Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettträning
Läst 1735 ggr
Zekina
2010-06-19 01:38
0

Tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är fodervärd på en Fjordhäst som verkligen inte går att forma.
Jag rider henne varje söndag ibland mer. Jag vill kunna rida henne i dressyr utan att hon är stel som en pinne eller stark som en oxe. Just nu rids hon med ett vanligt tredelat. Jag vill verkligen rida kunna rida ordentlig dressyr med henne, då jag fått nytt intresse för just dressyr. Och det hade varit kul om hon hade delat det intresset med mig. Ibland när man har galopperat och ska sakta av till trav blir det bara slängtrav.

Väldigt tacksam för svar! :)

[silkesnosen]
2010-06-19 02:54
0

Hmm du behöver ta hjälp av en instruktör el. duktig kamrat, så att det blir rätt…vet inte vilken erfarenhet  du har,,,, Hmm lösgörande arbete är vad som gäller för att stärka och gymnastisera. Mycket flytta i sidled, olika bomövningar. Ta ridning i skog och mark till hjälp…mycket variation. Snirkla, sidledsförflyttning och övergångar. "Rom byggdes inte på en dag!" M

exitingsvillemo
2010-06-21 02:29
0

Det är svårt när du bara rider hästen 1 gång i veckan, hur arbetas hon de övriga dagarna? För att hästen ska bli lösgjord krävs det att den för arbetas lösgjord varje dag.

Kan du prata ihop dig med de andra som rider henne? Så att ni strävar mot samma mål..?