Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 2245 ggr
MiaMaria
0

Godag 4/7

Hallå på er!!

Vad har ni för er idag?

Jag jobbar, men bara 15 min till, skönt!! Då ska jag hem o busa med vovvarna som fått varit hemma länge själva o sen blir de nog en tur med båten, kanske lite wake board eller så åker vi upp till några kompisar.

Blev sent i går kväll då jag hjälpte Cicci att rida program o göra iordning Clabbe för tävling idag. De är i Baståsen på fälttävlan, åkte kl 12 i natt, 60 mil, skönt för Clabbe o få åka på natten, är ju så himla varmt! Är helt sjukt med fälttävlan, Baståsen är en av de närmaste tävlingarna o de är ändå 60 mil dit, suck!

Så idag sitter jag o fäljer tävlingen via sms, vet att de red på ungeför 62% i dressyren o 0a i hoppningen (ev med nått tidsfel). Terrängen går vid halv 4 ungefär o då kommer jag inte ha nå naglar kvar… Hatar att inte va med på plats o se vad som händer o sker…

Så ja, de är min dag de! Hoppas ni har en trevlig dag!!

Dyblygiad
0

Jag åkte upp vid 8 tiden till stallet och kom hem nu. Har släppt ut hästar, vattnat hästar, stängslat ny hage på vallen som bonden inte slår (jättebra att stänglsa i meterhögt gräs som blommar när man är hyperallergisk mot gräs) fotat barn som simmar med hästar och nu är jag hemma och väntar på att ögon o näsa ska sluta rinna. Skall åter till stallet i kväll för att ta in de som går inne nattetid.

MiaMaria
0

Tjoho de blev en 8e placering efter en terräng felfri på hinder men någon enstaka tidsfel Skrattande Dock tappade Clabbe båda framskorna så nu e han halt, mindre bra…

MillaJ
0

God kväll..

Gick upp kl 5 idag och åkte på tävling. Dagens start kan sammanfattas med: Big fail och katastrof. Riktigt dåligt gick det. Hon var inte alls med utan var både dragig i munnen och tjurig mot skänklarna, sedan var hon lite spänd för joggare som dök fram ur buskarna intill banan, högtalare m.m.
Hm, man kan väl säga att det var för tidigt på morgonen för lilla tanten. Men, det kan inte gå strålande jämt och så får man ju ha i minnet att det bara är andra tävlingsstarten för henne…

Så jag tänker slänga protokollet åt helsike och ta nya tag efter Hotties semester. Hon går här utanför och ser grymt nöjd ut. Gjorde skitsnygga glädjeskutt när vi släppte ut henne i stooora hagen :)

Cilla89a
0

#0 jisses vad ambitiöst att åka så långt :O

God dagens i alla fall. Klev upp 5.40 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till stan och tog tåg & buss ner till falsterbo :)
Strålande sol och varmt idag med, dock så hade jag jeans och långärmat på mig för att inte bränna mig mer, och det var varmt kan jag tala om ;)
Shoppade lite mer idag :) Dock inga fynd, men är riktigt nöjd ändån :)
Ett Hansbo dressyrträns, mässingspännen, 4 cm bred nosgrimma som är sådär glansig/lackad :D Oh, så schnyggt :D Och släta lädertyglar till. 799 kr, riktigt bra pris :) Tänkte först inte ens gå fram och kolla på tränset, trodde det skulle gå på ett x antal tusen kronor, ser nämligen ut som ett Schumacher. Men paff och glad blev jag när jag såg prislappen, så det norpade jag åt mig illa kvickt ;)

Kingsland pike, marinblå, med Sveriges flagga på ryggen, samt på bröstet och så står det "sweden" under flaggan, har letat efter denna pike som en galning på internet, men dem har visst utgått ur sortimentet. 500 kr.

Kingsland Hood tröja, grå, med rosarutigt innerfoder i luvan, samt på armbågarna. 995 kr.

Och till sist, en Falsterbo pike, gul, 199 kr.

Kom hem vid 18.30, åt kvällsmat, kebab, hum, men gott var det i alla fall :)
Sen red jag Brimad, en timme i skogen, mestadels skritt, men blev även en sväng ner till fältet där jag travade i låg, rund form, samt stod upp i galoppen och lät honom rulla på i den låga, runda formen. Kändes fin :)

Är inne nu och ska ta en snabbdusch och sen glo lite på tv, tar in hästarna vid 22.00 och sen ska jag stupa i säng. Ny Falsterbo dag imorgon :D Men innan jag tar tåget från stan ska jag ner till ridskolan och fodra hästarna.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

#4 Har inte så mkt val, får åka minst 20 mil för en vettig dressyr eller hopptävling oxå…