Dressyr iFokus

Dressyr

Etiketttävling
Läst 1932 ggr
Hermelina
0

Börja tävla

Jag letade artiklar men hittade bara hur man gör om man är funktionshindrad (?)

Jag har grönt kort och ryttarlicens (är det samma sak? Det är ju två olika kort iallafall…). Jag har tävlat dressyr förut, men då på medryttarponny och då skötte medryttarvärden alla bitar som gällde hästen!

Hur som helst, jag har en D- ponny på foder som jag skulle vilja tävla dressyr med. Hur går man tillväga? Finns all information man behöver om hästen i mätintyget + pass? Det var ju det enda som jag fick med ponnyn.

:)

kaka1234567
0

ockå intreserad av att veta. man behöver ryttar lisens,grönt kort?? behöver man inte någon lisens på hästen typ tävlings lisens ??

vad be höver man ha med för att kuna tävla alla lisenser,pass mätintygg mm.

Mer vil också vet allt om att börja tävla vad man behöver ska tänka på allt =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Hermelina
0

Aa precis, jag tycker det är så nervöst på själva tävlingen också. glad att jag hade Maria som hon hette som kunda visa mig när jag skulle rida in på banan och sånt. Utan henne skulle jag aldrig ha genomfört en enda dressyrtävling!! Men nu behöver jag lära mig allt själv.. :P

kaka1234567
0

Visst kan de va jobbigt ,pirigt ocn nytt

_Mvh kaka
_

Dyblygiad
0

För lokal tävling krävs

Ryttare

Licens + grönt kort + medlemskap i en SvRpf ansluten klubb.

Häst,

Pass, vaccination, mätintyg.

Först vid regional tävling krävs licens för hästen/ponnyn.

Hermelina
0

Vaccination, vad är det för intyg på det? Man skriver väll inte någonstans nä rhästen får det?

Gudris
0

Jo det måste du ju göra, annars kan du inte själv veta om hästen är rätt vaccinerad och när den fick senaste vaccinationen. Det gör man för människor också.

kaka1234567
0

När man besiktar inan tävling så har man med sig en egen vetrinär eller fins de en där ??

Måste man betala för besiktningen ??

_Mvh kaka
_

Dyblygiad
0

Besiktning gör man inte på lokaltävlingar.Tror dessutom att det endast förekommer på hopptävlingar, har ej varit med om detta på reg dressyr.

Vaccination av A2 bör man föra in i hästens pass så man vet vart man har dem. 2 grund inom 8v och sedan efter 1 år. Annars har man ett vaccinations intyg löst vid sidan om.

Hermelina
0

Jag undrar om man får tävla i chaps, eller måste man ha stövlar? Är det regel på vita byxor och kavaj?

Mujitsu
0

Man får tävla med skor & chaps : ) bara det är liknande färger… ^^

kaka1234567
0

men ska man ha med sig egen vet eller fins de redan en där ?? Och måste man betala för de om de redan finns en där ??

_Mvh kaka
_

Dyblygiad
0

11# Om det står besiktning på plats så har de egen veterinär på plats, du behöver alltså inte ta med någon veterinär. Det står i proppen vad man ska betala och till vem.

Besiktning görs i stort sett bara på regional nivå för hoppning men även i körning och distans vad jag vet. Nu är detta ett dressyrforum och inom ponnydressyr så är det inte så vanligt med veterinärbesiktning på tävlingsplats. Är ni intresserade av en speciell tävlingsgren så har finns det säkert forum där de vet mer om dessa grenar Glad