God dagens 19/6 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Var trött som en gnu igår, så jag gick och la mig redan 22.00 direkt efter att jag tagit in hästarna, sov till 5.00 då jag gick upp och fodrade samt släppte ut hästarna i gräshagen, sedan gick jag in och fortsatte att sova till 10.00.
Så drygt 12 timmars sömn blev det, skönt och välbehövligt!
Duschade och sedan körde jag och pappa till stan och handlade.
Kom hem vid 13.00, bytade om och gick ut i stallet och mockade/fixade och sedan hann jag inte mer än ta in hästarna innan det började regna (läs skyfall), så jag ryktade och slängde till hästarna lite hö och sen gick jag in och åt frukost, vindruvor och svenska jordgubbar, framför The Hills, gud så gott, frukt är verkligen underskattat!
Så nu sitter jag bara och väntar på att det ska sluta regna, så jag kan gå ut och rida :) Hade planerat dressyrtrimm på fältet, perfekt nu när det är nyklippt och kort, men eftersom det regnar så, så har det blivit förblött i marken :( Blev inte ridhuset idag då det är tävlingar där i helgen, ponnyhoppning.
Så det får bli en sväng i skogen som vanligt.
Men förövrigt blir dagen och kvällen lugn framför några filmer som pappa och jag hyrde när vi var i stan, är ju Lördag idag, vilket innebär dagen då jag får kränga onyttigheter, så det blir marängswiss ikväll, mums! Dock har även denna veckan blivit halvdan, krängde en hel pizza i onsdag när jag och två vänner var ute och åt, och igår slank det ner en kebabtallrik och lösgodis, ops! Hm.
Jag hoppas även denna veckan att allt slit på ridskolan gjort sitt när jag ställer mig på vågen på måndag!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God eftermiddag.
Var på Metaltown igår, var i säng runt kl 1 och upp 05:30 idag för fodring i stallet innan tävling.
Var och red en LB1 idag och det var Hotties första tävling. Vi kom 7:a av 37 startande på 67,59% så jag är jättenöjd. Hon var grymt taggad i början och gjorde lufthopp och bockade runt när jag skulle rida fram och det var lite oväntat, men hon lugnade sig sen.
Nu har jag preciiiis kommit hem och ska strax ut igen. har sån huvudvärk bara >< haft det sen jag gick upp imorse

God dag i efterskott! Igår var vi på ponnyhoppning i Uppsala. Det slutade bra. I LD var bägge tjejerna felfria och fick rosett. Sen gick bägge dubbelnolla i LC men bara Therese o Ronja fick en 3e placering. Tara o Fanta red för långsamt. Kul hade de och det var ett mkt bra arbete från arrangörenas sida. Dock så såg jag en del småungar på B ponnier som inte borde få ha sporrar el spön! En eloge till domaren som ropade ut att de inte fick använda pisken så mkt!
Kan tillägga att Uppsala har de största rosetterna jag någonsin stött på! Större än BIS rosetterna vi har fått genom åren.
#2 Wow! Grattis!