Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1212 ggr
Dyblygiad
0

God morgon 10/7

Hemska tanke, vi är en bra bit in i juli redan. Skriver i bilen på väg ner till Linköping där vi ska möta upp Therese som kommer med bil o transport från Öland. Vi lastar om på Valla, 2 små welshar o så dottern som har varit borta i 3v. Har jobbat i natt och Fredrik hämtde mig direkt på jobbet. Härligt (note!) varmt ute och snart blir det varmare…. Ha en bra dag där ute i sommarhettan, lyckostar ni som får regn idag.

Alma-G
0

Fick ponnyn idag! Så gick upp åtta, far till stallet så jag var där nio, fixade med mina grejer osv så nu är både mina och ponnyns grejer på plats i stallet! Gjort fodret för idag & och imorgon bitti. Sedan fixade jag med hage så nu har han en gräshage tills sommarbetet också.
Åkte hem nu för att äta & duscha, sedan blir det tillbaka för att fodra, ta in, prata med några andra om in och ut släpp och -tillslut- rida i kvällsvärmen :)

Cilla89a
0

God dagens.
Vilken dag!! Gick upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till stan 6.50 och tåg tåget emot Falsterbo 7.24.
Har varit helt overkligt varmt idag med, nog ska man inte klaga nu efter den fruktansvärda vintern, men det är faktiskt för varmt för mänskligheten! Har stått och kollat på dressyren hela dagen lång (ja, jag stod upp, jag är för snål för att köpa sittplats på läktaren ;D) Var på plats redan 10.00 för att få en bra ståplats, dressyren började 11.00, finalen i 7 års championatet. Och sedan var det kur på eftermiddagen. (Artiklar kommer imorgon)
Och sedan när dressyren var slut vandrade jag bort en stund innan hoppderbyt började vid 15.45, ställde mig vid det vita hindret dem hoppar ut på från banan, viss besvikelse dock, eftersom det inte blev några missöden ;) Annars brukar det vara ett lurigt hinder. (Såg visserligen inte de 4 sista ryttarna) Antagligen är jag med på tv:n ;D Stod precis brevid hindret, så ser ni en kräftröd människa med vitt hår, thats me ;) Är sammandsrag ikväll 22.00 på TV4 sport.
En sväng inom mässan blev det med, ofcourse ;)
En orange spann där det står "KRAFFT", 50 kr
Absorbine Ultrashield, med 25% extra i, 200 kr.
Rosa/svart rutiga Celeste Stein ridstrympor, 130 kr.

Vid 17.00 drog jag mig tillbaka till bussen svettig och sliten. Såg fram emot en lättsam färd hem med buss och tåg för att komma hem i någolunda tid, men icke, först var bussen proppfull, så inte nog med att stå och kolla på tävlingar 10-17, så stod jag på bussen från Falsterbo till Malmö som tar en timme, och som grädde på moset var det som en bastu i bussen.
Sedan på tåget hem, kom till Lund, då säger dem att det är strömavbrott i Hässleholm (min station), så tåget gick bara till Eslöv, så jag ringde hem i panik, eftersom dem inte beräknade att felet skulle vara löst förrens tidigast 21.00, så pappa van pendlare lutsade mig i Eslöv för att ta ett pågatåg till Höör och sedan hämtade han mig i Höör med bilen Kyss
Precis kommit hem och ätit lite kvällsmat i form av köttbullar, potatismos, gräddsås och rårörda lingon, finns inget bättre!!!
Resten av kvällen blir slapp, slapp, slapp med glass samt chips och dipp, är ju lördag ;) Även om det slank ner lite (läs massor) chips och lösgodis igår med ;)
Imorgon är det sista Falsterbo dagen :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus