Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettallmänt
Läst 14526 ggr
Lindbygarden
0

Era hästar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vad har ni för hästar hemma/som ni rider?

Jag har tre swb och en a-ponny

Gabrielle född 96 avelssto dräktig med Dalwhinnie (De Niro -Rohdiamant)

Hon är  A-premierad e Weltbürger- Bellini- Cyrano.. Mörkfux ca 1.63

Garcon en Rouge JE född 09 här hemma på gården.

Fux kille som rör sig härligt och kommer bli en stor häst när han är klar!

Han är e Highcruiser och u Gabrielle

Milli Music sto född 08. Skimmel, en känslig men snäll tjej. Efter Carland- Camaro M- Olympic Ahorn

Sen har jag också lille Tjalle som går som barnponny/sällskap

Uppdaterad 20091101

LinaN
0

Min Prince Harry är född 05.

Korsning Shire/ardenner, är idag ca 160-162 i mankhöjd, brunskimmel och färgväxlare.

Vi har precis påbörjat inridningen, skritt och halt är väletablerat, ryggning och trav på ridbanan är påbörjad. Galopp på töm och i lina.

Har ingen brådska med hans utbildning, drömmen är att tävla upp till MSV i dressyr men den dagen den sorgen. LA-klasser kan vara nog så knepiga ^^ Men just att visa att även stora hästar kan är mitt mål, man behöver inte ha en halvblodshäst för att kunna rida dressyr.

Sen är vi väl mer akadmiskt inriktade än klassiskt, men jag tror det finns mycket att hämta i ett utbyte dessa två grenar emellan.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Jag har inga hästar i dagsläget, rider inte o är inte ens i stallet längre Skäms Men de har sin förklaring. Ska i vinter rida ett fullblod en gång i veckan åt en kompis, dels som hjälp till henne då hon inte riktigt hinner med småbarn o fler hästar samt som lite rehab åt mig. Han går lätt fälttävlan, LA hopp och LA dressyr med placeringar, men för oss blir de bara turer i skogen med lite jogg och mjukgörande.

Ska jag någon gång ha häst igen så blir de pre, helt såld på dom men min Prins finns nu i Dubai o då är de inget som är aktuellt i dagsläget.

exitingsvillemo
0

Jag har 4 shetlandsponnyer samt en arabkorsning.

ALVINA, svart shetlandssto f.2000. E:Django vd Romer U:Dalsgårds Betina Utställd som unghäst med 42p. ska visas en del nu under våren och ev betäckas.

AMULETTE, shetlandssto, rödskimmel (färgväxlare) f.2004,E:Epol    U:Ugglebackens Amanda har avelsdiplom. Ska också visas under våren och betäckas 2009

IDEAL AV FRIHETEN shetlandshingst, skimmel f.2007 E:Aniracs Behrnad U:Furunäs Isolde. Är visad som föl med 39p. kommer också visas fram under 2009. En mycket vacker ponny som jag hoppas mkt på i framtiden.

SANGOS CAPPUCCINO shetlandshingst, brunskimmel (färgväxlare) f.2008 E: Dalsgårds Favorit U: Amulette

EXITING'S VILLEMO arabkorsningssto, skimmel f.2005

bifogar bild på min Ideal…

Denna kommentar har tagits bort.
Maliiin
0

Jag har en så länge en pålle bara! Men han har STOR betydelse för migSkrattande Han är en Shetlandsponny och heter Sixton!

Han är 5 år gammal och mäter 101 cm i manken. Tränar honom och utbildar honom i körning och dressyr på töm! En riktig goding som hittills går som en klocka!Glad

exitingsvillemo
0

som jag sagt förr, han är ju så vacker din Sixton

Maliiin
0

TackarSkrattande Det värmer lika mkt varje gång!! Men jag tycker inte din Ideal är fy skam heller! Hon kan nog gärna få bli Sixtons lilla fruFlört

ThunderClap
0

Jag har en liten (ca 155cm) fullblodsvalack född 04, efter Songline-Funambule. Köpte honom direkt ifrån banan, så är under omskolning till ridhäst.
Har dåliga knän, så är lite tveksamt om han håller för ridning eller ej, men vi provar oss fram och jobbar på att få till det så bra som möjligt.

Lindbygarden
0

#10 Välkommen Thunderclap!!Glad

exitingsvillemo
0

#9 dessvärre är ju Ideal hingst, så det där med fru vet jag inteFlört

Maliiin
0

Haha oopsSkäms Ja blandar ihop din pålle med en annan som är lik! Men det är ju inte du som har stoet! Haha! Men ah då säger ja till när ja fått hem Sixtons fru så kan ju Ideal få komma hem te mig då iställetFlört Dessvärre får de väl bli se men inte röra så länge han inte gått igenom! Haha!

CarCar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ska vi se om vi kan reda ut alla hästar som jag har här.

Jag äger en halvblodsvalack e: Majim G-Democritos, född 2003, men han är utlånad på foder under tiden som jag pluggar.

Vi har även inom familjen en liten korsningsponny, född 1997, hon var min första häst och jag fick henne när hon var tre (det finns många synpunkter på att jag fick en treårig oinriden ponny som första häst men hon är helt underbar). Även hon är utlånad då alla i familjen är för stora.

Men om vi nu ska se till vad som kommer finnas i stallet framöver så är det några saluhästar som jag ska ha över jullovet.

Ett halvblodssto e: Warsteiner, född 1999, supertrevlig häst som vill ha någon som älskar henne.

En halvblodsvalack e: Okeanos - Warsteiner, född 2006, gullig kille som är sadelvan, hängd på och longerad.

Och så blir det en söt liten C-ponny också Glad

Filmen är jag och mitt halvblod i våras!

[slo]
0

Ett 3årigt tinkersto finns hos mig, inridning pågår. Om hon tänker lägga ner med att gå i passgång titt som tätt blir det antagligen inkörning och sen körtävlingar, annars/också har vi vissa funderingar på tornerspel :)

exitingsvillemo
0

#13 japp, se men inte röra. Hehe, men förhoppningsvis ska han väl gå igenom så småningom. Killen är ju bara året ännu, så fortsätter han att växa på sig så här fint, så kanske…

Anna
0

Wild Wonder är "mitt" lilla korsningssto f. 20 juli 2006, e. Hagens Ryan RC 76 (connemara) och u. Wind of Fields (arab/pinto).

Har känt henne hela hennes liv, då jag var medryttare på hennes mamma i fem år fram tills nu i september då hon tyvärr avlivades. Men jag forsätter hjälpa till med Wildas träning så många gånger i veckan jag kan.

Wilda är en extremt tillgiven, nyfiken, gosig, galen, pigg och söt liten varelse :) Finns nog inte ord nog att beskriva henne. Hon mäter i dagsläget någon centimeter under 145cm så jag hoppas hon blir lite större så jag kan rida henne när hon är inriden nästa år.

Hon löshoppar superfint när hon vill och har även visat upp ett riktigt bra steg (när hon vill), så hon blir nog allroundhäst i framtiden.

En speciell dam som vann mitt hjärta vid första anblicken! Hon var uppe och galopperade runt i boxen när hon var ca 4 timmar gammal - därav sitt smeknamn, Wilda. Första veckorna i hagen sprang hon nästan dygnet runt ;)

Hon har mycket power och är lite "bufflig" av sig, hon tror hon är i högre rang än vad jag är ibland, men det tränar vi bort. Vi har tränat massor genom åren, förra året var inte roligt alls då hon i princip var farlig. Men allt det är som bortblåst och idag är hon superduktig på allt.

Lite videos på henne:

Wilda, 15/11 -08

Wilda, 18/10 -08

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ahnna
0

Får väl göra som ni andra, räkna upp samtliga! Tungan ute

LOVE ME DO - engelskt fullblod, född 1999, e. Caerwent, ue. Primo Dominie. Mitt lejonhjärta! Hon är en toksäker klippa i terrängen och älskar att hoppa, men är inte fy skam i dressyr heller. Det är bara ryttaren som inte riktigt når hela vägen än… Oskyldig Rider tornerspel på henne på somrarna och försöker komma ut på några jakter varje höst. Ska förhoppningsvis komma igång med lite mer regelbunden träning i dressyr och banhoppning nästa år.

UPPLUNDAS MIRANDA RS 5773 - shetlandsponny, född 2004, e. Dusol RS 370, ue. Galax RS 138. Nallebjörnen som alltid hälsar med en gäll gnäggning och kommer springande emot en. Kyss Utställd med 39 poäng. Har föl vid sidan i år och har därför inte kommit ut och tävlat ännu, men ska gå på en julmarknad i helgen och dra vagn med barn i. Det blir den "sociala debuten" för henne, men tanken är att komma ut och tävla nästa säsong, i körning förstås och kanske nån agility.

