God dagens 18/7 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Jag klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna, sedan gick jag in och sov vidare till 9.00, skönt som tusan! Bytade om och gick direkt ut i stallet mockade/fixade och sedan red jag Brimad, skrittade ner till fältet där jag sedan red lite lätt, travade i stor 8-volt i varierad form, både låg och rund och lite högre med en aningens mer samling, sedan tog vi lite galopp i både höger och vänster, stod mest upp och lät honom rulla på, satte mig ner några steg för att kontrollera galoppen. Kändes till en början lite stel och loj, med all rätt, men blev fin sedan när han kommit igång. Han har säkert lite träningsvärk sedan passet i ridhuset igår som blev tufft.
Var ute 40 min.
Duschat nu och det är behagligt väder idag med, molnigt, och lite vind :) Hästarna uppskattar det i alla fall! Men imorgon ska det bli varmt och soligt igen :)
Resten av dagen blir slapp, ska bara sitta inne och chilla framför tv:n och kolla vidare på säsong två av
"Legend of the seeker", och sen ska jag in till stan ikväll och träffa gammla stallgänget, kolla på film och käka godis :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Var nere imorse och red + fixade i stallet för vi ska ha gäster om en halvtimma. Red ett kort pass, men han var fin, lite väl pigg möjligtvis men jag kortade upp han i mellanåt och när han gjorde rätt fick han länga lite. Tempovexlingar i galoppen också :) Såå fin galopp, kommer alltid älska den! Rund och helt undebar alltså, men han var lite sur på mig redan innan ridningen eftersom jag skulle tvätta hans näsborrar grundligt, haha.
God eftermiddag.
Idag är jag skittrött. Har varit i sambons föräldrars sommarstuga över natten. Och sedan till stallet och rida. Har jobbat med De Chenta idag och hon var så duktig så. Den hästen har ett sånt tålamod alltså ;)
Nu ska jag hoppa i duschen och sen kanske till Liseberg med syrran+bihang.
Fick en tjej i stallet att ta en bild på mig och "lilla" De Chenta :)
(något slapp sits, men jag har preciiis hoppat upp)