God dagens 30/6 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Jag klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till praktiken 7.30.
Fodrade hästarna först, sedan red jag halvblodsvalacken Sack-Krevad, kändes bättre idag, antagligen p.g.a genomköraren igår.
Sedan tog jag in shettisarna, släppte ut privathästarna, sopade, krattade, fyllde på vatten i hagarna o.s.v.
Sedan var det lunchdags, och efter lunchen ryckte jag två hästmanar, ena var Cardento hästen, gud vad hon brås på sin mamma, Hilda :D Hon finner sig i allt, precis som sin mamma :) Och den andra holländaren, usch, det var inte lätt, 2 timmar tog det och vi hade krig, men manen blev ryckt i alla fall.
Den hästen lär typ hata mig för resten av livet ;)
Sedan var klockan 15.00, fodrade eftermiddagsmaten i hagarna, och sen körde jag hemåt :)
Red Brimad direkt när jag kom hem, skrittade ner till fältet och trimmade lite dressyr, kändes fin :) Blev mycket galopparbete i form av tempoväxlingar, volter, förvänd galopp.
Var ute 45 min.
Detta skulle ju vara den såkallade nedtrappningsveckan, men det har inte blivit mycket utav det ;) Hm.
Har varit molnigt och dryga +20 hela dagen, riktigt skönt faktiskt, känner mig inte alls lika trött idag som i måndags och tisdags när det var +28 och gassande sol hela dagarna.
Tyvärr kom det in lite åska och en rejäl åsk-skur inatt, helt oberäknat, inte så trevligt när vi slagit höet :/ Hm.
Men nu blir det snart kvällsmat och sen blir resten av kvällen lugn, tror det blir en powernap sedan efter maten.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Goddagens, här ska det packas för att flytta in i alldeles egna lägenheten imorgon:D Har varit inneboende hos en kollega och det har väl varit bra men eget är alltid bäst;)
Väntar nu på att mamma ska ringa så jag får guida henne i gamla stallet för hon ska plocka med sig sadel, träns och lite annat smått och gott. Roger kommer tisdag eller onsdag nu, resan planeras in mer noggrant på måndag men nu har vi garanterad plats iaf, och det är därför som mor ska plocka med sig grejjer tills hon och pappa far hit på fredag:)
Jag har fått ledigt fredagen den 9e också så det blir falsterbo i år också:D troligtvis fre-sö:)
Nu flyter allt på:D

Jag har haft veterinären ute idag och sprutat igång Gulan för 3e gången denna sommar. Hon ska få en kur Hippotrim vid denna brunst så hoppas vi att hon tar sig. Tog med oss B ponnyn när vi åkte iväg till hingsten med GUlan, vår tränare bor längs vägen och Tara fick sig en dressyrlektion på vägen hem. Har även hunnit vara förbi veterinären med vår ena avelskaninhane som han ska låna under en vecka och para sin hona med. Nu avslutar jag dagen med att äta rabarberpaj o vaniljglass.