PRECIOUS MAIDEN REGENT - shetlandsponny, född 2008, e. Sjöängens Rival RS 434, ue. Dusol RS 370. Mirandas föl och jordens största krambanan! Skrattande Kommer alltid fram och är glad, social och intresserad. Har stora planer för henne i framtiden, bland annat att köra par med Miranda. Min första egna uppfödning. Rör sig rätt trevligt och är utställd med 38 poäng, så jag hoppas att hon blir en bra bruksponny i framtiden precis som pappsen var.

VÄLAS BEAUTIFUL LADY - minishetland, född 2008, e. Kalypso (DE), ue. Sultan v. Schuracker (NL). Är född här hon också, blev sjuk och har varit krasslig nästan hela hösten. Nu börjar det se bra ut, äntligen! Det är nästan så att man vågar börja planera för hennes framtid nu. Hon är väldigt liten och blir nog knappt 75 cm när hon är klar, så jag vet inte om det blir så mycket körtävlingar med henne. Det skulle kanske vara om jag skaffade en till att köra par med i så fall, men det återstår att se. Är lite skyggare än de andra, men är en riktig mysboll om hon tillåter att man kommer henne nära. Intresserad och glad, precis som shettisar ska vara! Glad

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Lindbygarden
0

Välkommen Ahnna!Glad

Ahnna
0

#19 Jag är ju egentligen "fartryttare" så dressyr är min sämsta sida, typ. Men jag kan en hel del teori, förstås. Det är min koordination i kroppen som inte alltid får till det i sadeln… Oskyldig Hoppas jag får vara med här ändå.

www.stuteriprecious.se

Lindbygarden
0

#20 Det är väl självklart att du får vara med härGlad!

Sen var du väl intresserad av dressyrkörning och dressyr på töm?

Ahnna
0

#21 Ja, jo. Men inte bättre på att utföra det för det! Tungan ute Skrattande Men jag har faktiskt kommit placerad i dressyrkörning flera gånger med hyfsade poäng, men aldrig vunnit. Som jag brukar säga när elitryttare vinner och vinner med samma häst hela tiden; det är först när de lyckas lika bra med en NY häst som deras riktiga stjärnglans börja skina! Jag har ju en "ny" häst som ska börja tävlas nästa år, så då får vi väl se om jag kan hålla samma klass som förut. Oskyldig

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

#20 det är väl klart att du får vara med, vi har inga krav på utbildningsnivå på sajtenSkrattande

Hade vi haft det hade jag nog inte varit här heller, det räcker med ett intresse

Lindbygarden
0

#22 Va kul! Då får du hålla oss uppdaterade! Vi kommer inför nästa år ha en tråd med resultat:o)

Ahnna
0

#24 Får hoppas att mina inte blir så pinsamma att jag inte törs visa dem då! Foten i munnen

#23 Vilken tur! Men visst vore det onekligen intressant om det fanns en spärr så att man var tvungen att verifiera att man är minst MSV-ryttare för att få vara med här? Undrar hur många medlemmar det skulle bli…

www.stuteriprecious.se

Peppe
0

Jag kan ju dra en presentation om Blacky me då =)

Han heter egentligen Flowerhill Dysart (vilket jag inte kan uttala…) och håller på att skolas om från hopphäst till dressyrhäst nu =)  han är typ född 96, tänderna var lite lustiga (dom visade att han var prick 6 år, samtidigt som han var över 10 och har fått 7årstaggar…)
Brun enligt passet men mörkbrun i verkligheten och 147cm i pappren men får jag ge mig på en egen gissning så är han snarare 151-152. Han är en drake vid fodring och en ängel vid allt annat. nåja, det mesta iaf.

Han är extremt känslig, inte bara i temperamentet utan även mot andra saker så som insekter, skav, sprutor och medicin osv. Han kan inte gå ute på nätterna på sommaren för då ser han ut som en svullen salami när han kommer in, på vintern får han liggsår på haserna och bakkotorna trots jättemycket spån (han får inte liggsår på sommaren trots att han är inne på nätterna då me :S), förra vintern hade han skav på bogen såklart, men även av bensnörena, sadelgjorden, schabrakskanten, tyglarna och mitt på magen efter en kant på ett par vinterstövlar jag hade ett tag. När han ska sprutas så får han lugnande, bremsas, 2 personer står och bankar honom i pannan och på halsen och så självklart den minsta kanylen som finns.

Han är väldigt speciell i ridningen och har utvecklat mig väldigt mycket. Jag var helt enkelt tvungen att rida honom på hans sätt för att vi skulle ta oss nån stans. Han rids endast för sitsen, man är nästan dödsdömd om man tar tag i munnen och försöker svänga. då går det rakt fram i full fräs i princip. Man måste sitta absolut stilla, inte studsa (vilket har varit enormt svårt för mig eftersom jag är urkass på att sitta ner. har lärt mig traven nu men har fortfarande problem med galoppen eftersom han är så kraftfull) och handen måste som sagt vara helt still.

Som med dom flesta hästar så ser han lättare ut än han är så i somras när vi skulle sälja honom så fick vi vara med om en ganska otäck provridning där Blacky i princip skenade runt 4kantspåret med en livrädd unge i sadeln… så går det om man inte lyssnar när ägaren säger klart och tydligt att det är förbjudet att dra i tyglarna

Nästa provridning gick mycket bättre. den tjejen red honom jättebra och blev helt förälskad, (för så är det med denna häst, klarar man honom så älskar man honom) så det bestämdes att han skulle flytta ända till Uppsala, 5 timmar härifrån. Aldrig har jag haft sån ångest som dagarna innan besiktningen och jag kunde inte annat än skina som en sol när han inte gick igenom…

Vi gav honom väldigt lång tid att rehabilitera sig och för 1,5 vecka sen blev han friskförklarad. jag har satt igång honom lite försiktigt i 8 veckor innan dess och han har aldrig gått så bra som nu! Förhoppningsvis blir våran första riktiga dressyrlektion av inom dom närmsta veckorna

Haha oj jag tror minsann jag drog till med den längsta presentationen!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

#29 Välkommen Peppe!Glad

IdaT
0

Jag är en till töm dressyrare. När jag gav mig ut för att leta egen häst var det ingen tvekan om saken, jag skulle ha en shetlandsponny! Min ponny med stort P visade sig finnas i Tärnsjö.

En liten svartskäck på 94 cm (på det född -94, ironiskt va?), döpt till Zally. När hon kom till mig i maj travade hon så snabbt att hon nästan sprang omkull mig när jag skulle hänga med (behöver jag säga att vi inte travade några längre sträckor? Hon galopperade inte alls, för hon hade inte musler att bära sig med i galopp, åtminstonde inte när jag ville det.
Men nu går hon i bårde kort-, arbets- och ökad trav, samt arbetsgalopp. Kruxet är att jag inte kan rida henne så att jag kan utbilda henne.

Dessutom är hon rädd för beröring på kroppen när den kommer öväntat, så det är nästa sak att jobba med, för som det är nu kan jag inte använda pisken som skänkel i tömkörningen, så så mycket dressyr blir det inte för oss för tillfället, men vi kämpar på.

På bild: Zally och 3 åriga medryttaren Hanna.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Lindbygarden
0

#35 Välkommen hit Glad och vilket ljuvligt ekipage!

IdaT
0

#36 Tack så mycket, för båda sakerna. Man kan väl gissa vems häst alla andra tar in för att hon rymmer under trådarna och in i fållan? Oskyldig

Ibland är det riktigt bra att vara en liten shetlandsponny med änglablick…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Anoziz
0

Hästen som jag rider och har ridit i snart två år är en gammal tant i sina bästa år! Hon är hela 25 år gammal, men busig som en unghäst.. Jisses! Hon är ett sv halvblod och är runt 161 cm i mkh. Brun är hon till färgen och hennes namn är Py! Hon är efter Pascal - Brabant och har fått tre föl. Nuvarande ägaren har haft henne i snart åtta år och har då hunnit starta och placera sig i msv klasser i dressyr. Hon är en riktig dressyrtant lilla Pysan!! Hon står i ett rätt stort stall en bit utanför Göteborg, vid Landvetter flyplats närmare bestämt! Där trivs hon bra med en lika gammal herre som boxgranne och även hagkompis. När hon är uppställd i gången, står i transporten osv så ser hon verkligen ut som en 25årig gammal gumma. Men när man rider henne är det så man undrar om man hoppat upp på fel häst! Hon är verkligen en glad liten häst, älskar att arbeta och är jätte samarbetsvillig :) Hon vill alltid göra rätt och göra det så bra som möjligt, gör jag fel så säger hon till. en riktig läromästare :) Jag provred henne på självaste nationaldagen år 2007 och började då att rida henne direkt efter det. Har ridit henne regelbundet, minst två gånger i veckan sedan dess. Nu har jag henne minst tre gånger i veckan och ridre henne precis lika mycket som ägaren, och nu har ägaren ochså fått för sig att hon ska skriva testamente om hon skulle dö, så att hon vet att Py kommer i rätt händer - hos mig!

