Världens bästa häst!
har precis kommit hem från Tingsryd och Börjes cup (hoppning). Blacky fick följa med dit trots att ryttaren bara ridit honom 3 dagar förra veckan och 2 dagar den här veckan, han har dessutom inte tävlat på 5 år nu, så vi hade inga direkta förväntningar när vi åkte dit. men han har skött sig exemplariskt! kunde inte gått bättre.
Han startar en LB om dagen (1 m) och igår gick han dubbelnolla, på debuten :D de tog långa vägar men det räckte ändå till en 16e plats av 93 ekipage. idag fick de ett retligt pet i grunden eftersom ryttaren höll lite för mycket i tygeln och störde honom, men han var jättefin ändå. väldigt många ekipage fick vägringar men Blacky tvekade inte en enda gång utan sög tag i varje hinder.
Imorgon är det dags för sista starten. eftersom han inte är med i LAn så kommer han bara gå B-finalen imorgon =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Men va kul!! Grattis! Förstår att du är stolt över din pålla!

vad kul :) bilder?!
Men gud vilka stora klasser!
Vill också se bilder!

Bilder kommer! Hade personlig fotograf på plats ;)
Fick ett sms igårkväll av ryttaren att Blacky gått till A-final som nr 29 av 43!
Och det utan att ens gå LA-klassen på lördagen som det egentligen krävs att de ska för att kvala sig dit. Men eftersom A-finalen går i LA så bytte hon ner till B-final istället, som bara går i LB. Han har inte tävlat på 5 år, går rakt in och kommer med i A-finalen i Börjes cup direkt! Fina fina häst!!
LA-comebacken är preliminärt inbokad om 4 veckor i vimmerby under Lilla gubben cup. innan dess blir det västervik om 3 veckor men nu först när han kommer hem ska han få gå på bete ett par veckor, det förtjänar han =)

Va roligt!! Grattis!!

Ohh :)
Grattis!
Mina kompisar var där, jag skulle egentligen också varit med, men min ponny är skadad :/

sista dagen var han trött, så valet att inte rida a-final var nog bra. Han rev ett och sen blev det missförstånd på sista hindret mellan honom och ryttaren. ryttaren ville trycka av tidigt men blacky ville ta ett galoppsprång till, slutade med att inget av det funkade så det blev ett stopp. men det är ju sånt som händer =) huvudsaken är att han tycker det är roligt och får självförtroende inför kommande tävlingar
nu går han på bete här hemma i alla fall. transporteringen hem i lastbil gick också bra =)
va skönt att alla är nöjda och det gick så bra! Nu hoppas vi på fler tävlingsresultat!

Helgen har i alla fall fått mig att inse att jag MÅSTE sälja honom, jag kan inte sitta med honom här hemma utan att använda honom till det han är till för. ryttaren som rider nu har fyllt 18 i år och får bara tävla året ut. Han kommer säljas någon gång i höst och förhoppningsvis får vi så pass mycket för honom att jag kan köpa mig en fin dressyrhäst sen.
jag var också på börjes! :D har inte läst hela, blev det några placeringar? :)