God dagens 14/6 2010
God dagens.
Då var det åter till vardagen och jobbedax!
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, mockade/fixade i stallet, tog en dusch och sedan körde jag till praktiken 7.30.
Dagen gick prima, fixade stallbestyren under förmiddagen, fodring, byta plats på hästar i hagar, täckesbyten, utsläpp, mockning, lägga in eftermiddagsmaten, sopa, kratta o.s.v. Men de flesta hästarna går ute dygnet runt, så det är hyffsat lugnt och det går rätt snabbt att få undan stallbestyren.
Nu är även terminen på ridskolan slut, så ikväll börjar hästar försvinna iväg på bete till höger och vänster. Så om några dagar är det förhoppningsvis ganska tomt och lugnt.
Sen under eftermiddagen så red jag ut två hästar i skogen.
Och, jag är så himmla glad, på ridskolan för många årsedan, typ 6 årsedan när jag hade Japp uppstallad där, så var jag alldeles förälskad i ett hbl sto (Hubertus-Warrigal) som var inlånad till ridskolan, som jag red en hel del, och gillade otroligt mycket, och jag har ofta och tänkt på henne, i princip sedan ägaren tog hem henne från ridskolan, vi ville köpa henne, men ägaren skulle ha henne till avel.
Men idag berättade ridskolechefen att en avkomma till henne ska komma till ridskolan i sommar för att ridas :) Efter Cardento, ska bli så hiimmla kul. Hoppas den är lik mamman sin :D
Slutade vid 16.30, körde raka vägen hem och nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar. Brimad har vilodag idag och jag ska spendera kvällen framför datorn och kolla på Vampire Diaries.
Känns som kroppen vant sig nu vid stallarbetet, var sliten som en hund förra veckan när jag kom hem på eftermiddagarna. Men nu känns det bra och inte alls särskilt trött.
Förövrigt 13:e bantarveckan idag, tror jag? -0.8 kg, haha, ops. Jaja, ska inte klaga, förra veckan var verkligen slarvig. Totalt -18.0 kg.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
god kväll
Var i stallet på fm och Hottie är inte förkyld längre så jag red en stund både inne och ute. Började i ridhuset och det började sådär men efter en stund var hon med mig och jobbade riktigt. Sen gick vi ut på utebanan och körde lite galopparbete där.
Imorgon ska jag träna på fm och innan träningen ska jag rida fram en av tränarens hästar åt henne. Var länge sen jag red den hästen, och dessutom är det första gången tränaren ser när jag rider henne så det är lite spänt men samtidigt kul.

god kväll. Haft fullt upp på jobbet idag och trots det så är det lugnt nu mot vad det brukar vara, så hösten lär bli intressant… fått reda på att hästen inte sköter sig när jag är frånvarande. 2 gången han lever rövare med tillfällig ryttare och den ryttaren är den enda som klarar honom någorlunda. Roger är inte jobbig men de flesta hittar bara gasen på honom förutom den här men nu krånglar det på andra vis. Inte lätt när man sitter en bit ifrån och inte har en aning om hur situationerna varit och inte kan påverka ett dugg! Förhoppningsvis behöver jag bara sitta oviss en vecka till:D