God dag 12/7 2010
idag ramlade antagningsbesked1 in.. oooooch…..
JAG KOM IN!
iofs inte på mitt förstaval, men på andravalet. Så nu ska jag bli Socialpedagog….
är lite smått skakis nu. Har ju sökt på annan ort, så nu blir det att dra igång lägenhets -och stallplatsjakt. Hottie går hemma hos föräldrarna tills jag hittat nånstans att bo för oss. Är lite nervös för sambons reaktion när jag talar om detta ikväll när jag kommer hem från jobbet. Detta innebär ju att jag flyttar ut.
Annars så är det en varm dag och jag ska jobba ikväll.

#0 grattis :D Vart är det du ska läsa?
God dagens. phu, trotts att det åskade så det stod härliga till igårkväll är det trotts det extramt kvavt och klibbigt ute, ja, även inne för den delen.
Gick upp 6.30, najs, fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till praktiken, hästarna som går i grushagarna dygnet runt hade stått inne inatt p.g.a åskan, inte så checkt att stå ute på öppen yta kanske ;) Annat med flockhästarna som står i skogshage.
Så jag fodrade, sedan bytade jag vatten och skrubbade badkaren i alla hagar, säkert ingen som bytat vatten i helgen, för det var helt grönt av alger i alla, isch :O Vattnet blir ju äckligt så väldigt fort nu när det är så varmt!
Sedan släppte jag ut hästarna samt mockade till dem som ägs av ridskolan, dvs 2 shettisar samt en stor häst, privatägarna mockar till sina egna hästar.
Och sedan sopade jag i stallet, krattade utanför stallet, plockade undan en massa små kraffs som låg typ överallt i stallet. Sen mockade jag en grushage där en ridskolehäst går som inte får äta gräs därav grushage.
Var klar vid 11.00 och då körde jag hem eftersom hovis skulle komma vid 14.00.
Kom hem och bytade om till shots och linne, phu, skönt. Att gå med ridkläder i denna värme är inte att rekomendera ;) Åt lite frukost, fixade med artikel och sen ringde hovis och sa att han kommer på torsdag morgon vid 6.30 istället(!!!), är förvarmt att sko nu..
Känns alltid lite sådär när han ringer och ändrar dag, eftersom jag går och förbereder mig mentalt på att Brimad ska skos, han är inte helt rolig att sko p.g.a sin shivering..
Ska strax ut och ta in hästarna i alla fall, så dem får komma in och svalka sig i stallet. Och sen ska jag röja och fixa lite i stallet samt sadelkammare :)
Ikväll blir det bio, Twilight med en vän, skoj :) Om vi nu vill säga får tag och kan boka biljetter, hemsidan funkar inte och ingen som svarar i telefon, störigt :(
Förövrigt var förra veckan sista bantarveckan, nu är jag klar och det är najs som tusan, gick ner -1.2 kg, totalt 22 kg :) Väger nu 64 kg, vilket är rimligt till mina 172 cm :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#1 i Trollhättan blir det. Är reserv 51 på förstahandsvalet Djursjukskötare så jag tror det är kört där. Men jag är glad att ha kommit in alls.

goddagens
det är helt sjukt varmt här. som ni kanske läst lite här o där så är Målilla varmaste stället i sverige, och självklart är det ju där jag bor. bläää denna värme! har 29.9 grader nu inomhus, och 27.2 utomhus och då har det ändå åskat som tusan i natt/morse.
har ridit en gång sedan förra söndagen, det går helt enkelt inte när det är så varmt så Blacky har lite semester. jag har inte petat på honom på 4-5 dagar så han har nog blivit vildhäst vid det här laget.
har fått ett tillfälligt "sommarjobb", att rida igång en av hästarna som står i samma hage som Blacky eftersom ägaren varit med om en trafikolycka. ska försöka mig på det idag, när termometern för en gångs skull visar mindre än 30 grader…. är ett sto så vi får se hur det går! jag och ston är väl kanske inte den bästa kombinationen
ska försöka ta en tur med Blacky också, han behöver det.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

termometern visar 28.6 grader ute nu, det stiger alltså 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~