Hon har varit frisk som en nötkärna ända till året 2008 kom.. Först gick hon ner sig i ett kärr med lera nästan upp till ryggen. En i stallet såg henne och trodde först det var en älg, men sedan ser hon att det var Py och tror då att hon var död.. Lilla hästen, vi tror att det var brunsten som gjorde henne lite tokig så att hon skulle ta sig till de snygga pojkarna i en hage längre bort.. :P Men hon lyckades ta sig upp helt själv, kravlande.. Hon var trött i dagar efter, och seg och hade sträckt sig i ena bakbenet. Något som blev bättre men som sedan kom fram precis innan sommaren när vi skulle ut och tävla på Tjörn. Vi hade då tävlat hela våren med rätt okej procent! Skulle precis debutera LA:1, men då sa det stopp. Tränade för min tränare dagen innan och vi (jag, tränaren och hästägaren) kom då fram till att vi inte ville visa henne i detta tillstånden. Sedan var det skritt och trav hela sommaren fram tills nu i november. Hon har gått på butta under hela tiden också. Nu blevhon då friskförklarad i november men då hade det börjat bli halt och då fick hon ha broddar på sig, men då har hon förmodligen trampat på sig själv med framhoven på bakhoven så hon fick ett djupt sår som inte vill läka ordentligt. Men nu är vi iaf ute och galopperar i skogarna igen! Och fort går det, herregud =D

Oj vad långt… Hehe, men det är iaf en kort historia om Py!

http://www.blup.se/sv-SE/horses/20038-py-45-swb

Lindbygarden
0

#38 Vad glad jag blir när jag läser om en häst i hennes ålder som fortfarande rids och tränas!

Anoziz
0

#39 Ja visst blir man =D Ska försöka filma nån gång också, när hon är som busigast!

Lindbygarden
0

#40 Vore kul att få se!

studs
0

Har min 6 åriga Vbls val som jag rider akademiskt med :) är nytt för oss båda och riktigt kul =) galoppen är och kort trav är det han är bäst på ;P

gejsa
0

Och jag har en halvblod/fullblods valack som är född 1985 och blir alltså nästa år 24 år. Han är också pigg som sjutton när man galopperar det är det bästa han vet. Där är nog fullblodet i honom. :) Blev inriden som 15 åring så skolad är han inte nämnvärt. Lite skänkelvikning och så endast. Det tog många år att få honom att förstå att det är kul att bli riden. :) Visar ett foto från -07 där alla tre är med på bild.

Sedan har jag min fjording Gejsa. Men hon är i Delsbo hos Rita på prov. Får väl hoppas att Rita vill köpa henne i vår sedan. Det är förhoppningen. Hon är min första häst som jag själv red in och körde in. Har premierat henne och hon blev diplomsto. Hon fick även ett föl 1999 som tävlat tvår år i fjordriks och även ute i hoppning och dressyr. Har hoppaats uppsutten 120 cm med ryttare. Fast hon bara är 135 cm själv. :)

Har även min islänning Fille som är född 2002. Vi jobbar som bara den att få in tölten på. Men tyvärr så hotar han att resa sig upp om man kräver för mycket. Så vi får lirka med honom. Får se hur det går.

Har även min halvblodsvalack Sorro som är född 2003 hemma hos mig. Han är till salu. Har nu även satt ut en annons att jag kan tänka mig byte mot en islänning. Har fått napp nu. Vi får se vart det bär hän. Skrattande

fridak
0

Jag har en liten travarkille på foder. Vi håller på att lära oss grunderna för tränare nu. Enligt tränaren så lär han kunna trampa rätt bra senare och hon tycker han går som en liten PRE när han sätter bästa sidan till:)

Han är född 99, reds inte så mkt förrän jag fick hem honom för dryga två år sedan.

LinneaG
0

Jag har ett sv varmblod född 94, Trofe - Hertige. Tyvärr ingen bild på den här datorn. Har ägt henne sen i våras och hon är min nya skogsmulle, men ska försöka träna lite snart. Får dock inte tävla då hon är t-märkt. Men hon har tidigare tävlat mycket i dressyr.

LovisaJacobsson
0

Har ingen egen häst utan är halvfoder värd på en Ridskole polle vid namn Fancy Lad och hjälper till när det behövs på en övervuxen ponny vid namn Armand:

FANCY LAD (e.myrens wilbur RC 59)

f. 1992, Svensk ridponny, 130,8 cm, ägare; Skaftö Ridklubb

Skratta inte åt hans tilltals namn för han kallas Lennart! (fråga mig inte varför) men jag har typ döpt om honom till Lenny.
Lenny går som ridskolle polle på Skaftö ridklubb, och eftersom det bara bedrivs lektioner 3 dgr i veckan hyrs hästarna ut på halvfoder.
Jag har varit halvfodervärd på honom i runt 3 år typ.
Den senaste tiden har han dock varit skadad och jag har nu sedan i typ februari förra året skrittat igång honom långsamt.
Under denna tiden har han nästan varit som min egen, jag har ridit honom varje dag och han känns som "min" (vilket jag är mkt medveten om att han tyvärr inte är)

Lenny är en mycket speciell häst!
en riktig enmans häst.
Han är igentligen en riktigt mysig med rädd och försiktig häst, men han kör taktiken att anfall innan ngn anfaller mig.
Man kan nästan aldrig gå direkt in till honom i boxen man får lirka en hel del med havre.
För han Kastar sig fram med blottade tänder så att dom flesta hoppar ut ur boxen direkt.
Men jag (efter ngt år) Har lärt mig hur han fungerar och han har lärt sig mig, vilket gör att när dom flesta skulle sprungit ut ur stallet eller slått honom (Man FÅR inte slå honom han blir livrädd!) står jag kvar och ignorer hans smällande i väggar och huggande tänder.

Vi har helt enkelt fått förtroende för varrandra, och kag bara skrattar åt hanns försök att skrämma mig.

Annrs är han en helt underbar dressyr polle, och till våren ska vi sopa banan tillsamans med alla konkurenter!

ARMAND (e. Manard)

f. 1998, Korsnings häst, 148,5, ägare; Beata Berg Malmborg

Ska försöka skriva lite kortare om Allan som han kallas.

(Alla "mina" pollar har gubbnamn)

Allan är en knasig liten fux som jag hjälper till att rida när ägaren´s mamma inte har tid (ägaren, dottern rider inte längre).

Jag har börjat tävla honom i hoppning bland stor häst då han vuxit över med en halv centimeter. "/
Han är en riktigt duktig hoppare men svår, men nu har jag börjat komma på honom och det går bara bättre och bättre!

LovisaJacobsson
0

Allan på denna bilden

exitingsvillemo
0

#44 och #47 Vilka härliga strumpor Kyss Bara älskar höga strumpor =) Förmodligen för att "min" ras inte har det =(

Zaphix
0

Jag är fodervärd på en varmblodsfarbror på snart 17 år som heter Sartorius, kallas Storis/Storen. Han är en väldigt egensinnig kille, hög i rang och har fått storhetsvansinne och vill sätta sig över allt och alla..
Men ändå är han för mig världens vackraste och mest underbara!

Vi tränar dressyr en gång i veckan och försöker att komma ut på en dressyrtävling så småning om. Eftersom varken han eller jag är någon vidare talang så går det ganska sakta framåt.
Han är väldigt känslig för sitthjälper, vilket ställer till problem ibland då min sits inte är den stadigaste.
Han gillar inte att arbeta utan försöker med precis allt för att komma undan. Han har bitit mig i foten och huggit efter tränaren.
Men när han väl går bra, då känns han som en dröm att rida. Stor luftig trav med rejält påskjut och en väldigt fin galopp.

