God dagens Midsommarafton
God dagens. Hur ska ni fira midsommar idag? :)
Jag klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sedan gick jag in och sov vidare till 8.30, duschade och sedan körde jag och mamma till stan och handlade midsommar-maten :)
Kom hem vid 11.00, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sen red jag Brimad, +22 och det kändes som det igentligen var för varmt, men det fanns inte så mycket att välja mellan eftersom vi får gäster i eftermiddag, red 50 min i skogen i alla fall och han kändes kalasfin :)
Nu hade jag planerat att jag skulle ut och sola en stund, men det är rätt molnigt ute, får se hur det blir med den saken. Hade behövt lite färg, blir ju inte mycket av den varan när jag går med ridkläder dagarna i ända på veckodagarna.
Och sedan kommer halva släkten hit i eftermiddag och firar midsommar, myysigt :) Blir det ordinära nypotatis, sill (köttbullar för min del) gräslök & gräddfil och sedan givetvis grädde/glass och jordgubbar :D mm, så gott!
Hoppas ni får en trevlig midsommar allihopa :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God dag
Åkte till stallet på fm och longerade ena jättepållen (den andra är på tävling). Sen tog jag med mig Hottie ut och betade en stund, får ju vänja henne lite innan hon åker upp till ön för semester.
Hemma blev det lite färskpotatis, sill och jordgubbar. Har skickat iväg sambon till lite vänner och nu ska jag gräva ner mig i soffan.
Har mer feber idag så jag tänker inte ta ett steg utanför dörren om jag verkligen inte måste.
Lite tråkigt just med tanke på att detta är första midsommaren på lääänge som det inte är +10grader och pissregnar.. men men
Trevlig midsommar :)