Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1098 ggr
Cilla89a
0

God dagens 11/6 2010.

God dagens.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, sedan mockade/fixade jag i stallet direkt, tog en dusch och sedan körde jag till praktiken 7.30, var där helt själv idag, ridskolechefen var på skolavslutning med dottern, men inte mig emot nu när jag kan rutinerna och dessutom jobbar jag bäst själv. Fodrade hästar, bytade täcken, skiftade på hästar i hagar, släppte ut hästar, mockade, la in eftermiddagsmaten, sopade och krattade i stallet, vid redskapen, foderkammare, spolspilta, och krattade på gårdsplanen och vid uteboxarna. Så där var skiiinande rent :)
Var klar vid 12.00, och brummade hemåt.

Hade flyt med vädret, var ett kortvarigt uppehåll från regnandet när jag kom hem så jag passade på att rida Brimad direkt, 1 timme i skogen, gick fiiint :) Träffade på ett rådjur gjorde vi med, det gör vi visserligen för jämnan, men rådjuret stod typ 2 m upp i skogen från grusvägen och bara tittade på oss, den var då inte blyg ;)

Duschat nu och ska ta en powernap innan det är dags att åka och fira kusins student :) Kunde vatt bättre väder, stackars studenter säger jag bara!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God dag,

kännt mig lite halvdålig så jag har inte jobbat idag. sov lite längre, men sov så himla dåligt att det nog gjorde varken till eller från.
Åkte till stallet och upptäckte att lilla tanten är förkyld :/ Hon var inte jättedålig men svullen under ganascherna och hostade till när jag skulle trava henne. Hon har visst inte mått bra av att gå utan täcke det sista när det regnat en del, så nu fick hon på täcket igen och så hoppas jag att hon kryar på sig fort.
Var väldigt många nere i ridhuset och det var rätt rörigt då det var ett par av hästarna som var lite busiga och gjorde konstiga små hopp hela tiden och så har vi en fransk praktikant i stallet och hon har visst inte lärt sig några ridhusregler därnere så man fick hålla undan. Det gör ju inte direkt saken bättre att hon inte förstår vad man säger, engelska förstår hon inte heller…

Dyblygiad
0

Har varit på de 2 mellanbarnens skolavslutning i hällregnet. Sen sov jag ett tag….

Tur det för nu på kvällen har jag roat mig med att fixa egen el till hingsthagen så man verkligen vet att han har styrka på tråden. Puh, middag kl 23 i kväll igen! Tur att det är helg i morgon.