Godag 9/7
Godagens!
Vad har ni för planer idag? Misstänker att Cilla har fullt upp på Falsterbo idag igen, inte alls avis 
Jag sitter på jobbet o ska snart dra igång, jobbar till 16:30 men har en så grym tandvärk, den bara dök upp som gubben i lådan igår så måste va nå hål eller nå, suck! Får se om jag blir kvar heldag här…
Ikväll är de bingo dax igen, stor bingo idag, 30000, skulle inte sitta så fel. De är alltså bilbingo jag snacka om, helt fast, de e så grymt kul!! Ni måste testa! Spänningen är på topp! I måra är de mer storbingo då är de 75000 på ett annat ställe, tänk o vinna båda?! Vanlig bingo, när de inte är storbingo alltså brukar ligga på 16000 på måndagar o 20000 på fredagar på de stället där vi spelar o i måndags satt jag med ett nummer kvar hur länge som helst på 16000, nära skjuter ingen hare, surt!
Ja de är vad som händer här de, hoppas ni får en bra dag!!
Planerna idag är att ringa till två affärer och se ifall dem har inne den sadeln jag vill prova i rätt storlek på allt, försöka få tag på in tränare och bestämma tid imorgon och hämta spån :) Plus köpa ett träns! Hoppas någon har en sadel, annars får jag rida i min hoppsadel i två veckor nu, suck. Men den är iaf inte flat så det ska nog gå bra.

#0 Haha, jajamennsan :D
God dagens. Klev upp 6.20 fodrade/släppte ut hästarna, mockade fixade i stallet, duschade och sen körde sen till ridskolan 7.20 och fodrade hästarna, var lagom irriterad då det tydligen kommit tillbaka endel ridskolehästar utav någon anledning? Så det var betydligt fler hästar att fodra idag, vilket jag inte räknat med, och dessutom så var det tomt på vatten i alla hagar!!! Jag var ganska lack kan jag säga, jag sprang runt som en tok med hö och vattenslangar och jag hann precis med tåget 7.42, phu!
Har varit omänskligt varmt idag, och luften har stått helt stilla, fullständigt olidligt, så jag varierade mellan framridningen till dressyren och framhoppningen, eftersom det är skuggigt. Och det var ju inte bara precis jag som var smart, utan alla andra skulle också stå i skuggan ;)
Men det är minsann väldigt intressant att få se framridningen :) Dock blev jag lite förvånad över hur många som faktiskt sitter och rider rollkur på dressyren?! Jag trodde det var förbjudet?
Kan säga att Anky är ypperlig på rollkur, ett helt pass satt hon och trimmade Painted black som mer eller mindre sprang med mulen i bringan konstant!
En sväng inom mässan blev det också, självklart ;D
JW, marinblå, helskodda Ridbyxor, där det står "Whitaker" med vitt på ena låret.
3 par Pikeur ridstrumpor, kan inte låta bli, kostar bara 79 kr styck, ord pris ligger på 129 kr!
3 pack Kingsland ridstrumpor, svarta, lite genomskinliga, som strumpbyxor, 189 kr.
Gersemi orange randig tröja, ord pris 699 kr, jag betalade 200 kr.
Marinblått Schockemöhle schabrak, 350 kr.
Drog mig tillbaka vid 16.00, när första omgången av nationshoppningen var klar.
Kom precis hem och har käkat lite kvällsmat, och resten av kvällen blir slapp till max, blir tidig säng-gång efter att jag tagit in hästarna vid 22.00, ny Falsterbo dag imorgon :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#2 De har bara omdefinerat det…
Rollkur= rollkur med våld, ej tillåtet.
hyperflexion = rollkur utan våld, tillåtet
Kan bara upprepa hur jävla avundsjuk jag är igen, vill så gärna shoppa!!

naaw så söt!

#4 jag tyckte väl jag kände igen ponnyn :D otroligt fin historia.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Såg artikeln, så kul!!
Lika va de väl de dräktiga stoet som vi pratat om här inne va med i förra nr

Med den fina bilden på Theo! Blir så glad bara av att se bilden.