När vi inte tränar dressyr rider vi mest ut eller jobbar från marken. Tränar olika NH-övningar varje dag, vilket verkligen behövs för att ha kvar respekten hos honom. Tränar även klickerträning, vilket han verkar tycka är skitkul.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LovisaJacobsson
0

#48 Samma här! Höga strumpor är super fintm gärna på en svettfux med en bred bläs…

MiaMaria
0

När ni pratar om strumpor, måste passa på o visa "min" älskade strumpkille och han har även en uuuunderbar magfläck =)

2 år e. Don Romantic - Callaghan ska gå bruksprovet i vår

Här hittar ni honom

denisesalomonsson
0

Jag har en svensk ridponny här hemma, d-ponny, född 03, dvs 5 år, har haft honom sedan 18 mars 2008,  har bara haft honom i lite mer än ett halvår ungefär. Han är min allra första egna häst, och jag älskar honom över allt annat på denna jord, han är helt underbar. Honom ska jag tävla i dressyr såfort vi båda har lärt oss det vi behöver inför en lite lättare tävling då =)

Underbara ponny! <3

LovisaJacobsson
0

#51 Snygga tecken och färg! =)

Marrsson
0

Min buse är en okänd blandning -96. Jätte mysig häst som bara älskar livet. Från början var han både huvudskygg och bakskygg. Vi har ingen aning om vad han har varit med om då han är köpt på marknad som 2-3åring.

UC är en helt underbar kille som alltid ger 100% om det så gäller att visa vad han kan på dressyrbanan eller på hoppbananGlad eller om det bara är att visa hästarna i hagen att han minsann kan göra en tredubbel skruv på ett ben samtidigt som han gnäggar..Skrattande

Kompisen är säker på att han att han är en förrymd och förvuxen "hoppeponny" han har alltid bus i blicken!

Jag är så glad att han finns för mig, de förgyller mina dagar! En kompis som alltid finns att krama på…

Visst är de gulligt med lurvig vinterpäls! Fler bilder finns på våran sida…

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Ahnna
0

#48 Jodå, de finns! Såg nyligen en svartskäck som hade enbart 4 höga strumpor, inget annat vitt. Hur ballt som helst! Och så finns det några ponnyer som inte har något skäckanlag i stamtavlan och/eller inte har gett några skäckavkommor som ändå har strumpor. Smedjenäs Edvind har ju t.ex. strmpor men anses inte vara skäck. Glad

www.stuteriprecious.se

Maliiin
0

Min syster har en tjockOskyldig shettis! Han är rödskäck å han har två höga strumpor bak=) Men så har han även lite vitt mitt uppe på rumpan, å de ser ut som ett par vingar:p

Peppe
0

#56 men på den bilden ser han ju inte lika fet ut ändå :P han måste vara jordens mest lättfödda häst. jag tänkte faktiskt på det igårkväll när jag skulle sova, jag tvivlar på att han skulle tunna ur om man så endast gav honom 3 kg halm om dagen XD

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Maliiin
0

Hahahahhahahahaha!! Å de ligger du å tänker på när du ska sova XD Haha! Nä han är inte precis lätt å få ner i vikt:S

Woogiebox
0

Hejsan alla!
Kände för att hänga med på ett hörn & presentera mina hästar, här kommer dom:

1. Catwalk kallas Hobbe.
2. Miranda.
3. Cherries Pirat, kallas Pirat.

Bilder finns på min hemsida: http://woogiebox.cybersite.se klicka på HÄSTAR.

GOTT NYTT ÅR!
/Susanne

exitingsvillemo
0

Jo jag har sett ett fåtal skäckar med bara strumpor, men det är just det. Strumpor ska väl inte finnas hos shettis (av ngn konstig anledning) då kallas dom ju skäck.

Ibland dyker det upp ngn med strumpor och inte skäckföräldrar, men ofta kan man hitta skäck längre bak. Så då kan det ju blivit fel någonstans på vägen att ngn av föräldrarna är skäck fast den står skriven som t ex brun (med vita strumpor).

Jag vill inte ha en skäck med endast vita ben, jag vill ha en brun med vita strumpor =)

Ahnna
0

#60 Skäckanlaget spelar ju ingen roll så länge du inte ska avla på den, om du nu är kategoriskt emot skäckar. Flört Men Edvind som jag nämnde ska inte ha nån skäck i stamtavlan och det finns flera andra också.

www.stuteriprecious.se

Lindbygarden
0

Nu puttar vi upp denna då vi har fler nya medlemmar!

RC70
0

Jag äger ett 6 årigt Connemarasto som heter Önnarps Monia RC 1293 ( e. Backuddens Mountain Haze RC 83 - ue. Aladdin RC 66). Jag köpte henne i Mars 2008 så vi har inte känt varandra så länge.

Hon kan vacker tass och vi har påbörjat Komplimente, men den stora magen kom ivägen. Hon följer efter mig som en hund, vågar inte gå så långt ifrån mig. Många frågar om jag är säker på att det är en häst..

Vi har än så länge bara kommit till inridningen/tillridning, så alla gångarter sitter där de ska. Hon har en trevlig form i skritt och trav, men har fortfarande lite svårt att bära sig i galopp.

I maj 2008 fick jag betäcka henne med min hingst, det var inte planerat förrän 2010 men det ena ledde till det andra och den 17 April 09 ska hon få sitt första föl. Ridningen är lagd lite på is medan hon är dräktig.

På bilden rids hon, 6-7 månader dräktig,  utav Veronica Simberg.

Lindbygarden
0

nu är det dax att putta upp denna då vi har lite nya medlemmar och hästar här!

Fiona
0

Jag har två pållar, ett eget shettissto & en arabvalack på foder.

Fiona: Min lilla shettisdam på 11 år som är född här. Vi hade hennes mamma, som tyvärr lämnade jorden livet 27 år gammal. Vi fick tre underbara föl efter henne, två hingstar & ett sto. Bara Fiona som vi har kvar, vilket jag tycker är synd men men. åter till Fiona. Hon är svart med fyra vita strumpor, reggad som skäck. Jag red henne tills jag blev för lång, sen red min lillasysters kompis henne i ett år eller något. Så har vi kört in henne, har mest kört "hemma"körning. Men feb -08 började vi träna i Vartofta samt var med i lagserien i sommras. Hon är grundutbildad i ridningen. Jag har även tävlat agility med henne, och det går super vi har knipit första platsen 3 av 5 gånger ;)Är för tillfället utlånad på foder då jag växlar med ridhäst men kommer hem i maj igen! E.Flagg U.Viola EU.Carmito

DroDouge "Dodde": En mysig arabvalack på 14 år som jag har på foder. Ur mysig häst! Vi har dock en del problem med ridningen för tillfället, men det löser sig. Rider allround med honom men ska satsa lite mer på dressyr & tömkörning nu. Letar för fullt efter dressyrtränare, svår hittat. Ska eventuellt vara med på någon clinic på Skogsgården, dock utan häst tror jag men det kommer nog hjälpa oss tror jag! E.Pozeidon U.Djeela EU. Czap

Bilder kommer :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Mixie
0

Jag har Juniett =)
Russto född. 05
Inte direkt utbildad men kan skilja på olika gångarter, börjar söka sig åt rätt håll i skritten och traven samt flytta sidvärtes i både skritt och trav. Men dressyrträningen är lagd på hyllan ett tag då hon är utlånad som ponnytravare. Jag hänger här inne för att kanske vara något klokare och kunnigare när hon kommer hem igen ;)
På bilden är hon två! =)

//Mickan

LinneaG
0

Jag har ett halvblodssto f-94, Trofé - Hertigen. Är utbildad la/la. Är nu mer skogsmulle sedan ett år tillbaka.

Har också ett 7 mån hingstföl efter Highlight.

SofiaGenne
0

Hej!
Är ny här inne, kul att det äntligen blivit en dressyrsajt! Var inne på Ridsport mycket och peppade innan den blev till, haha :)

Har 3 ponnyer. En A ponny (min allra första) som nu är utlånad på foder uppe i Dalsland.

