God morgon 14/7 -2010
God morgon
Varit uppe en liten stund och hunnit med att äta lite frukost. Ska alldeles strax ge mig iväg för att möta upp mina föräldrar som ska följa med mig och kolla på en lägenhet :D jättespännande!
På vägen ner mot Göteborg igen så svänger jag in på stallet och tittar till hästarna, om klockan inte blir för mycket så ska jag även rida De Chenta.
Sen efter det så blir räserfart hem för att hinna till jobbet, måste åka hemifrån kl 15 för att hinna…
Idag ska jag rida för tränare igen, eftersom den i söndags gick jättedåligt! Hon sa att vi skulle halvera kraftfodret och ta med mig någon ut i skogen och galoppera.
I måndags morgon så red jag ut med en kompis och tog lite galoppsträckor och igår sprang mamma men det hade regnat och var lite halt på hälften av travsträckorna men det blev galopp uppför två gånger. Vilket är jättebra för hans dåliga rumpmuskler :)

God dagens, hur var lägenheten #0?
Jobbar som alltid, är rätt lugnt men så kommer det ruscher när man minst anar det, och minst behöver det. Men jag har iaf lyckats beställa ett abbonemang till fånen, har suttit med kontantkort läääääänge nu.
Försöker även få tag i en hovslagare här, hörde med dem i stallet men en betalade rätt mycket extra för att få ut sin från ett ställe långt bortifrån och en annan hade en som inte tog emot nya. JAg tror inte min gamla hovis kommer om hon så får extrabetalt för det blir en resa på 10timmar t.o.r. Så jag tog hjälp från hovlagarföreningens hemsida och där har jag hittat en rätt nyutbildad hovis, vissa skulle kanske backa för att hon är oerfaren då men samtidigt har hon allt färskt i minnet. Jag ska testa och se iaf.
Ska ut till hästen ikväll tänkte jag, men vet inte om jag ska rida eller låta bli.
#2 Handpenning lagd ;) Men det är en del att fixa till i den innan jag kan flytta in, så det är bara att dra igång.

God dagens.
Klev upp 6.30 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till ridskolan. Fodrade, bytade vatten i hagar, sopade och krattade och sen var det bara dags att börja skura spiltor igen, vilket jag pysslade med 9-14.00, helt själv och sen gav jag hästarna eftermiddags hö och sen drog jag hem. Sicken jävla stil alltså.
Är helt slut i armar, händer och ben eftersom jag sitter på huk typ hela tiden. Typ, låt mig dö?
Usch, körde hem, bytade om och la mig i solen en timme och bläddrade igenom vinterkatalogen från Hööks, som kom idag :)
Nu sitter jag här svettig, med huvudvärk och en ond kropp. Blir till att slappa framför tv:n nu, käka lite kvällsmat, fixa det allra sista i sadelkammaren sen är den tiptop igen och sen ska jag ut och rida Brimad i lite lätt skritt/trav nere på fältet efter 9 dagars semester :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Uppdat.
Har precis varit ute och ridit, det finns inget bättre än att rida en ljummen sommarkväll, och motivationen som varit lite si och så den sista tiden är på väg tillbaka känner jag :) Brimad kändes trotts att det fortfarande är varmt ute, pigg och fräsch och faktiskt otroligt positiv och glad att få arbeta efter 9 dagars vila. Blev skritt och trav en runda i skogen i 40 min :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dag 3 på ridlägret, ungarna var lite matta i morse men kom sedan igång när det var en western tränare ute och körde trailbana med dem, även jag var faktiskt med på ett hörn. Ida tröttnade dock på mig när jag råkade slå henne i huvudet med lassot. Dagens stjärna var verkligen underbara Gulan som gick upp på bron som om hon aldrig gjort annat. Vi fick beröm för att hon var så cool! Även hennes halvbror (e Bernstein) var lika cool och även han gillade bron. Inget dåligt temperament där inte!