God dagens 6/7 2010
God dagens. Vad har ni haft för er idag? :)
Jag klev upp 4.00(!!!), fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och 5.00, körde jag till stan och ner till ridskolan, fodrade hästar, fyllde på vatten i hagar, och sopade stallet. 6.42 tog jag och en vän tåget ner till Malmö och sen vidare med buss ut till Falsterbo, allt för att hinna se första startande i 5 års dressyren 9.00, nämligen Flash Dancer, i tid kom vi, och då visar det sig att han är struken, jag trodde jag skulle gå under!
Inte mycket att gråta över, fanns ett par andra intressanta hingstar, Santiago, Sparkling (gick bruksprov i år men godkändes ej), och Maserati. Dessutom Minnas valack Isac är duktigt fin han med och dessutom efter hopphingsten Hip Hop, lite unikt :P Kameran följde med, så bilder kommer :D
Lite shopping blev det idag med inga fynd dock,
dressyrgjord, 999 kr, mjukt och fint läder, dessutom "tunn" inte så tjock och hård som dressyrgjordar brukar vara, så nu kan jag förhoppningsvis slippa fårskinnet på gjorden, eftersom han alltid blir svettig, så får jag tvätta fårskinnet i tid och otid.
dressyrschabrak, mörkgrönt med beiget kantband samt passpoal, 179 kr.
lädertvål 95 kr.
solhelosan 119 kr.
och en sommarjacka, beige samt bruna detaljer där det står "Eqouis world dressage masters" på baksidan! Skitsnygg, 580 kr.
Kom hem vid 19.30, precis ätit lite kvällsmat och nu ska jag lägga över bilderna i datorn och sen blir resten av kvällen slapp, och tidig säng-gång efter att jag tagit in hästarna vid 21-22 tiden. Blir inte en riktigt lika tidig uppstigning imorgon, skönt!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Ja och jag blir inte alls avundsjuk! Vi kanske tom kan sammanstråla ngn gång på Falsterbo i framtiden?
Här har det varit jobb och röj hela dagen.. händer inte så mkt utan vi försöker göra klart för semester..
Pållarna växer och frodas, bara mys med dem och inget annat.. Läääängtar tills jag också har en ridhäst att arbeta med!