Sedan har jag en C ponny. En ungponny som jag köpte i början av 2008, då jag skulle sälja min underbara lilla B ponny Candy, och ville ha nått nytt grönt att börja jobba med, precis som jag gjort med Candy en gång. Holländsk import, f. 2002. Väldigt grön och lite riden innan han kom. Går nu ungefär LB dressyr & LC hoppning. Tränar LA rörelser & hoppar med glädje högre.. haha! En riktig gångartsponny det här! Här är lilla Martijn:

Sen har jag en D ponny vid namn Mahjong. Arabiskt fullblod, 91a. Han har gått FEI tiidigt. Vi har haft lite svårt att få kemin att passa 100%, men i höstas tryckte vi på rätt knapp och allt lossnade samtidigt. 6 starter, vann alla förutom 1 där jag kom 2:a. (Div 2, över 70% i varje LB, och 68% i final-LA:n) Ja, en sjukt rolig höst!! Tävlat upp till LA4:a hittils, hoppas kvala till nat i höst, och kunna starta LAP1, FEI inl. Det blir div 1 nu i vår iaf. Han har i princip inte hoppat innan han kom till mig.. Här var stackarn allt tvungen, jag är då inte bara en dressyrnörd! Nejmen nog att han har tyckt det varit lite läskigt, men gud vad kul! Startat upp tom LB! Även startat 2 ponnygalopper, träningslöp. Kanonkul. Underbar ponny, som man inte kan annat än älska! Här rider vi fram inför en tävling:

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

MiaMaria
0

Välkommen SofiaGenne! Glad

silvery
0

jag har en standardbred som heter Silvery är 7 år e. Silver Pine, brun med stjärn och v kotor v + hbak och v kronor h+v fram

Marija
0

Jag rider ett korsningssto fött 1992 ;) Chikina är en dam i sina bästa år alltså.. Vet inte så mycket om hennes historia mer än att hon varit misshandlad hos en tidigare ägare, tyvärr sitter vissa olater i fortfarande. Annars en helt underbar ponny på många vis som mäter ca 143cm i manken. Tävlad lite men inget på senaste tiden. Jag rider mest dressyr med henne och har så smått börjat hitta knapparna på henne =) I hoppningen har det en tendens att gå lite fööör fort, men så länge man är lugn själv så går det!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

[Jessica90]
0

Jag har ett slovakiskt halvblod. Han är importerad från slovakien för ca fyra år sen. Vad han gjorde där vet jag inte.

Men här i sverige har han hoppat 120cm innan jag köpte honom.

I dressyren kunde han inte så mkt och hade inga muskler alls. Nu har jag haft honom i 3 månader och har precis kommit igång med att rida ordentligt.

Vårat mål är att tävla lokalt i hoppning, debutant i fälttävlan och LA i dressyr. Dressyren kommer vi nog tävla mest i.

IdaT
0

#70 Lite nyfiken, vad är staandardbred för ras?

silvery
0

amerikansk travare :P i usa heter det inte varmblod utan standardbred :P folk dömer mindre när man säger det xD

silvery
0

oj, tolka det inte fel hha jag är stolt över min häst xD men folk tänker ibland knasigt när man säger travare xD

studs
0

#75 vi är fler stolta ridtravare här inne =)

silvery
0

haha härligt =) de är ju som alla andra hästar ;)

SofiaGenne
0

#69 Tack :)

Ngn som vet varför mina bilder inte funkar? :o

MVH

MiaMaria
0

#79 Hur menar du? Jag ser dom i inläggen så dom verkar fungera

divansson
0

Vilka fina hästar alla har!  :):)

Jag har en russvalack -99. Han gillar inte att bli riden för då bara stannar han och backar och tjurar, eller stegrar. Han var så när jag fick honom (julen 2004) och sen vart det värre förra vintern, nu börjar det bli lite bättre igen i alla fall :)  Ingen ridponny alltså, utan jag tävlar honom i ponnytrav eftersom han älskar körning och ser då alltid lika glad ut. Han kan bara grunderna i ridning, jag också kan jag passa på att säga ;)

russet, Harry :)

Sen har familjen två varmblod, en valack -05 och en kastrerad klapphingst -04. Han som är född -04 tävlar trav, hitills har han bara gjort det riktigt 2008 och då vart det ett svenskt rekord, han har aldrig ansträngt sig helt faktist eftersom han inte är den typen som tar i allt. Meen han är en riktigt problemhäst, när han var 2år så hade han problem med halsen, efter undersökning hos vet. Ekfalk fick han opereras eftersom det saknades 5cm i halsen, så nu sitter det ett rör där.. Jag red in han för ett år sedan, han är jättesnäll, bara det att han är 172cm över manken, kan busa till det rejält och gillar att ruska på huvudet och fjanta sig. Jag är ju snart 15år och 161cm, så jag är en fjant som inte vågar rida han så mycket ;)

-04:an, Latitud :)

Våran valack -05 har inte tävlat på travet än eftersom han är sen i utvecklingen, har sett ut som en 2åring fram tills nyligen, nu har han börjat träna som en travare och ska tävla lite iår. Även han red jag in för ett år sedan själv. Han är mer lagom till storleken, 160cm :)  Supersnäll, men jag har dock inte ridit han sedan han vart valack, så han är nog snällare nu endå. En busig knashäst, men han är faktiskt snäll och är riktigt tjusig :)

Yang-05:an ;)  "Yang"

Lindbygarden
0

#79 jag ser inte heller dina bilder?

Ninnii
0

Är dressyrkörare eller vad man ska kalla det.

Har en minshettis valack,85cm som är född- 95 och som heter Bill.

Det är den absolut bästa häst jag haft, utan tvekan.

Jag har haft qurter och paint innan och tävlade i wetsern på SM nivå. en körningen med shettis slår allt sånt. För det första är det så himla praktiskt, in med vagn och häst i samma transport och åk i väg. Aldrig några bekymmer.

Bill och jag var med i lagserien 2008 och planerar att vara med även 2009. Sen tänkte jag att vi skulle åka i väg på längre turer på tävlingar oxå. Sen behöver jag en godkännd runda i precision/dressyr för att kunna ansöka om BRUSCH i höst.

Bill går dressyr, precison och maraton utan problem. han är jätte stark och har bra kondition. Nu måste jag bara träna på bättre vägar osv så vi får bra poäng i dressyren. Är ju bra med runda volter och inte äggformade;o)

Ninnii
0

Här är en bild i precision

[Zkold]
0

Jag har en vblkille. Född 01, kom till mig augusti 08 så vi har inte kännt varandra så länge. Han är under utbildning.

Dressyr är något som intresserar mig väldigt mycket! är dock inte kunnig och har inte någon kanon häst till det men jag hoppas jag är välkommen hit ändå :)

MiaMaria
0

#85 Absolut!!!

[Grabbarna-A]
0

Jag har visst inte presenterat mina ännu…

Jag har en exmoor vid namn Aramon, han är 4 år. Han är min framtida körponny, just nu håller vi på med inridning.

[Grabbarna-A]
0

Sen har jag även ett gotlandsruss som heter Amaretto, han är 10 år. Han är både inkörd och inriden. Gillar att hoppa men hans starkaste sida är dressyr. Tyvärr blir alltid barnen för gamla för att tävla innan dom klarar av honom så han startar mest i klubbtävlingar. Inte lätt att hitta ryttare till en ponny på 121 cm som inte fixar nybörjare, hm…

IdaT
0

#74 Oj, jag var rasistisk…"Åh nej, en halvblodsmänniska som tycker att den enda rasen som är värd att fortsätta avla på är halvblod (=standardbreed).

SofiaGenne
0

#80 För mig syns de inte i inläggen.. varken som "visa bild" åt höger, eller som inlagd bild i mitt i texten på inlägget.. Syns tydligen inte för #82 heller. Det visas bara två små kryss..

MVH

Primee
0

Jaa, har ju min egna pålle då ;) En numer 18 årig vbl. travare som jag(dock de första åren var han min pappas) har ägt sedan han var 4 år. Han gick på travet i början men nu är han ridpålle på heltid. Vi rider främst dressyr/akademiskt o skogmulleridning/-körning.

Sedan rider jag ju ett antal hästar till..

En gammal halvblodvalack, som tidigare i sitt liv var en duktig fälttävlanshäst o har oxå tävlat dressyr på msv nivå.

Och hästar på mitt jobb, just nu är det 2 st vallacker som jag rider galoppintervaller med o dressyrar - varav den ena har världens underbaraste samlade galopp o den andra går i perfekt form i trav trots att han inte är riden så länge =) *stolt*

Tusen
0

#88 Håller med. Har samma problem med Monita.

Repoort
0

Jag har min travarkille som jag lallar runt med. Åker mest på hästryggen men det blir lite seriösa träningspass mellan varven.

