Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1373 ggr
MillaJ
0

God middag 15/6 2010

God middag..
Har nyss kommit hem efter en rätt lång dag i stallet. Helt slut är jag :p
Började med att jag skulle hjälpa min tränare med att göra iordning och rida fram en av hennes hästar när hon red den andra. Men framridningen blev lite mer och jag blev ordentligt varm och trött. Hästen i fråga är ju 180+ i mankhöjd och rätt rejäl överlag så det är mycket häst att rida, men jag är superimponerad över hur lättmanövrerad hon är trots sin storlek. Och så snäll när lilla jag som bara når till mitten på magen ska upp och rida…
Fick iallafall skuttat runt och gjort ett par byten och det var riktigt kul. Kul att rida en så välutbildad häst som henne emellanåt för gör man rätt så får man ju mycket tillbaka att ta med när man ska upp på Hottie sen.
På tränarens häst så utförs ju rörelsen helt ut om jag gör rätt, och sen på Hottie kan jag känna när vi är på väg åt rätt håll.

Sen bytte vi häst och jag tog upp nr 1 till stallet och tog av honom grejerna och duschade av honom. Sen ut och hämta in Hottie och ladda om inför träning.
Gick riktigt bra faktiskt med jättefina övergångar. Fick öva oss med störningsmoment också när hingsten fick busryck och började spänna upp sig mot haggrannarna och allihop galopperade runt en stund.
Men som sagt, överlag en bra men hård dag.

Imorgon ska jag passa tränarens hästar och rida ut den ena och longera den andra, sen ska jag rida fram stoet igen på torsdag.
haha, kommer få värsta konditionen ;)

Lothar
0

God eftermiddag till TS, vad kul att få pröva på lite andra hästar, det är alltid nyttigt! Men så STOOOR 180+ ojoj!!

Jag och dottern tog en förmiddagstur i skogen, nu sitter jag i spänd förväntan..klockan 16 ska jag hämta hem nya hästen och är så där lagom nervös som man är när man tar hem en ny häst..

ska den trivas, hur ska det gå i hagen, kommer det funka överlag??? ja ni vet allt som snurrar i huvudet….Förvånad

Vädret har idag varit riktigt sommarlikt…men långt ifrån de där sommarna man tror sig minnas från barndomen….Oskyldig

ha en bra tisdag/M

MillaJ
0

#1 ja, det är jättekul. Och särkskillt en sån häst… det är inte alla som släpper upp andra på sina svårklass hästar, så jag är jättetacksam för att få prova lite. Men jaa, hon är stor -jag får korta lädren 6 hål från ägarens >< Men den andra hästen är ännu högre, fast han är mindre i kroppen -ben till midjan på mig men högställd och rätt lätt i kroppen. Stoet är ngt grövre i typen, men känslig och helt enkelt schysst mot en.

Cilla89a
0

#1 du får bomba oss med kort sen :D

God dagens i alla fall.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, mockade/fixade i stallet, en snabb dusch på det och sedan styrde jag mot praktiken 7.30.
Fick en smärre chock när jag kom fram vid 7.50, då det stod 5 pers utanför stallet och skulle börja sommarjobba idag? Hm, dem fick börja dagen med en rast på sådär 2 timmar till ridskolechefen kom ;) Under tiden fixade jag i stallet, fodrade, bytade täcken, bytade plats på hästar i hagar, släppte ut, mockade, sopade, krattade och det vanliga. Ingen utav sommarjobbarna har någon hästvana alls överhuvudtaget.
Sedan har jag väl mer eller mindre släpat runt på sommarjobbarna som fick börja mocka ut boxar, spånen i stallgången, sopa spindelväv m.m, gött ;) 
Mindre trevligt var det framåt eftermiddagen, då det åskade ja jävlar i och det kom enorma mängder regn. Så det var till att slänga in ridskolehästar och privathästar, sedan var jag lagom blöt ;) Och det finns nog inget värre än att gå i blöta kläder, så jag fick sluta vid 14.30.

Körde hem, uppehåll, dock mörkt på himlen men jag tänkte att jag hinner nog rida.
Hann dock inte mer än göra oss färdiga och kom iväg 10 meter från gården, då kom regnet, så det blev 45 min ridning i skogen i ösregn, otrevligt som fasen! Men Brimad jobbade på bra ändå, trotts regnet och översvämmade skogsvägar..

Nu har jag i alla fall kommit in och bytat om till torra kläder, skönt! Och solen skiner ;) Snacka om oflyt! 
Jaja, inte mycket att gråta över.

Resten av kvällen blir lugn i alla fall, lite kvällsmat, en powernap och sedan ska jag se klart säsongen utav Vampire Diares.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

fridak
0

gos kväll:) jobb som vanligt under dagen, men en rätt lugn dag idag. Imorgon blir det nytt ställe som jag troligtvis kommer få vara mer på senare. Fick tag på transportören idag och pålle kommer inte på måndag:(

Kvällen har gått mot sitt slut med filmer, kick-ass och 2012.