

#73 Gud vilken fin häst!

#74 Tackar :D
Hakuna matata!

Fransiscus
14 år
Arabiskt fullblod
Valack
Utbildad msv dressyr

#77 Vilken söting! Kul men ännu en person som har insett fördelarna med de långörade kusinerna! :)
Du får gärna PMa mig och berätta mer om henne.
#81 tack :) Hon är helt underbar
#83 tyckte att det var kul att du också hade en åsna! PM:ar dig nu ;)

butta, finaldyne, kortison, 7 natur medel som ska vara bra mot detta, back on track, magnetpaddar, laser, vibrationsgolv, vitkålomslag, rekommenderad storlek på hage och promenader.
Det är vad vi har provat och inget hjälper märkbart, vetrinären är inte hoppfull. Hon är aggressiv så sällskapshäst funkar inte sen tkr hon inte dte är kul att bara vara i hagen, hon älskaratt springa, hoppa, kapplöpning, upptäcka nya vägar m.m.

Hon är aggressiv mot hästar menar jag, och hundar och katter. Sen skulle hon inte trivas som sagt.
#96. Tja om man aktiverar hästen jälja henne till någon som håller på med Nh få hene att lita på en. Och få en att slutta va agressi de fungerar. Och min kompis köpte en sådan häst nu är hon snäll mot alla. Och hon rids inte utan promeneras en 1 i skogen tömkörs. Och Nh är en bra hjärn stimulans och fåe hästen att tänka . har du funderat på något sådant ??
Lycka till med hästen =)

#97 litar på mig gör hon. visst har jag funderat på det men som sagt måste hon jobba fysiskt också för att trivas, dessutom hade hon problem med benen för ett tag sen så hon ska ridas mellan 5-6 dagar i veckan. så tyvärr är avlivning enda alternativet för att hon ska trivas med sitt liv.