Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1422 ggr
Cilla89a
0

God dagens 7/7 2010

God dagens. Vad har ni haft för er idag?

Jag klev upp 4.45, fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till stan 5.50 och ner till ridskolan och fodrade, fyllde på vatten i hagarna och sopade. Sedan tog jag tåget 7.24 mot Malmö och sen vidare med bussen ut till Falsterbo, dem bygger om en väg mitt i Malmö city, så det var köer och bussen anlände sent till Falsterbo, så jag sprang som en idiot, allt för att hinna se första start av 6 års dressyren som var Dahlwinnie ;) Hann dock inte riktigt, kom när han var halvvägs genom programmet.
Sedan placerade jag röven på en läktarstol och där satt jag och kollade dressyr hela dagen ;)
Blev en snabbis genom mässan vid lunch med, fyndade idag :D
Gråa Eskadron paddar (4 st), ord pris 459 kr, jag betalade 299 kr.
Bruna Glen Gordon fleecelindor, ord pris 249 kr, jag betalade 99 kr.
Och till sist gröna BR fleecelindor, 150 kr.

Dressyren varade rejält länge idag då det var en lång paus för huntingen på eftermiddagen, drog mig bortåt till bussen vid 18.00 när det var 5 dressyr ekipage kvar, dock inga intressanta.
Kom hem nu vid 21.00, ätit lite kvällsmat och kvällen blir slapp och tidig säng-gång vid 22-tiden när jag tagit in hästarna. Nu börjar det känns både fysiskt och psykist att gå upp så jääkla tidigt och ränna rundor hela dagarna, och komma hem sent på kvällarna dessutom ser jag bokstavligen talat ut som en kräfta i huvudet ;) Enormt varmt och strålande sol hela dagarna.

Imorgon blir det en liten sovmorgon och dessutom bett en fodra hästarna nere på ridskolan, så det blir sovmorgon ända till 6.20! Ljuvligt!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

ThunderClap
0

ooohhhh falsterbo-shopping.

Är hemskt att det ska vara så långt bort och att man alltid har så ont om pengar, är super sugen på att kunna gå runt och köpa roliga saker, klämma och känna, gaaaah.

god dag ifrån mig

Jag har svin-tråkigt, åkte av hästen i helgen med ny hjärnskakning och för att bevara de få hjärnceller jag har kvar så följer jag doktorns order och sitter hemma och försöker göra ingenting under en veckas tid. Kör icke bil, försöker att inte sitta framför datorn mm. Är svårt att inte göra någonting :/
Häst var jätte dammig idag och hade nya sår igen :( Blä. Ska schampoonera honom på fredag igen innan jag börjar rida i helgen, annars händer väll inget på den fronten precis.

fridak
0

idag kom pålle till örebro:D resan tog väl en 7-8 timmar med diverse stopp. Han lastade rätt lätt, var inne i lastbilen på 2 min. Nrä ahn kom fram var han rätt slutkörd, vinglade ut lite försiktigt hade lite intorkad svett i pälsen men var rätt lugn iaf. fick komma ut i en hage bredvid sällskapet han ska gå med senare, men han får gå ensam i ett par dagar nu.

Lindbygarden
0

Phuiii har mockat bädd och har så ont i mina händer just nu!

I övrigt så har vi haft en skön dag idag..barnen har pysslat med Tjalle samt ridit enstund. han är verkligen en ängel!

Jag har lagt en låååång stund med villemo för att gå igenom vad vi ska handla till pållarnaOskyldig

Känns som häst hela dagen!

Alma-G
0

Idag blev det bestämt att imorgon skriver vi kontakt på min blivande ponny, sen har vi hämtat en bagagnad och en ny dressyrsadel vi ska prova :)

Lindbygarden
0

#4 Va kul! Grattis! Vill hemskt gärna se bilder sen!Glad

Alma-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Orkar inte skriva hela historian nu (kanske gör ett inlägg när jag har fått honom) men har känt honom i ett år nu, och ridit ganska mycket också :)
Vet att bettet är förstort på bilden.

Lindbygarden
0