God dagens 24/6 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Jag klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till praktiken 7.30, helt ensam idag med, jahopp. Dock låg det en lapp i fikarummet idag på saker som jag kunde göra. Ridskolechefen hade åkt iväg på WE kurs idag tydligen.
Hästarna var redan fodrade när jag kom, så jag började med att byta plats på hästar i hagar, släppa ut, mocka/fixa, lägga in eftermiddagsmat, sopa, kratta m.m. Sedan mockade jag ut 5 boxar och 1 spilta, skönt för nu är det klart typ, bara två boxar kvar, men i dem står det hästar på nätterna, så det får vänta till dem flyttar på bete.
Sedan vart det lunch och sen red jag en häst, halvblodsvalacken Sack-Krevad i ridhuset, gick bra, börjar få bättre och bättre kläm på honom, traven kändes riktigt bra, för att vara dagsformen, men galoppen mindre bra ;) Han har två lägen när han tycker det är jobbigt, antingen springer han sören i det, eller så dör han. Så det är svårt i galoppen att hitta ett mellanläge.
Och sedan hanterade jag Cardento hästen som kom igår, som förövrigt är ett sto :) Tog in och ryktade i spolspiltan, satte på sadel och gick till ridhuset och gick några vändor. Hon är ju 6 år, men väldigt lite riden och ska tydligen vara känslig när hon får på sadel och inte gilla sadelgjorden, men hon var stencool, brydde sig inte ett smack.
Sedan fodrade jag hästarna eftermiddagsmaten ute i hagarna och sen körde jag hem 15.30, när jag var klar!
Hemma nu och trött som tusan, har varit riktigt varmt och svettigt idag, men jag ska inte klaga nu när sommaren äntligen kommit :)
Resten av dagen/kvällen blir slapp i alla fall, nu är det långhelg, guud så sköönt! Blir en powernap och sedan blir det födelsedagsfirande med tårta ikväll :) Fyllde ju år i tisdags, men pappa jobbade borta så valde att flytta den till idag, när han kom hem :)
Brimad har vilodag idag.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Gokväll!
Idag har vi äntligen haft en första riktig sommardag, enda dagen i år med över 20 grader. Idag smälde de till o med 24-25 grader
Enligt smhi har vi ju inte ens sommar här än utan de är vår fortfarande eftersom medeldygnstempen inte är uppe i 10 grader 5 dagar i rad…
Jag jobbade till 14 o sen hem o byta om för o åka till stallet. Blev ett dressypass på Clabbe som va pigg o busig. Red vid stallet på en liten "ridplan" o där står de hinder överallt o så fort Clabbe tyckte att han svängde mot ett hinder så ladda han gärnet o skulle hoppa, blev även en hel del bocksprång av glädje
Jag va mindre seriös, ridbyxorna uppkavlade ovanför knäna, tofflor o hjälmlös, men jag skyller på vädret *fniss* Avslutade ridturen med ett bad i älven. Clabbe fick gå i upp till magen o kyla benen men de va inge poppis så han stänkte ner mig ordentligt 
Efter de så blev de affären o middag o sen röja ur bilden o sen ta en tur med hundarna. Nu har jag precis klivit upp ur soffan där jag legat o läst ridsport som kom idag.
Har 4 dagar ledig nu, sååå skönt o så passande att de blev över midsommar. Åker upp till Zickans stuga över dagen i morgon o sen e de kalas hos Zickans granne på kvällen så jag kommer inte hinna skriva något förrän lördag kväll/söndag. Så får passa på o önska er allihopa en TREVLIG MIDSOMMAR!!!!

Jag har roat mig för fullt i stallet idag sedan 12tiden. Först åkte betäckningsstoet hem, sedan kom sommargästerna som har sina hästar hos oss, de har itne varit här sedan hästarna kom hit för 1 v sedan. När kl närmade sig 19 så bestämde jag mig för att åka hem men i sista sekund så bestämde jag mig för att plocka in de hästar som skulle in för natten. DÅ hörde vi bråket i Idas hage, ungstoet Bamora åkte på stryk så det visslade om det. Ida hade nämligen passat på att föla på den korta tiden det tog för Tara att gå från hennes hage upp till stallet och sen vara där i ngn minut.
Ett isabellsto med bläs och 2 strumpor bak samt ev någon vit krona ena fram. Lilla Anastasia mådde utmärkt när jag åkte från stallet 23.30, skitit, ätit och galopperat samt sovit under den tiden som jag passade på dem.

till cill98a….
är du inte sugen på att skaffen en rikigt blogg i stället för att lägga upp de på ett forum som är till för att diskutera saker 
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se

#3 Fast den här tråden är ju lite blogglik iom att vi berättar om våran dag. Tråden är ju inte till för att diskutera direkt ;)