God dagens 23/6 2010
God dagens. Vad har ni för er idag?
Jag klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, mockade/fixade i stallet, duschade och sen körde jag till praktiken 7.30 som vanligt.
Har vatt där sjäälv heela daagen lång, förutom sommarjobbarna då, och ägarna till privathästarna som kommit och gått under dagen.
Var klar med morgonbestyren vid 10.30, och efter det placerade jag röven på en stol i fikarummet, läste hästtidningar och smällde i mig en hel rulltårta ;) Sedan var ångesten upp över öronen! Usch, men fy fan så gott!
Fodrade eftermiddagsmaten ute i hagarna vid 15-tiden och fyllde på vatten till hästarna och sedan körde jag hem 16.00. Slapp dag med andra ord, mycket slapp och långtråkig.
Kom en häst med :) Cardento hästen, vet inte om det är ett sto eller en valack, 6 år är den i alla fall, lite riden undan stoet Hilda (Hubertus-Warrigall) som jag var totalt förälskad i när hon stod på ridskolan, för måånga årsedan. Och ägaren kom ihåg mig :D Och jag frågade om jag kunde få köpa henne nu då, men icke sa nicke, 6 år senare släpper han fortfarande inte till :/ Fast hon börjar bli till åren nu, 17 år. Men gud, vad jag älskade den hästen. Ska bli riktigt kul med hennes unge nu trotts att det är hopp ;) Tyvärr är den rätt liten, skulle tippa på runt 160 :( Men mammas temperament har den ärvt, lugn och trygg!
Körde inom och köpte spån på vägen hem, var hemma vid 16.30, red Brimad direkt, träningen vart inställd,
Jan-Ove hade fått förhinder, vilken besvikelse, jag hade verkligen sett fram emot träningen :(
Red fram i skogen i alla fall och sedan red jag ner på fältet och dressyrade lite, kändes fiiiin, vilken power och gång han får på fältet, tycker man han rör sig bra i ridhus, så ska man se honom på fältet! När jag sitter ner så kan jag se frambenen framför honom i traven och galoppen ;) Måste ta med någon ner som kan filma någon dag!
Var ute 45 min och det blev ganska intensiva 45 minuter!
Hann precis tillbaka till stallet sen ringde pappa som behövde bli hämtad i stan för han missat sista bussen, så det var bara till att stretcha Brimad snabbt som attans, kyla överben, och svampa av och sedan ut i hagen och kassta sig i bilen och köra till stan.
Kom hem nu vid 19.00 tiden, ätit kvällsmat och nu sitter jag här och slappar och kommer göra resten av kvällen.
Sista jobbedagen imorgon, sen är det långhelg, skönt!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God kväll.
Idag red jag ut en sväng i sällskap med tränaren och hennes ena häst. Stackars Hottie fick skynda sig hela turen för att hinna med hans långa kliv :p Sen hem, har feber så inget jobb idag. Hoppas på att det lägger sig tills imorgon så jag kan jobba.

Morsning korsning! ;) Vaknade 06.00, åkte upp till hingstarna och matade sedan Dexter. Hem, göra mig iordning, laga mat för dagen och åkte vidare mot jobbet. Efter en lång dag slutade jag 18.00, och har sedan dess inte fått något vettigt gjort, faktiskt. Kollat till pojkarna igen, gett Dexter foder och tvättat vattenbaljan. Huha, vart tog sommarlovet vägen?