Godagens 2/7
Hello på er!
Här är lilleman sjuk så det vart inget arbete.
har börjat röja ur foderkammare/kaninhuset idag.
Alla tunnor ska skuras, kaninburar städas ur och skuras de också.. Sen golven sopas och fönster skuras.. Vet inte om jag ger mig på golven med vatten.. får nog räcka med sop tror jag..
Har också hört med A om chipning och sen verkning av småpojkarna..

God dagens.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till praktiken 7.30, kom fram strax innan 8.00, fodrade privathästarna i stallet samt hästarna som går i grushagarna, släppte ut privathästarna, tog in shettisarna, sopade, krattade, fyllde på vatten i hagarna o.s.v. Sedan skrittade jag Cardento stoet, kändes trevligare, men trött därav bara skritt, men en liten polett trillade nog ner idag, hon försökte i varje fall hitta en form, alltid något ;)
Sedan var det lunch och efter det red jag ut holländaren i skogen och fick sällskap av en privatryttare. Hon var lite lugnare och snällare idag ;) Sen fodrade jag hästarna eftermiddagsmaten som dem förövrigt fick lite tidigare idag, redan vid 14.00. Sen slutade jag :) Körde till arbetsförmedlingen och fyllde i månadsrapporten för Juni månad och fick den påskriven, sedan körde jag inom och köpte spån på vägen hem. Kom hem vid 15.30, bytade om och gick direkt ut och solande en timme, najs. Sedan red jag Brimad vid 18.30, en timme i skogen, tokfin :D
Har ätit tacos nu, och resten av kvällen blir chill. Nu är det helg och en veckas ledighet väntar, sköönt som tuusan! :D
Imorgon bär det av till Falsterbo, kommer gå upp med tuppen, redan 6.40 tar jag tåget från stan ner till Malmö och sen bussen ut till Falsterbo, är framme runt 9.00 när det börjar. Tyvärr är Falsterbo kompanjonen fortfarande sjuk :/ Men det är inte hela världen, tänkte bara kolla på amatörhoppningen och springa på mässan imorgon, så jag får inköpen gjorda ;) Så jag har det överstökat.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#1 Jag är inte alls avundsjuk!!!
#1 Jag är inte alls avundsjuk!!!

Jag ägnade gårdagen åt att köra bil utan AC…..det var varmt kan jag säja. Vi åkte först ner till Skara (4h) och hälsade på min kompis som föder upp frieserhästar, sen ner till Borås och där gjorde vi det ärendet vi åkte för, min kompis sålde sin ponny, sen åkte vi till en byhåla i närheten och hälsade på en annan kompis till mig som har en Besk avkomma jag är mkt sugen på. Sen åkte vi den långa resan hem….105mil körde jag totalt igår.
Unghingsten jag gärna skulle vilja se på stuteriet i framtiden ------>