god dag 5/7
igår efter tävlingen åkte jag ju upp till ön med Hottie för att hon ska få lite semester ett tag. Vi var hemma tidigare än vi trodde så hennes sällskap hade inte kommit än, men Hottie stod supersnällt i stallet trots att hon var ensam i ett par timmar.
Sen när Luvan hade kommit släppte vi ut dem och det verkade som att de kom ihåg att de träffats förut för de sa ingenting utan gick 1,5m ifrån varann utan att ens pipa.
Hottie gjorde ett par glädjeskutt och tog sig ett par lååånga galopper genom hagen så hon verkade supernöjd.
Idag har jag bara mockat åt tanterna och sedan varit på promenad med mamma och hunden.
Nu sitter jag nere i Göteborg igen och är hästledig framöver… hm, vad ska jag hitta på??
Slänger in ett par bilder jag tog igår, så lite bildbombsvarning :p
Fina Hottie!
Här är det pyssla om sjuka barn som gäller, har massoooor att göra med stall och hus så vi får se hur vi ska hinna med allt..
Just nu har vi tömt kanin o foderkammare och ska sopa och ev tvätta ur allt..
Har pratat med seminstationer gällande semin med fryst men det ser ut att bli till att vänta till nästa år istället..

God dagens.
Klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag in till stan vid 6.00, och ner till ridskolan, fodrade hästarna, fyllde på vatten i hagarna, sopade stallet, tog dryga 30 min, finns bara en privathäst kvar nu, och den fick minsann äta sitt frukost hö i hagen.
Sedan infann jag mig på stationen 7.20 och tog tåget och bussen ner till Falsterbo :D
Blev inte mycket till shoppande idag inte, ett par gråa Pikeur ridstrumpor till de nya mörkgråa helskodda Pikeur ridbyxorna, ord pris 129 kr, jag betalade 79 kr.
Bruna Horseware ridstrumpor, 60 kr.
Och Rambo tvättmedel, 60 kr.
Kom hem nu vid 19.00, precis ätit lite kvällsmat, kebabrester från igår ;) och resten av kvällen blir chill. Brimad har semester denna veckan, det är han väl värd :)
Min Falsterbo kompanjon är fortfarande sjuk, så jag har raggat upp en annan som följer med imorgon :) Kuul.
Imorgon börjar dressyren, finally! 5 åringarna, kameran får följa med :) Jag hoppas det går smärtfritt med tåg och buss ned, så jag är där i tid till 9.00, då Flash Dancer startar först och är en utav de som jag tycker är intressanta imorgon!
Har förövrigt bara gått ner -0.9 kg veckan som var :/ Hum, segt, visserligen slank det ned lite godisbitar mitt i veckan, och så kebab igår, men ändån.
Totalt -20.6 kg i alla fall.
Medarbetare på Dressyr.ifokus