Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1751 ggr
fridak
0

god morgon 1/7 2010

God morgon!

Idag har jag fått min lägenhet:D:D:D:D Så efter jobbet så ska de packas och städas och så blir det nog en sväng runt ikea:)

Vad ska ni andra hitta på?

Lindbygarden
0

Godmorgon!

TS

Grattis till nya lägenheten, vilken känsla!Glad

Jag ska bara fixa här hemma och sen fara till jobb ett tag. Tänkte jag skulle slipa lite på artikelunderlägg också då det är dax för det snart.

Dyblygiad
0

God morgon! Har släppt in Ida o Anna i flocken nu på morgonen. Stackars Leia (Idas 1 åring) blev inte så kärleksfullt bemött av sin mamma direkt.

Idag ska jag till SÖS igen och på vägen dit ska jag köra tjejerna till Fjärilshuset och hämta dem på vägen hem igen.

Ev ska jag köra stallägarens häst till tränaren i kväll.

Lindbygarden
0

#2 Det är verkligen hårda bud när de fått ny bebis

Lindbygarden
0

#2 Det är verkligen hårda bud när de fått ny bebis

Peppe
0

god morgon!

Ska snart ta mig i kragen och börja packa. ska dra ner med kusen till Tingsryd och börjes cup i kväll. ska inte rida själv dock utan min tränares praktikant ska få låna honom. dom har inte direkt hunnit träna nåt dock, haha. hon red honom 3 ggr förra veckan och 2 ggr denna vecka, och det var ju inte direkt igår som Blacky tävlade senast så det går som det går =) kul att åka på meeting iaf!

jag kommer åka hem på lördagen eftersom Beach boys spelar här på kvällen, då är det fest Flört men får se om Blacky får stanna kvar och åka med ryttaren hem. men jag är ju så fjantig, gillar inte att lämna honom själv så långt bort :S

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

¨#5 Men så spännande! Många bilder vill vi se och håller givetvis tummarna för att allt så gå super!

Cilla89a
0

God dagens.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mcokade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till praktiken 7.30, morgonfodrade, tog in shettisar, släppte ut privathästar, sopade, krattade, fyllde på vatten i hagar etc. Sedan red jag halvblodsvalacken Sack-Krevad en stund i ridhuset, gick väl helt ok. Sedan var det lunch, blev en rätt lång sådan ;) Sedan red jag Cardento hästen, hon är ju 6 år, men väldigt lite riden, då hon gått med föl, så det var mer som att sitta på en 3 åring, vingligt och dant. Men hon kan säkert bli trevlig när hon fattar "galoppen". Dock trasade hon sönder ena bakbenet rejält som 1 åring, troligen fastnat i någon lina eller liknande, så hon är tjock om benet och har stora ärr, så hon väljer själv att avbelasta benet i hagen, därav väldigt svag i bakbenet, men när jag sen kommer åt henne i ridningen, så känns hon lite ojämn. Vi får se om det beror på att hon är svag eller om hon faktiskt är halt utav sitt bakben.
Sedan skrittade jag ut holländaren, med sällskap av en annan häst, hon var rejält pigg!!!!!
Och till sist så fodrade jag eftermiddagshöet till hästarna ute i hagarna.

Slutade 16.00 och körde hemåt, bytade om och gick direkt ut och la mig och solade en timme, precis kommit in och ätit lite kvällsmat. Och resten av kvällen blir chill. Brimad har vilodag idag.
Fick veta tidigare idag att min falsterbo kompanjon har gått och fått maginfluensa :/ Vilken tajming! Antagligen mest för hon skojade häromdagen och sa att hon aldrig blir sjuk, och så sa jag; "då går du säkert och blir sjuk nu till falsterbo" ;) Typiskt. Aja, jag hoppas hon kryar till snabbt, om inget annat så drar jag dit själv de första dagarna, så kan jag passa på att gå igenom mässan :) Passar bra att gå där själv då ;) Är inte särskilt sällskaplig av mig när det är hästprylar jakt ;)
Släppte förövrigt bomben på praktiken idag att jag behövde vara ledig nästa vecka, inga direkta problem, mer än att det hålls ridläger på en annan anläggning och ridskolechefen ska hålla till där, så jag ska bara dit på morgonen och fodra hästarna, och ha ut privathästarna går kvickt :) Och vi tar ju tåget från stan, så det är bara till att svänga inom ridskolan innan vi kör till stationen på morgonen.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God kväll.
Idag har jag varit i stallet under dagen (ooovanligt ;p) red fram Svarta Damen idag med och det var lika givande som vanligt.
Hade träning med Hottie och det gick så jäkla bra :D Vi har ju haft lite jobbigt med nedsittningen i traven för hon spänner sig, och då blir hon studsig och jag spänner mig för att inte studsa, och då blir hon spänd för det… ja ni fattar -en ond cirkel. Men nu red min tränare henne i förrgår -och hon gick mycket bättre denna gången än förra (då belv hon grinig för att nån annan red, och denna någon är mycket längre än mig och kommer åt henne helt). Men iallafall, tränaren sitter ju som klistrad i sadeln och Hottie kan inte flytta på henne genom att orma sig och konstra så då ger hon upp till slut och bara går..
Och idag på träningen var det bara att sätta sig ner och riiiida.. Så jäkla skönt, för om jag bara kan få satt mig ner utan att hon stoppar upp och tappar bjudningen, så sitter jag mycket bättre och mer avslappnat, och då känner ju Hottie det och allt blir så bra ;)
Vi gjorde träningen ganska kort eftersom hon gick så bra och det var varmt, men hann rida igenom programmet inför söndagens tävling.

På söndag ska för övrigt Hottie åka hem till ön och ha lite semester under Juli. Så jag blir hästledig förutom när jag rycker in och passar jättehästarna. hmm, kommer kännas så konstigt. Vad ska jag hitta på om dagarna?????

Imorgon blir det annorlunda på jobbet. Är ju assistent på fredagar och nu har visst min brukare blivit inlagd på sjukhus igen -är riktigt riktigt dålig denna gången.. Så jag får jobba på sjukhuset imorgon.