Fiona
0

Här kommer en bild till inlägg #65 på mitt shettis sto Fiona, presicions körning i somras -->

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[Rebecka]
0

Har just nu 4 shetlandsponny

Ekskogens Ginny f:2003 e:Bonance V. Dorpzicht u:Grädd-Kola.. Svart shettlandsponysto. En helt cool lugn ponny, snäll, orädd o klok. Både riden o körd. Visad på utställning ett antal ggr. Haft 2 föl 07 och 08, 07 fick hon en fin mörk brun hingst e:Fridhems Kalle som döptes till Gölshults Game Boy och år 08 fick ett brunt sto föl e:Center som döptes till Delicious Elektra

Galenby Atom f:2005 e:Marculix u:Galenby Amilia.. Fux med bläs, shettlandsponny valack. Atom är en söt ponny som verkligen charmar alla.. Han är snäll o go.. Visad på utställning 2 ggr änsålänge.. Han är tömkörd, löshoppad o var en gång inkrd men jag och han ah tyvär vatt med om en olycka så han e skraj för vagnen så vi få se om han kommer över rädslan o bli inkörd igen.. Han har fått diagnosen bogledsartros sommaren 08 men e nu ohalt och hoppas kortisonen ska hjälpa så att han e d många år framöver..

Delicious Elektra f:2008 e:Center u:Ekskogens Ginny… Ett brunt shettis sto. Elektra är min egen uppf. En snäll, tuff, o verkar vara en orädd o cool tjej. Få se vad framtiden avgör för henne.. Hon e visad som föl 3 ggr med som bäst 39 p.

Bella f:2003 e.okänd u:okänd. Hon är ett brunt shettissto. Snäll liten tös som inte gjort så mkt men kommer att bli inriden o inkörd i sommar.. Troligtsvis dräcktig o ska föla april/maj 2009

på bilden e min ginny

Lindbygarden
0

SofiaGenne!

prova att lägga ut bilderna igen i en tråd så kopierar jag in din text!

jupiter00
0

.jag har en varmblodstravare som heter lekaryds jupiter. född 2000

pappa: J.R Broline

mamma: Lekaryds Blenda

Sassenach
0

Jag har precis hittat hit och tänkte presentera min kuse lite.

Han är en Connemaravalack på 4 år, e: Carnaby Patrick Hooligan. Jag håller på och sitter in honom nu, han är så duktig så!(Skäms lite över att jag är så lat) Hoppas på att kunna få en bussig kompis av honom, då jag skall köra in honom också.

Måste säga att det där med Tömkörningsdressyr eller vad det hette verkar hel skoj!

SofiaGenne
0

Då mina bilder i ett inlägg högre upp försvann så lägger jag i dom här.. Har 3 ponnyer. En A ponny (min allra första) som nu är utlånad på foder uppe i Dalsland. Sedan har jag en C ponny. En ungponny som jag köpte i början av 2008, då jag skulle sälja min underbara lilla B ponny Candy, och ville ha nått nytt grönt att börja jobba med, precis som jag gjort med Candy en gång. Holländsk import, f. 2002. Väldigt grön och lite riden innan han kom. Går nu ungefär LB dressyr & LC hoppning. Tränar LA rörelser & hoppar med glädje högre.. haha! En riktig gångartsponny det här! Här är lilla Martijn:

MVH

SofiaGenne
0

Sen har jag en D ponny vid namn Mahjong. Arabiskt fullblod, 91a. Han har gått FEI tiidigt. Vi har haft lite svårt att få kemin att passa 100%, men i höstas tryckte vi på rätt knapp och allt lossnade samtidigt. 6 starter, vann alla förutom 1 där jag kom 2:a. (Div 2, över 70% i varje LB, och 68% i final-LA:n) Ja, en sjukt rolig höst!! Tävlat upp till LA4:a hittils, hoppas kvala till nat i höst, och kunna starta LAP1, FEI inl. Det blir div 1 nu i vår iaf. Han har i princip inte hoppat innan han kom till mig.. Här var stackarn allt tvungen, jag är då inte bara en dressyrnörd! Nejmen nog att han har tyckt det varit lite läskigt, men gud vad kul! Startat upp tom LB! Även startat 2 ponnygalopper, träningslöp. Kanonkul. Underbar ponny, som man inte kan annat än älska! Här rider vi fram inför en tävling:

MVH

fridak
0

#99 och #100 nu ser jag dina bilder i inlägget högre upp, fast bilder är bara kul! Lite tråkigt att du inte bytte bild på Mahjong bara;) Det är två olika på Martijn.

Jag passar på och lägger in en nyare bild på travarRoger

MiaMaria
0

#101 Är han travare? Intressant med bukfläck isf!! Såg mkt fin ut i kroppen!

fridak
0

#102 japp det är han, fast det är det inte många som tror. Vissa tror han är halvblod och andra att han är korsning av något slag. Bukfläcken har han troligtvis fått från far sin, US flying scot.

Tränaren tycker han liknar PRE när han går någorlunda bra med mig på ryggen, men jag tror hon bara tänker på höga frambenslyft som många PRE har.

MiaMaria
0

#103 Kan man inte få se en uppsutten ridbild?

Lindbygarden
0

Jag håller med Mia, han är jätte fin!

fridak
0

#104 Jag har tyvärr inga ridbilder där man ser hela hästen, mamma har varit fotograf en gång och resultatet blev inget vidare. Ska försöka ragga efter någon annan som vet att en häst rör sig oftast framåt och som kan hantera en kamera lite bättre:) Sen är han nog inte lika fin med mig på ryggen men jag ska försöka ordna det ändå

#105 Tack:)

Lagerquist
0

Min medryttarhäst King (King of Freedom) vet pinsamt nog inte så mycket om honom. Han är holsteinare ca 12/13 år och har gått riktigt höga klasser, världscuphoppning tror jag till och med.. Fast vi rider mest dressyr och det börjar lossna riktigt bra nu!
Supertrevlig, bärig och med en ordentlig muskulatur. Är dock den hungrigaste, fånigaste och mest otåliga häst jag känner Flört Men spelar man sina kort rätt kan man bli väldigt bra vänner!

Lindbygarden
0

#107 Vad jag gillar uttrycket hos din häst!

Lagerquist
0

#108 Oja, när han ser ut sådär (och beter sig därefter) har han ett fantastisk driv!

jupiter00
0

har en varmblodstravare

fridak
0

#104 nu har jag fixat ridbilder, men de är inte alltför vackra…i tråden ridbilder på roger :)

SofiaGenne
0

#101 Ja gud, nu finns dom ju där uppe igen!? Haha den här tråden vill nog driva lite med mig.. jag hade glömt vilka bilder jag lagt upp så tog två som låg nära tillhands. Klart jag skulle tagit någon annan annars på Mahjong.. elr inte laddat upp igen över huvud taget haha!

MVH

Loviiisa
0

Jag rider en sju år gammal P.R.E. korsning vid namn Cherokee. Är ca 155cm, påminner lite om en ponny men inget mig emot som hade varit ponnyryttare hela livet om jag fick bestämma.

Ägs av ridklubben så jag rider honom på lektion i veckorna + helgerna. Han kan inte mycket ännu, håller på att bygga muskler men det går stadigt framåt. Tanken är att vi ska börja tävla dressyr tillsammans i framtiden.

ElinSvensson
0

Jag rider en Welsh som är född 2003. Monsun heter han, han är maxad c 139,5 om man ska vara exakt.
Jag är mest för dressyr, men eftersom han verkligen älskar att hoppa, så blir det en hel del hoppning också. Han hoppar allt, och suger sig verkligen tag i hindret, har hoppat runt 1 m, men då jag är lite feg av mig så vill jag inte hoppa högre Flört
Dressyren går han väldigt bra i, och han blir bara bättre och bättre för varje dag.
Vi har ännu inte startat något, men förhoppningsvis ska vi ut nu till våren en del i både hoppning och dressyr.

(bilden, tv. tränar dressyr på åkern th. Monsun i hagen, han har även lyckats med en fläck, som är väldigt vanliga då en hobby är att skita ner sig Flört)

[Zkold]
0

Härmar Fridak och lägger in en nyare bild på min travare jag med.

Lindbygarden
0

puttar upp nu när flera ny medlemmar kommit hit

HannaT
0

Jag hade visst inte presenterat Kalle här…

Kahlua heter han ju egentligen. Sv. halvblod, 158 cm, född 95,  E: Fontana UE: Chapman. Så dressyrstam har han ju.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Ninnii
0

Min nya häst;

Shit Happens kallad Harry.

Harry är 4år, 86cm och efter All at Once och undan Fiefie v. Bright.

Harry gick inte igenom premieringen ivåras utan slutade på 39p sedan gjorde han ett körprov på 33p

Så Harry är nu valack och ska fungera som kör/tävlings häst åt mig. Målet är att tävla han nästa år i körning men åka på 3 st utställningar i sommar.

