Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1357 ggr
Dyblygiad
0

God dag 11/7

Är alla genomkokta nu eftersom det inte har kommit upp en godmorgon tråd ännu?

Jag har varit och hämtat Ronja hos Logårds idag och på väg hem fick jag punktering på släpet, tack o lov för boggie säjer jag bara, då blir det inte så stor grej av det hela.

Sen har jag precis kommit hem från biobesök, att rekommenderas, det är svalt i biosalongerna!

Jag o tjejerna såg Eclipse, rolig och bra! medan pojkarna gick med pappa och såg "pojkfilmen" Schrek. Den var bra tyckte 5 åringen, fast det var en del pussar i den med, men då blundade Theo.

Snart dags att åka till stallet. En lugn kväll för i morgon startar vårt ridläger.

Cilla89a
0

God dagens.
Jisses, så vaarmt! Phu! Gick upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till stan och tog tåget ner till Malmö 7.24, och sen vidare med bussen 8.35. Var framme strax innan 10.00.
Titta på dressyr hela dagen, 5&6 års championatsfinalerna (artiklar kommer), samt "Hästens cup", hysteriskt kul när dressyryttarna lånar hopphästar och hoppryttarna lånar dressyrhästar ;) HAHAHA!
Lite handlat blev det med, PROB olja, 199 kr, 
samt 3 "KRAFFT" höpåsar till, 30 kr ;)
Dressyen var slut vid 16.00 och drog mig då tillbaka till bussen, det var så fullsmockat (alla fick inte ens plats i bussen), och vi svettades som ett gäng grisar allihopa, jisses!
Lite kaosartat på tågstationen i Malmö, tydligen hade Hässleholm fortfarande problem med strömmen, men mitt tåg gick, tack och lov för det!
Kom hem nu vid 19.30, ätit lite kvällsmat och resten av kvällen blir slapp, är så sinnessjukt varmt, har +30 grader i huset, känns som det kommer bli kämpigt att somna även ikväll, svettades som en gris igår natt, trotts att jag bara låg i underkläder och fönstret vidöppet! Usch, ja, men det sägs komma åska inatt, det hoppas jag verkligen för det är hemskt kvavt ute!!

Men, men, nu är 9 dagars Falsterbo till ända, lite blandade känslor får jag säga. Men det ska bli rätt skönt att återgå till vardagen och slippa alla extremt tidiga morgnar, sena kvällar, allt tåg och buss flängande.
Praktikdags imorgon som vanligt, dock bara till lunch, för hovis kommer vid 14-tiden.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Gokväll!

Jag har haft delad tur på jobbet idag, va hit först vid 11-14:30 o sen 18:45 till alldeles snart då jags ka packa ihop. Så så mkt mer hinner man inte en sån här dag, massa stök med hundarna såklart men inte så mkt mer.

Kollar med ett halvt öga på fotbolls finalen nu, hatar fotboll men just när de är final så e de lite spännande.

På vägen in till jobbet nu ikväll fick jag syn på en jätte stor rökpelare, alldeles svart o de visade sig att de är stans hunddagis som stod i full brand, eller de va snarare helt utbränt när jag åkte förbi o de har tagit sig i resten av bygnaden. Så himla tråkigt, Andre som driver stället har kämpat för de o fått till de så himla bra o så går allt upp i rök… Min första tanke va att de kanske va nån stackars hund eller människa kvar där inne men enligt tidningarna ska de inte va de, så får hoppas de stämmer!!

Nä nu packar jag ihop o åker hem mot sängen!