Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1001 ggr
Cilla89a
0

God dagens 3/7 2010

God dagens. Vad har ni haft för er idag?

Klev upp 5.40 idag, fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till stan och tog tåg & buss ner till Falsterbo. Så vart det äntligen igång, ljuvligt :D Absolut årets höjdpunkt!
Jag är efter en heldag i solen, fullständigt G R I L L A D! Jag som tyckte att jag hade fått upp en bra grundbränna, men icke kan jag ju kontstatera i efterhand ;) Fy tusan, armar, axlar, nacke, hals, och hela benen! Usch, för att ha sådant ljust pigment, helt värdelöst :(
Men det vart lagom varmt i alla fall, även om det var närmare +30, så ligger ju Falsterbo vid havet, så det fläcktade rätt bra :)
Har fyndat så det stått härliga till, ett par helskodda Cindy Pikeur Ridbyxor, skitläcker färg, typ mörkgråa, ord pris 1995 kr, jag betalade 1199 kr.
Swaroski svängt *blingbling* pannband, fyra rader med stenar, blå, gul, blå, gul, alltså Sveriges färger, ord pris c:a 799-1155 kr, jag betalde 399 kr.
Mörkbrunt dressyrschabrak, med beiget kantband och brun och beige passpoal, Isabelle Werth, ord pris 599 kr, jag betalade 199 kr.
Och sen ett par marinblåa kingsland ridstrumpor för 99 kr.

Kom hem vid 18.00, åt kvällsmat, sedan gick jag ut och red Brimad, skrittade ner till fältet och trimmade dressyr. Var ute 45 min, gick fiint :)

Nu ska jag gå ner och lägga mig i soffan och kolla på tv, samt käka lösgodis och chips, är ju lördag idag :)
Blir sängen skapligt tidigt idag, ska upp tidigt imorgon med och åka till falsterbo och fortsätta fynda ;)
Var rätt många utställare som inte fått upp sina saker ännu.  

Förövrigt pressades vårt hö idag och pappa tog in det själv, 107 balar blev det :) Ser kalasfint ut :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Åh vill också vara och kika på tävlingarna samt shoppa!

Här har det varit en seg dag då minstingen varit vaken i natt med halsont så man var lagom pigg..

Har bara myst med barnen samt fått mkt goda nyheter då Gabbie vart utvald till Totilas! Känns superkul!

Nu ska jag skåla i vin med sambon och sen bara slappa framför tvn..