Ninnii
0

Glömde ju bilden!

[EmiliaHann]
0

Har ingen egen häst, men rider en new forestponny vid namn Virdarnas Singo som står på min ridskola. Fast eftersom stallet redan hade en Zingo kallar alla honom bara för Virre.
Han är född 2003, är 139 cm i mankhöjd och är efter Rodlease Dancing Gold.
Vi tränar och tävlar tillsammans i dressyr. Än har vi inte hunnit med så många tävlingar, men i sommar ska vi ut på några lokala.
Vi har fortfarande ganska mycket vi behöver träna mer på för att det ska kunna gå riktigt bra på tävlingarna, så som halter, rakriktning och högergaloppen. Han skjuter alltid ut högerbogen och är lite svår att få helt rak, och också att inte vrida sig i halterna. Ibland går det bra och ibland lite sämre, men det får vi helt enkelt träna mer på.

Han är en otroligt trevlig och social ponny som alltid ska vara och nosa på en eller äta på ens kläder när man håller på med något och han inte får vara med :)

Invisible
0

Hur läggar man upp bilderna synliga? *hoppas någon fattar vad jag menar, haha!* Skrattande

Maliiin
0

#121 Lägg in bilden i inlägget så som du gör.. Sen klickar du på bilden så du får upp den. Efter det högerklickar du på bilden å väljer Kopiera. Sen går du tillbaka till inlägget å så väljer du Hantera inlägg. Där högeklickar du i rutan där du skrivit texten. Å väljer klistra in. Sen sparar du=)

Så gör ja iaf=)

MiaMaria
0

#121 Vi har haft problem med o lägga vilder direkt i inläggen ett tag

Vi Medarbetare kan lägga in direkt med bild som är bifogad oxå. kopierar man in bilder så måste de va i rätt storlek, annars blir de en scroll-list o bilder blir svår att se

[trollduva]
0

här är min häst

Adeline född 1989 E:Chapman UE:Chagall

Invisible
0

#122 &123 Tack för svar. Skrattande

Jag har för tillfället 3 hästar. En varmblodskille som jag dock endast har på foder, en D-ponny, samt hennes snart 2 veckor gamla föl, Dexter.

Varmblodet, Crackson, är en ridtravare född 1992. Jag har haft honom sedan 10 augusti 2008. Jag jag fattat det som har han aldrig tidigare dressyrtränat eller hoppat, så  min plan var då att försöka grundutbilda honom i dressyr och lite smått i hoppning. Under hösten, och framför allt vintern, trodde jag att jag skulle strypa hästen. Nejmen skämt åsido, jag har då aldrig mött en mer envis och osmmarbetsvillig häst tidigare! Ville jag åt höger, gick han vänster. Ville jag uppåt, gick han nedåt. You namne it! Han kunde stanna mitt under ett träningspass när han inte kände för att arbeta mer, och sedan stod han bara där som ett fån. Jag fick honom INTE att gå framåt, om jag inte petade till honom med spöt, vilket han avskyr. Detta ledde till en rad av bock- och sparksprång, men när han kände att det inte var han som bestämde, gick han som en klocka. Tidigt unde våren började allt plötsligt släppa. Han var inte längre lika tjurig, lyssnade på mig och valde att samareta istället för att streta emot. Sedan dess har det bara gått framåt och planen var att vi skulle starta en LD:3 och LB:1 i mitten av maj, med tävlingen blev synd nog inte av pga för få anmälda.. Första hopptävlingen i år (CR) nollade vi i båda klasserna, vilket kändes helt underbart! :D

Men vi har fortfarande myycket arbete framför oss!

Invisible
0

Min D-ponny, Cruella De Ville (går under namnet Ella), är född -99 och mäter 147 cm i mkh. Hon är korsning mellan NF och kallblodig tr och är supersnäll och underbart i all hantering. Vi köpte henne som tvååring och hon reds och kördes in av min mamma, vilket inte var något problem. Efter det har hon bara "skogsmullat", tills jag började intressera mig för dressyr, vilket var i början av 2008. Intresset kom efter en dressyrtävling (CR) som -hör och häpna- vi faktist var med på. Ingen rosett, man vad hade man väntat sig liksom, haha. Vi började råplugga dressyr, och det gick faktist riktigt bra. Vi red för instruktör 1 ggr/v, vilket var mer än nödvändigt, haha. Vi hade länge disskuterat i familjen att betäcka Ella, och i början på juni var det dax. Lotten föll på de grymt snygga morganhingsten, Tronshagens Figure. 20 dagar efter sista betäckningsdag dräktighetsundersöktes hon, och konstaterades dräktig. 11/10 (dräktig i 4 månaden), var det dax för våran allra första dressyrtävling; klubbens KM. Och tro det eller ej, men vi vann faktist! Detta var även våran sista start tillsammans, -än så länge. :D 2010 hoppas jag komma ut och deb. minst LB dres. och LB hopp. :)

20/5 2009 Fick Ella ett hingstföl vid namn Dexter. Fölningen gick helt kanon, och jag hade turen att få se det hela. Dex föddes kry och välskapt, och fick den färg jag hade hoppats på; brun utan tecken. Den slutgiltliga färgen går ju inte att se, men jag hoppas han blir ganska mörk. ;)

*Bild* Ella och jag

Invisible
0

Dexter :)

Hannybee
0

Får väl ta och presentera "min" häst också då. ;)

Jag rider ett varmblod vid namn Boogie T., kallas för bara Boogie. Han är väl kanske ingen bra dressyrhäst, men vi jobbar på så gott det går. Alla hästar behöver ju dressyr. ;) Han är väl min sköthäst eller vad man ska säga… Jag betalar inget för att rida och träna honom, och jag får rida nästan hur mycket jag vill. :D Perfekt deal eftersom ägarna inte rider sina hästar längre. (Min kompis tar han om deras andra varmblod.)

Boogie är nu 19 år, och jag har tränat honom regelbundet i ett år. (Förut hade ägarna tre hästar och då tränade jag mest den tredje, som såldes för ett år sedan…) Boogie är en valack, brun till färgen och en ganska känslig kille. Lyckas få honom i ganska bra form stundtals skritt och även ibland i traven nu, har har lugnat ner sig mycket nu när jag vet hur jag ska göra mer. För tillfället är han på sommarbete, men han kommer hem i början av augusti så då börjar träningen igen. *Längtar…* :D

Invisible
0

Crackson

binx
0

#107 Heeerregud vilken snygging! Skrattande

Jag har tyvärr inga hästar då jag lagt min ridning på hyllan lite, och satsar på hundar sen ett par år tillbaka.

Dock har jag ju mina nordispärlor som står hos mina släktingar, som jag rider lite då och då Skrattande Ena är Daisy på 8 år, andra Unita på snart 14. Daisy är bruksnordis och Unita är travare, fantastiska små damer det där, och inte så små för den delen heller.. *ler* här är en bild på Daisy

binx
0

Och här är en på Unita! Glad

Dyblygiad
0

Oj, jag räknar bara upp dem vi räknar med att ha kvar ihöst.

Vi har

Skee Ronja, Sv Rp e Lofty Roderic ue Urbino. Min äldsta dotters dressyrloppa. De har bara startat en LB som de vann och nu ska de upp på regionalt i höst och LAP1, målet är att få vara med på SM 2011 och tävla mot sonen Verdi.

Vallas Ida Welsh Cob, mitt eget sto som jag betäckte om i år trots att hon o jag skulle tävla några år framåt, så kan det gå. Innan första fölet så hann vi tävla LA1 hopp och dressyr på ungponnyklasser. Sen har Ida stått i avelsboxen och fått 6 föl, är A premierad.

Celmah welsh sekt B min yngsta dotters ponny som hon tävlar lite hoppning med. Har stått i avelsboxen i flera år och även hon A prem. Vid 5 års ålder tävlade jag henne som ungponny och då tävlade vi LB dressyr o hoppning med godkända resultat samt kom 2a i en Hunting tävling med blandat hästar o ponnier. En rolig dam med mkt humör.

Tuddebo Boy Teddy är WPB 4 år och min yngsta dotters påläggskalv. Han är under inridning fortfarande och har precis börjat hoppa under ryttare och har börjat jobba i unghästform i dressyren.

Vi har även Nattens Candrah kvar i stallet men som vi sålt till Joelsbo stuteri, en cponny vi fött upp och som tävlar dressyr upp till LAP1 med placering i LA1. Letar ny duktig dressyrryttare till hösten!

