Hjälp?
Hejsan!
Jag är medryttare på en underbar häst, hon är en gammal travare. Hon har varit en del skaddad så nu håller jag och hennes ägare på att bygga upp det.
Men jag skulle vilja ha lite tips om vad jag kan göra för övningar för att stärcka hennes nacke och rygg.
Häslt även med en liten enkel förklaring hur man ska göra övningen då jag inte har ridit så mycket dressyr det senaste året och då har glömt vad övningar heter;)
Tack!:D
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

De bästa för o stärka henne tycker jag är att klättra, snurra bland träd i skogen (dvs inte bara gå på stigen utan ut o gå kringelkrokar runt träden o över stock o sten), tömkörning i korrekt form osv. Även långa skrittturer för o bygga kondis o stärka ligament.

Ja, det håller vi på med, men det är även bra att få lite variation och göra några dressyr övningar.
Men tack så mycket för svaret!
Hmmm vad har hon haft för skador? Om det är nyligen så är det bra med kuperat och varierat….men om på ridbana är det ridning på raka spår…i djupare form…kanske med ngn bom.

Jag är inte så jätte insatt i hennes skadda men det var ca två år sen nu, så hon börjar ju komma tillbaka men det måste gå väldigt sakta fram…