Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 823 ggr
MillaJ
0

god kväll 29/6 2010

god kväll.. sitter på jobbet och jobbar med listor..
har haft en svettig dag i stallet med att ta fram hästar åt min tränare. gjorde först iordning hennes ena häst och medan hon red den fixade jag nästa+red fram den. fick även lite hjälp av henne när jag red fram och det var nyttigt. Sedan upp med häst nr 1 och möta upp en tjej i stallet och skicka ner henne med nästa häst (tränaren skulle rida stallägarens häst då denne är bortrest). Sedan kom hon upp med häst nr 2 och jag tog över den och duschade av m.m.
Därefter klä på Hottie och ner och rida fram henne så har min tränare suttit upp på henne idag och ridit en stund, och det gick klart mycket bättre än sist gång.
Hottie blev inte alls lika "förnärmad" av denna nya ryttare som hon blev sist gång, och bjudningen hade visst förbättrats sen sist så K tyckte att jag hade gjort ett bra jobb det sista.

Nu sitter jag som sagt på jobbet och längtar ut i solen.. underbart väder idag :)
imorgon ska jag upp till syrran och kanske även svänga förbi mina föräldrar när jag ändå är i närheten.

Cilla89a
0

Dagens ord är; trött.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, sedan mockade/fixade jag i stallet, duschade och sedan körde jag till praktiken 7.50, lite sent, eftersom jag börjar 8.00 och det tar 25 min att köra. Men det var Brimads fel ;) Skulle bara spraya hästarna med Ultrashield innan jag körde, men det var lättare sagt än gjort, Brimad är ju som alla vet vid det här laget, lite mentalt instabil, så han blev rent hysterisk. Så det tog tid innan han var sprayad och klar. Kommer hädanefter spraya honom i boxen kan jag ju säga ;)

Dagen har gått rätt segt som tusan, värmen tar död på mig. Fodrade privathästarna, tog in shettisarna, släppte ut privathästarna, sopade, krattade, fyllde på vatten i hagarna. Var klar vid 10.00, och sedan mockade jag grushagarna, det är inte kul i denna gassande värmen med ridkläder kan jag tala om.
Sedan var det lunch och efter det red jag halvblodsvalacken Sack-Krevad i ridhuset, gick inget vidare, så fort man kommer åt honom så kör han med alla knep som finns, antingen springer han sören i det, eller så dör han fullständigt, kråmar sig, skjuter ut bogarna till höger eller vänster. Allt för att slippa arbeta rätt. Ridskoleherre som kan sina knep ;)
Sedan red jag holländaren i ridhuset, typ mest skritt och lite trav, pigg och spänd som tusan och gick mest och "showade", men känslan vart riktigt bra när hon väl slappande av och kom ner i varv. Men humör finns det i damen, huwa! Tack, vet jag valacker.
Sedan var klockan 15.00 och jag fodrade eftermiddagsmaten ute i hagarna.

Kom hem vid 15.30, gick direkt ut och la mig och solade en timme, så skönt så jag höll på att somna. Sedan körde jag till apoteket åt mamma, åt lite kvällsmat och sen gick jag ut och red Brimad vid 18.30.
40 min i skogen, kändes överlag okej, traven kändes bra, men han drog rätt mycket i galoppen, så jag tog en sväng nerom fältet och galopperade lite på stor volt, och visst kändes det bättre, men kändes sedan återigen dragig i galoppen i skogen, jag blev irriterad, satte honom på rumpan några gånger, och då blev han sur på mig. 
Svettig var han när vi kom tillbaka, helt plaskblöt och löddrig, skulle kunna tro vi vatt i Saharaöknen och galopperat 6 timmar eller liknande, herre min skapare, vad den hästen kan svettas.
Duschade av hela Brimad, stetchade, kylde överben och sen fick han gå ut i hagen igen.

Bytat om nu och ska lägga mig framför tv:n och kolla på supersize vs xuperskinny, rätt kul ;)
Sedan blir det duschen, in med hästarna vid 22.00 och sen sängen bums, ny dag imorgon.

Medarbetare på Dressyr.ifokus