Chan
0

Jag har en i dagsläget 3-årig halvblodstjej: Disa VG. Köpte henne i april i år, då var hon helt rå, förutom grundhanterad (ledd till/från hage, verkad). Satt in henne i maj och efter sommaren väntar vidare utbildning.

IdaSH
0

Har ingen egen häst men kan ändå skriva lite om ponnyn jag rider oftast på ridskolan.

Vernell är hennes namn. Vet inte så mycket om henne förutom att hon är importerad från tyskland, född -98 och är ca 140cm i mankhöjd.

Hon galopperade in i mitt hjärta i november förra året så vi har känt varandra i ungefär ett halvår men hon har redan lyckats göra mitt liv så otroligt mycket bättre.

Hon har gett mig min första placering, gett mig min första gulblåa rosett, hon har fått mig att våga ställa upp i min första hopptävling, fått mig att övervinna rädslan för att rida ut, hon har gett mig tillbaka mitt självförtroende och inte minst har hon lärt mig rida.

Finns egentligen inte ens ord för att beskriva hur mycket hon betyder. Hon är mitt allt.

Mvh Ida

www.krusfoto.se

AnnaKlara
0

Min foderhäst heter Chess, han är en 16-årig irländsk import, d-ponny valack. Gått svår hoppning och FEI dressyr, kan det mesta med andra ord. Perfekt läromästare, dock triangelmärkt.

Vääldigt pigg, väldigt söt men kräver stimulans både mentalt och fysiskt.

pidan89
0

Har sex hästar just nu;

Stockmossens Julia ("Jullan") - Avelssto

Connemara

1991

e: Möllans Castro

u: Kolarhagens Nastasia

ue: Viggen

Stockmossens Julietta ("Jullis") - Avelssto

Connemara

1995

e: Hagens O'chief

u: Stockmossens Julia

ue: Möllans Castro

Angelus Oki Doki ("Oki" eller "Toki") - Föl

Connemara

2009

e: Gräns Roeson

u: Stockmossens Julia

Brunnbys Moa ("Muppan") - avelssto

Connemara

2001

e: Öxenholm Marble Jr

u: Stockmossens Ofelia

Eternity ("Ettan") - tävling/träning

Svenskt Halvblod

2000

e: Flush

u: Miranda

ue: Monaco 602

(Längre bak i stammen på moderns sida hittar man bland annat Chagall och Utrillo. På faderns sida finns Karriär mfl)

Skäpparöds Vulkanus ("Valle") - Sällskap

Minishettis (76 i manken)

2001

Stam kan jag tyvärr inte i huvudet..

Kan skicka bilder på alla om någon vill, men lägger ut en bild på Eternity så länge :D (Jag som rider)

maaaja
0

Rigel El Essari är min foderponny sedan cirka ett halvår tillbaka. Han är ett arabiskt fullblod. Valack, 16år. Utbildad LB hoppning och LA dressyr.

Pigg och helt underbart snäll. Vårat mål är att kunna komma ut på tävlingsbanorna snart och klättra bland klasserna i dressyr (:

/ Maja

nelliea
0

Einherji från Tulka - Mörkbrun, född 94 e. Geisli frá Meðalfelli. Familjens häst sedan tre år tillbaka men det är nog ändå jag som rider honom mest, och han är världens underbaraste både i ridningen och hanteringen.

Truls - är min medryttarhäst, nordsvensk bruks och född ca år 1999. Han är väldigt glad, världens trevligaste och positiv till det mesta. Rider och har hand om honom oftast ca 4-5 dagar i veckan. :)

Lina
0

Ronaldo, halvblods vallack född 2005 e: Rambo ue: Vermouth

mooi
0

Jag har ett halvblodssto f-2005 E: Don Romantic UE: Bellini. 164cm i mankhöjd än så länge men jag hoppas på att hon blir lite större.

Jag har haft henne sedan hon var 9 mån och jag har ridit in henne själv. Hon har gångartsdiplom från treårstestet och nu tränar vi inför kval till unghästchampionatet.

Mycket trevlig liten dam med mycket humör.

WinterPrince
0

Jag har en ettårig Welsh Cob sen ett par månader tillbaka. Han är en genom go kille som tar det mesta med ro. Jag hoppas att han blir en trevlig allround-ponny, men mitt intresse finns i dressyren.

Har ingen bild, då datorn nydligen krachat, men en film av uppfödaren från i höstas.

Keja Winter Prince

e. Oxspring Prince

u. Rhydypandy Wendy

ue. Tymor Pelé

Lindbygarden
0

#133 Vad är det för stam på din tjeja?

Chan
0

Hon är e. Dionysos u. Karisma e. Kaliber-Diamant-Herzog

RC70
0

En blev till två!

Den 15 April tittade lillprinsen ut, Brolötens Grafit RC 70s tronarvinge - Valorous Monarch ("den modige kungen").

Connemara hingst
e. Brolötens Grafit RC 70
u. Önnarps Monia RC 1293
ue. Backuddens Mountain Haze RC 83

"Jag går och blir stor i hagen!"

Lindbygarden
0

Underbar!!

Lindbygarden
0

puttar upp lite

ElinSvensson
0

kan lägga upp en från träningen igår, dock hopp men det gör väll inget ?Oskyldig

Maliiin
0

Oj här har jag glömt uppdatera märkte jag!

Sixton är ju såld. Så nu har jag Cosmos och Dutchess.

Cosmos är en shetlandsponny på 4 år. Efter Skäpperöds Jason. Ser mkt lovande ut. Pigg och nyfiken. Är inkörd och under utbildning nu.

Lindbygarden
0

#147 Du får gärna lägga in bilder men en presentation av pållen samtidigt vore bra annars kanske bättre i bildtråden?Flört

Maliiin
0

Å sen har jag ju Dutchess då som sagt.

Sto på 16 år. Men är som en 5 åring!! Efter Brandij v.d Hoorn. Körs hemma men kommer nog inte tävlas nåt. Hon får nöja sig med att ställas ut och köras här hemma:)
Tanken är att hon skall betäckas 2010.

ElinSvensson
0

#149 ligger en i #114, men tänkte att han har ändrat så pass  mycket, dom andra var ett år sedan, men kanske ska lägga dom i bildtråden dåOskyldig

Lindbygarden
0
Dyblygiad
0

Här har vi sålt av lite hästar och lånat ut 2 st.

Idags läget har vi dressyrloppan Skee Ronja, köttbullen Celmah och Drottningen Vallas Ida hemma.

Ungponnyn Tuddebo Boy och angloaraben Pallas Athena är utlånade under vinter.

Ev ska vi åka o provrida en FEI utbildad C ponny som ska tävlas av Therese o Tara i vinter/våren.

liljegren
0

Jag har ett connemarasto och ett shettissto

Connemaran: Liljegårdens Bellis f. 04 e. Fredriksminde hazy chance u. Dayana rose

Shettisen: Glory f. 05 e. Cesar u. Gloria

Shettisen ä'r under inridning, dock ej utav mig. Har som tur är korta kompisar ;)

nattisssss
0

Hej! Jag har en newforest/fullblods arab, född 96 som jag tävlar dressyr med på LA nivå, men i framtiden siktar vi på FEI. Han är väldigt lydig och duktig inom både hoppning och dressyr och gör allt man ber om utan att protestera:) Till hösten ska vi debutera LA:2 och börja hopptävla. Sen är det ju div 2 som gäller oxå;) Honom fick jag den 25 november 09, efter att vi sålde våran förra häst. Här kommer en bild oxå:)

nattisssss
0

Hej! Jag har en newforest/fullblods arab, född 96 som jag tävlar dressyr med på LA nivå, men i framtiden siktar vi på FEI. Han är väldigt lydig och duktig inom både hoppning och dressyr och gör allt man ber om utan att protestera:) Till hösten ska vi debutera LA:2 och börja hopptävla. Sen är det ju div 2 som gäller oxå;) Honom fick jag den 25 november 09, efter att vi sålde våran förra häst. Här kommer en bild oxå:)

Selinas
0

Har en tysk sporthäst vid namn Selinas. f. 04 med hoppstam. Import från Tyskland för drygt ett år sedan, har haft honom sen dess. Innan han kom till mig hade han gått 70 dagars testet som treåring, sen kastrerad och inte gjort speciellt mycket.

Vi tävlar för tillfället 90 cm hoppning och LB dressyr på lokal nivå men ambitionerna är förstås högre.

MiaMaria
0

Låser den här tråden då vi har en ny

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer