Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 6487 ggr
Peppe
0

Ridstövlar

Vad har ni för ridstövlar?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

Jag har ett par italienska som jag inte kommer ihåg märket på nu Skäms

Hade sån tur när vi hittade dom, dom kostade egentligen 2700 kr men vi fick dom för en 1000lapp för det var ingen som fick på sig dom för dom var så smala i vaderna, så hon i affären ville bara bli av med dom till slut haha

hur som helst börjar det bli dags att se sig om efter nya, vill ha ett par med ännu högre båge på utsidan, men det är ju så jäkla dyrt Tungan ute

Cilla89a
0

Jag har läderstövlar ifrån Hööks, dessa;
http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200035&deptid=80&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Och tro det eller ej, jag älskar dem! Så otroligt mjukt läder! Jag är väldigt kräsen när det gäller stövlar, jag fixar inte hårt och stelt läder där man knappt kan röra fötterna, utan mjukt och följsamt ska det vara :)
Det negativa är väl dock att dem är i gränsfall till förlåga, dock är det ett problem jag alltid haft, jag tror mina vader är ovanligt långa, för alla stövlar är alltid i gränsfall.
Och sedan är väl kvaliten kanske inte den allra bästa, fast det hade jag inte förväntat mig heller när dem kostar 1900 kr, dem är rätt skavda på insidan. Men det är det ju ingen som ser ändå.
Postivt överraskad är jag av dragkedjorna, stövlarna används flitigt och jag trodde att dragkedjorna skulle ryka ganska snabbt, för av någon anledning så är dragkedjor klena på stövlar.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[trollduva]
0

jag har ett par från mountain horse,dom är lite i längsta laget för mig,har väldigt korta ben,men dom är väldigt bekväma

sportive high rider ll

ThunderClap
0

#1 det är inte Pariani du har?

Jag har ett par cavallo nu, håller på att rida in dem fortfarande.

Peppe
0

#4 ska kolla idag =)

Perly
0

Har inga alls längre då jag ändå inte tävlar så dugger med ridskor och shortchaps :)

Alltid Oavsett

Perly
0

Kollat på sånna som #2 har men de finns inte tillräckligt stora, har 42/42½ (26,5cm/27cm) i skor…

Alltid Oavsett

ThunderClap
0

#4 till mig själv nu, haha. Vet inte vad jag tänkte igår, Pariani gör väll inga stövlar?

De Niro, Tattini, Sarm Hippique, Brogini, Sergio Grasso och Fabbri är italienska och gör stövlar iallafall.

Och så hittade jag i gamal blog vad det är för stövlar jag har. Jag har ett par Cavallo Grand Prix plus.

Peppe
0

#8 haha okej! googlade och hittade inte heller några stövlar men tänkte att jag kanske sökte för dåligt ;)

Hermelina
0

Jag har ett par stövlar som jag köpte av en tjej som  importerat de från England. De kostade runt 3500 enligt henne, för de var tydligen handsydda. Märket är Regent.

Jag har typ bara provat dem några enstaka gånger för att hoppas att de ska passa lite bättre varje gång Skrikandes Men de passar inte, fattar inte varför jag köpte dem! Det var nog för att jag hade bråttom till en dressyrtävling och inte hade stövlar xD (slutade dock med att jag lånade stövlar av en kompis, även fast jag hade mina :P)

Så  ska sälja de så snart som möjligt :)

Diizkmedel
0

Jag har 3 st. Varav 1 par egentligen är mammas, men hon kommer inte i dem :P

Ett par läder ridstövlar, ett par läder ridskor m. stålhetta samt ett par vinter ridstövlar från mountain horse sydda i "tyg" m. foder :P

That that don't kill you can only make you stonger

tinaLY
0

Tretorn <3 rider dressyr i dom också, hihi. sen ett par CH-stövlar från Hööks, dock har dom blivit för stora så ska köpa nya <3

Diizkmedel
0

#12 Jag ska köpa sådana fast kanske röda efter sommaren :P Jag vet att alla tycker att det är fult/konstigt, Men jag tycker det är kul :P För då syns man :P

tinaLY
0

#13 jag tycker tretorn är grymt sköna för dom väger tyo inget, känns som gympa-dojjor ;) sen har de på insidan något som gör att skänkeln blir stadigare mot sadeln. huvudsaken är att man själv trivs med dom (: jag tycker iallfall dom är grymt snygga !

Diizkmedel
0

#14 Jag med =D Synd bara att dem kostar en halv förmögenhet :P Men jag växer inte mer i mina fötter, så jag ska ge ut prngar för det :P Har faktiskt aldrig prövat dem :P

Hermelina
0

tycker tretorn stövlarna är super coola, fast har hört att de går sönder väldigt lätt.

NettanLindholm
0

jag har ett par pioneer stövlar :)

Fiffilurisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett par Moutain horse supreme high rider som jag är supernöjd med :D är lite långa i skaftet om jag går runt, annars hur sköna som helst :) perfekta att rida dressyr i även fast det står "show jumping" som beskrivning, hur snygga som helst ju!

dock har jag en något äldre modell än den på bilden :) men ser typ likadan ut!

exitingsvillemo
0

jag har ett par mountain horse skor med stålhätta, har haft dom i… 6-7 år kanske, mina favvisar =)

Hunden har tuggat hål på hälen på båda skorna, men jag gör mig inte av med dom förrän dom ramlar av fötterna =D

ElinH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett par Mountain Horse Richmond High Rider som jag äääälskar Skrattande

Fick dem när jag fyllde år och är verkligen supernöjd med dem, äntligen har jag hittat ett par ridstövlar som är lagom höga och (nästan) lagom smala i vaden! Inte helt lätt med mina långa ben och smala vader :P

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Valkyrie
0

Jag har mountaint horse utan snören :)
Älskar de, mina förra blev snodda i ett inbrott i bilen för ett tag sedan.
Så köpte ett par nya av pengarna jag fick av försäkrningen, de ska tydligen sluta med den modellen :(

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

MillaJ
0

Vardagsstövlarna är ett par Mountainhorse Sportive High Rider och de är grymt sköna. Bara att slänga på sig och rida på.. :)
Sen har jag ett par Cavallo Grand Prix Plus, som jag ska ha som "finstövlar" håller på att "rida in dem" men de är fortfarande inte helt tillpassade :p

Rynkel
0

Har ett par Cavallo, vet itne vad för modell men  typ "vanliga", och håller på att rida in dem och blir fly förbannad på dem varenda dressyrpass haha! Men de har börjat ge vika och idag var de faktiskt helt okej sköna! Tungan ute