Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1226 ggr
Lindbygarden
0

Godagens 18/6

Hej på er alla!

Har varit lite frånvarande men haft en del att tänka på.

Uppdatering;

Millan är numer såld till Stockholm och hoppryttare.

Geili var inte dräktig så hon står kvar på seminstationen för att semineras igen på nästa brunst.

Gabrielle och Grace är kvar hemma och som det ser ut i år så blir det inte betäckning utan vi satsar på nästa säsong då jag planerar att använda spermaimport och det lutar åt Florencio I eller Don Romantic.

I övrigt så är det vanligt vårpyssel, måste fortsätta med att mocka ur boxar etc men det är ju så trååååkigt.

Idag blir det en sväng till jobbet och lite planering inför helgen.

Ha en skön dag!

Cilla89a
0

God dagens.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, sedan mockade/fixade jag i stallet och däefter tog jag en dusch och sen for jag mot praktiken 7.30, precis som vanligt.
Ordnade de vanliga stallbestyren på morgonen, fodrade, skiftade plats på hästar i hagar, släppte ut, mockade, la in eftermiddagsmaten, sopade, krattade etc.
Sedan mockade jag ut 3 spiltor och därefter körde jag och en annan till Subway som öppnat i stan och åt :) Skagen baguette, mums!
Sedan var det lugnt på eftermiddagen, red en häst bara, samma som jag red igår, halvblods valack Sack-Krevad, fick bättre kläm på honom idag :)
Och sedan satt vi bara och slappade i fikarummet tills 15.00 då jag slängde in privathästarna och fodrade några hästar ute och sedan slutade jag :)
Kom hem vid 16.00, gick direkt ut och red Brimad en timme i skogen, miljöträning så in i bomben, grannen kör in hösilage, så vi passerade både pressaren, traktorer med flak o.s.v, lite mycket för Brimad som höll på att flippa totalt, men när vi väl var nere i skogen gick det megafint :) 

Precis kommit in och bytat om, ska strax köra och köpa pizza, och sedan blir det bara att slappa till max framför tv:n och film hela kvällen. Nu är det helg, SKÖNT SOM TUSAN! Jag är trött!

Medarbetare på Dressyr.ifokus