PRE/Kallblods/ponnyfläta
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade denna som är relativt tydlig och informativ.
Hoppas ni blir klokare på att fläta era långmanade ponnyer o hästar! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Ja men då gör jag nog rätt…. Det är bara det att ju längre jag kommer i flätandet, ju längre ner hamnar flätan från mankammen!
Men det kanske "bara" är att spänna bättre medan man flätar!?
#1 det är ett vanligt "problem" att man hamnar längre o längre ner men det är bara att hålla emot och försöka hålla flätan på mankammen, det är inte lätt men det går! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Tack för tips och råd
!

Åh den där ska jag ta en närmare titt på! Jag måste ju lyckas få med bast i det där med…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Bra beskrivning!
Jag har iofs aldrig flätat en så där lång man, men jag har upplevt att sånna flätor lätt "går upp" och blir förstörda när man rider… Var något av ett flätningsfreak när jag red som mest, älskade att fläta på alla möjliga sätt (knoppar, svansflätor, ponnyfläta, fisknät och flätat fisknät för att nämna några). Kan vara så att hästarna jag flätade oftast var ridskoleponnyer med mycket egen vilja, men ändå… Tycker ni andra som brukar fläta att det håller bra?

jag tycker den håller bra, min ponny har ganska lång man, detso längre därsto bättre håller den, tycker jag. Om du ska på utställning kan du ju sätta i hårnålar och spraya med hårspray om du verkligen vill att det ska sitta..

det är ända gången jag ångrar att jag stubbade min ponny, hon var så läcker i sådan fläta=) fast det är hon nu med^^

#10 dt är lätt med fisknätet! gjorde jag alltid på ridskolans hästar när jah red där. =)

#10 Testa att göra ett flätat fisknät istället för ett med bara snoddar, det blir ascoolt!
#10 Det är inte så svårt! :)