Märkeshjälp sadel
Min sadel ligger inte helt hundra så den ska säljas och en ny innförskaffas. Problemet är att jag inte riktigt kan lista ut vad det är för märke och inte heller vad den kan va värd, så tänkte om ni kan hjälpa mig lite. Har hittat följande:
- En liten skylt där det står County Saddlery made in England , tillverkningsstället med andra ord.
- Under stroppen där man stoppar i stiglädersänden så står det Couinty
- Om man lyfter så att man kommer till sadelgjordsstropparna så finns det ett nummer inristat, 83021712, vilket jag antar är något slags tillverkningsnummer?
- N6 är inristat uppe i en kant
- Sen finns det en text som är väldigt svårtydd (bortnöten) men tror att det står Spring tree, made in England, 17 tum N & 4 fit. Sen står de nått mer över som inte går att urskilja
Så några idér på vad de kan va för sadel och vad den kan va värd?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Står det County på den så är det nog en County ;)
Du har ju den viktiga informaitonen iallafall; märke (County), sätes-storlek (17") och bomvidd (4).
Är ju gamal model så svårt att veta vilken model det är om man inte har bra koll på hur deras gamla modeler sett ut, vilket jag inte är rätt person för.
Är ju helt klart en gamal sadel. Hur mkt repor och skador är det på den? Hur är stoppningen? Är bommen kollad utav sadelmakare? Hur är sadelstropparna? Stigläderkrämpor, gamla modelen eller ny som man fäller upp?
Gamla County sadlar brukar inte ligga så högt i pris, så beroende på hur fräsh den är skulle jag tippa på någonstans mellan 3-5.000kr, beroende på hur bråttom du har att få den såld. Bor man dåligt till och inte vill skicka så är det självklart svårare, bor man bra till så att det finns fler köpare i närheten och/eller kan tänka sig att skicka är det ju lättare att få sålt även.

Absolut är de en Country, tror nästan aldrig jag sett en så gammal sådan
Jag skulle tippa på kanske 3000, visst är de en kvalitetssadel men en äldre lite mer omodern sådan. Men såklart som #1 skrev så hänger de ju på hur fräsh den är

Tack för hjälpen! Personligen tycker jag att den är i ett ganska fint skick men ska undersöka det lite nogare. En tjej inne på Ridsport hade luskat lite och det verkar som att den är tillverkad -89, inte den senaste modellen med andra ord ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jsg tycker den är väldigt lik Lewa sadlara! Har själv haft en lewa hopp, som är väldigt lik i bossorna!