God morgon 14/7 -2010
God morgon
Varit uppe en liten stund och hunnit med att äta lite frukost. Ska alldeles strax ge mig iväg för att möta upp mina föräldrar som ska följa med mig och kolla på en lägenhet :D jättespännande!
På vägen ner mot Göteborg igen så svänger jag in på stallet och tittar till hästarna, om klockan inte blir för mycket så ska jag även rida De Chenta.
Sen efter det så blir räserfart hem för att hinna till jobbet, måste åka hemifrån kl 15 för att hinna…
Idag ska jag rida för tränare igen, eftersom den i söndags gick jättedåligt! Hon sa att vi skulle halvera kraftfodret och ta med mig någon ut i skogen och galoppera.
I måndags morgon så red jag ut med en kompis och tog lite galoppsträckor och igår sprang mamma men det hade regnat och var lite halt på hälften av travsträckorna men det blev galopp uppför två gånger. Vilket är jättebra för hans dåliga rumpmuskler :)

God dagens, hur var lägenheten #0?
Jobbar som alltid, är rätt lugnt men så kommer det ruscher när man minst anar det, och minst behöver det. Men jag har iaf lyckats beställa ett abbonemang till fånen, har suttit med kontantkort läääääänge nu.
Försöker även få tag i en hovslagare här, hörde med dem i stallet men en betalade rätt mycket extra för att få ut sin från ett ställe långt bortifrån och en annan hade en som inte tog emot nya. JAg tror inte min gamla hovis kommer om hon så får extrabetalt för det blir en resa på 10timmar t.o.r. Så jag tog hjälp från hovlagarföreningens hemsida och där har jag hittat en rätt nyutbildad hovis, vissa skulle kanske backa för att hon är oerfaren då men samtidigt har hon allt färskt i minnet. Jag ska testa och se iaf.
Ska ut till hästen ikväll tänkte jag, men vet inte om jag ska rida eller låta bli.
#2 Handpenning lagd ;) Men det är en del att fixa till i den innan jag kan flytta in, så det är bara att dra igång.

God dagens.