Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1011 ggr
Cilla89a
0

God dagens 22/6 2010

God dagens. Vad har ni för er idag?

Jag trodde knappt det var sant när klockan ringde 6.00 imorse och det var dax för uppstigning, huwa så trött jag var!
Men så kom jag inte hem förrens vid 23 igår och då skulle hästapållarna in & sedan borsta tänder, så jag var inte i säng förrens vid midnatt. Men det var det värt, för ack så kul vi hade, pratade om gammla minnen och alla galna upptåg vi hade för oss på ridskolan. Man blev rent nostalgisk! (Vi är 5 pers som hängde mer eller mindre under hela vår uppväxt på ridskolan, dock är tyvärr alla på varsitt håll vad gäller hästeriet numera)

Fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen alla fall, mockade/fixade i stallet, tog en dusch och sedan körde jag till praktiken. Fixade de vanliga morgonbestyren, mockade sedan ut 2 boxar och 1 spilta, inte mycket kvar nu! Därefter vart det lunch och sedan har vi bara slappat hela eftermiddagen, ridskolechefen har varit iväg hela dagen och likså imorgon.
Slutade 15.30 i alla fall, körde hem, och red Brimad direkt, 40 min i skogen, blev en sväng om nere på fältet, perfekt nu när det är nyklippt och torkat upp efter allt regnande! Han vart kalasfin. Blev bara ett lättare "känna igenom" pass, för imorgon vankas Jan-Ove träning :) Längesedan nu, 3 månader sedan sist, var ju bra tajmat med klinikbesök de 2 tidigare gångerna han haft träning som jag fått avboka.

Nu har jag kommit in, bytat om och ska äta kvällsmat, lasagne, gott! Resten av kvällen blir chill, blir födelsedagsfirande i helgen med tårta och grejor istället, pappa jobbar sent ikväll nämligen.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

Haft veterinären ute, Gulan inte dräktig nu heller Gråter inte shettis stoet heller . verkar vara ett struligt år iår. Ridit en sväng på Gulan och sen kört tidningar. Kom hem och såg räven slinka ut ur hönshuset, 12 döda hönor + tupp låg i utegården Skrikandes endast 3 levande har vi hittat hitills av en besättning på 21 hönor.

Har fått ett  betäckningsto till Tuborg som vi har betäckt och sen har det itne hänt så mkt mer idag, det räcker o blir över med händelser.

MillaJ
0

God kväll..

idag har jag haft en lång och rätt hård dag. På fm red jag fram tränarens häst igen, denna gång på kandar. Hon borde varit trött efter deras hårda träningspass igår (vi var på utflykt till Varberg), men tanten var jättetaggad och tuffade runt -och ni vet, pustade som ett litet (ha!) lok i varje steg. Efter en liten ökning bara för att kolla att hon var med mig så blev hon riktigt på och travade så fint även vid uppsamling. Jättekul att rida henne för man får liksom aha-upplevelser att ta med till Hottie sen.
Red en träning med Hottie direkt efter och det var ansträngande för oss båda. Jobbade med bjudningen genom svängar och att hon ska driva på jämnt med bak vad jag än ber om (hon har väldigt lätt att bromsa upp sig så fort det blir lite jobbigt). Men vi jobbade på i ett något högre tempo än vanligt hela passet under både lättridning och nedsittning, och de bitar som hon släppet igenom helt är såå bra :D

Sen hem och äta + duscha lite snabbt innan jobbet. Kände när jag kom hem från stallet att jag håller på att bli förkyld så jag är inte på topp nu direkt..

Lindbygarden
0

TS va kul med träning! Hoppas få rapport under morgondagen då!

#1 Det verkar vara riktigt trögt i år, många som inte får dräktigt. Geili hade inte heller tagit sig på första så vi får se hur det går nu, hon seminerades ju idag.

#2 Håller tummarna för att du inte blir dålig nu då, vore ju typiskt inför midsommar o allt.

Har varit på jobb och hos mor idag, grillade lite vilket vart gott!

Sen har Garcon fått på sig en flugmask då han var lite irriterad i ett öga, mkt skeptisk var han till det men men till slut var det ok.

Han är så himla stor nu..bara växer så det knakar om det!