god kväll 10/6 2010
God kväll,
sitter på jobbet och det går riktigt segt idag. inga otrevliga typer än så länge, men det är långsamt. dessutom känner jag mig inte fräsch alls så jag sitter med varmt te och lite choklad för humörets skull.
Hottie har vilat idag eftersom hon jobbade så bra igår, jag åkte iväg och köpte ett nytt träns till henne så jag ska prova det imorgon och hoppas det passar :)
Ha det!

god kväll!
veckans näst sista arbetsdag är avklarad och idag hände det saker hela tiden så tiden gick hur fort som helst! var både bra och dåliga saker men vi hade för det mesta kul iaf. Ska bara komma in lite bättre i jobbet och få ett bättre flyt i allt för det är vid flera tillfällen som man måste tänka efter två gånger och det tar tid;) Men jag har definitivt hamnat på rätt ställe och vill bara ha min lägenhet nu också! Imorgon åker jag hem till Kalmar direkt från jobbet men jag hinner nog inte se pålle då, beror på om jag kan sluta tidigare och isf hur mkt.

God dagens.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna och sedan mockade/fixade jag i stallet direkt. Gick sen in och sov vidare till 9.00, mkt uppskattat! Duschade, gick ut en snabbis med hunden och sedan körde jag till praktiken. Fick sovmorgon idag och började inte förrens 10.00 :)
Även denna dagen har gått prima :) Har gått och blivit småkäär i en häst, en 07:a, Richfield-Neapel-Kaliber, sådär lagom stor c:a 170 cm, och växer väl säkert några cm till. Hon är en inridningshäst då ägaren är rädd för henne, hon har gått ensam i en hage sedan 1 års ålder så hon har inte alls fått social kontakt och blivit uppfostrad, som är så viktigt när dem är unga, så hon är väldigt osäker och vet inte alls hur hon ska bete sig och sparkar så fort hon blir osäker på något. Stackars liten :( Hon sparkade en förra veckan så personen bröt ett revben, så man får vara på sin vakt när man hanterar henne.
Men fick se idag när ridskolechefen tömkörde henne och röra sig kan hon :) Jag gillar verkligen henne :)
Slutade vid 16.30 i alla fall, körde hem och placerade röven i fotöljen med laptopen i knäet och kollade på The Hills och gjort sedan dess :) Brimad har vilodag idag.
Ska strax ut och ta in hästarna, har regnat till och från hela dagen :/
Sedan blir det "kniven mot strupen" på 3:an och sedan sängen.
Kort jobbedag imorgon, 8-12, najs, ska iväg till kusinen som tar studenten på eftermiddagen :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Haft en mkt hektiskt dag el dygn kanske jag skulle skriva. Var som sagt klassmamma när 8orna hade klassresa. Puh inte mycet sömn när man sov under tjejernas rum. Jag hörde när killarna drösade in med elefantkliv vid 02 tiden. Jag ryade på dem men lät killarna sova över då tjejerna verkade nöjda med det. Vaknade vid 6 och sen vid 7. Sen var det städning på morgonen, vidare till husläkaren vid 10, Therese fick under tiden prova kläder till avslutningen. Kl 11.15 satt vi i bilen igen och åkte hem, Therese hittade tack o lov en vit klänning som dög. Kom till ön 11,45…..på 8 min så hann vi hämta hästar i hagen, klä på dem, lasta och packa utrustning. 12.20 satt vi på färjan igen. 13 var vi framme vid träningen, 15 åkte vi därifrån, 16.10 var vi på ön igen, 16,40 lämnade vi stallet, då hade vi hunnit fodra alla hästar och lasta ur allt ur släpet. Puh hämta lillebror från fritis, 3 pers duscha byta kläder och sen 17.10 satt vi på färjan igen, 17,30 var vi nere i Åkersberga, lillasyster hann hitta kläder på Lindex till sin avslutning, 17,55 åkte vi från affären, 18 00 var vi på Therese avslutning. Sen åt vi middag hela familjen för att fira Therese fina betyg och nu är vi äntligen hemma.
Ja det var min "lugna" dag det. I morgon är det avslutning för 2an o 3an. 4an går tack o lov på dagis än så länge…..
Soligt och 22 grader hela dagen här hos oss…..

god kväll (fast det nu passerat över till nästa dygn)
Idag så har jag gjort väldigt lite känns det som. Lasttränat hästen lite och jobbat på kvällen, tror inte jag gjort någonting alls annat. Mini-hunden fick svårt att andas hemma medan jag var på jobbet och är nu akut inlagd på sjukhuset över natten :( Har fått kortison och är i en syre-låda typ eftersom han inte kan andas genom snoken.
Jag har fått tillbaka en del skattepengar och funderar på vad för roligt man ska göra för dem :) Egentligen så borde jag spara, spara, spara. Men finns ju så mkt saker man vill ha. Plus att min iPod dött efter lång tids utdraget rosslande och jag nu får gå runt med laptop konstant hemma för att kunna lyssna på något (jag lyssnar på något när jag lagar mat, duschar och sover ;) för att inte säga rider, sitter på tunnelbanan osv, har varit hemskt olidligt nu utan
) så måste väll kosta på mig ny sådan iallafall. Vore kul att ha råd och rida för lite tränare om häst tänker röra sig framåt och verkar fräsh annars…