Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1234 ggr
MiaMaria
0

Gomorgon 9/6

Gomorgon gänget!!

Vad har ni för planer idag? O va har ni för väder? Jag e alltid lika nyfiken Flört

Jag har precis börjat jobba, klev upp 4 så jag tar över stafettpinnen från Cilla o säger att dagens ord är TRÖTT!! Jobbar till 12:30 o sen ska jag hem o sova, måste även köra lite tvätt, röja upp lite osv. Men rätt lugnt på jobbet, har en elev så jag kan slappa rätt mkt Oskyldig De o kaffe kommer nog va de som håller mig levande idag.

Ikväll ska vi på rallylydnads träning, vi va o tävlade i går o de gick så bra men vi tränar idag igen, man kan alltid bli bättre Flört

Här har de regnat hela natten men nu har de slutat, får se hur länge de bahagar hålla upp.

Ha en fin dag!!

Lothar
0

God morgon, har varit uppe sen 5.30 släppt ut hästarna och sen har jag röjt här inne..Sonen har skolavslutninga idag och morfar och farmor kommer hit direkt efter. Själv hade jag dubbelbokat så det var meningen att jag skulle besikta bilen (satt på drag) och vara med sonen i kyrkan…funkade inte så bra, men pappa fixar besiktningen och så får han tårta efteråt som belöning!

I dag blir det dressyrlir på sandbanan, på söndag ska jag träna för en för mig ny bekantskap, hon heter Gunnel och är tydligen dressyrdomare uppåt Stockholmstrakten, ska bli kul att pröva på!

Nästa vecka kommer förhoppningsvis min nya pålle hemSkrattande längtar!!

Vädret frågade du efter Miamaria, här har det också regnat hela natten är nu uppehåll och solen försöker titta fram, runt 12 grader ute…typiskt skolavslutningsväder eller??

Nähä nu är det duschen som gäller

ha en skön onsdag!

maria

exitingsvillemo
0

God Morgon

Idag ska det arbetas, som vanligt. Känns hemskt i detta underbara väder vi har idag. Solen skiner och 18 grader varmt… Suck, vill ha semester nu!!

29 grader har vi utanför köksfönstret, där solen ligger på, lovely…

Dyblygiad
0

Mulet med solglimtar och runt 17 grader! Fick sovmorgon till 8 då de 3 som går i skolan idag röjde runt i huset och väckte mig. Har hjälpt äldsta dottern med hennes tidningsutdelning nu på fm. Ska strax till stallet och sen ska dottern ner till fastlandet för att sova över på Påta med klassen. I morgon em slutar hon skolan och de andra slutar på fredag. Alla hästar ute dygnet runt men endast 2 av dem är på bete, de andra 3 tävlas fortfarande och går på magert och stödfodras istället. Ingen träning idag då det var lagträning i går och egenträning i morgon. Sen finalen på söndag.

Peppe
0

Godagens

Idag har jag främst ägnat dagen åt hunden och tänkt en massa på hur jag ska göra med kusen. känns inte alls kul att inse att jag är en för dålig ryttare för honom. min kusin ska rida honom den här veckan iaf så jag får tid att tänka. har ju så svårt att släppa honom även om jag borde Gråter

ska gå på speedway ikväll iaf, och imorgon blir det bodaborg med klassen och på fredag student. ser inte fram emot det, gillar inte sånna där tillställningar. jag vill ha vardag!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

God middag..
Regnet strilar här och man vill helst dra en filt över huvudet.
Har haft träning idag med lilla tanten och hon var väldigt mjuk och fin idag så både jag och tränaren var nöjda.
Såg på kontot att skattepengarna var på väg in och det är ju aldrig fel med lite extra. Har funderat på att köpa ett nytt träns till Hottie….

Ska vila en stund nu, sen ordna mat och dra iväg till jobbet. Hoppas det är trevligare idag för igår var folk riktigt överjävligt otrevliga. Tråkigt att vuxna människor inte har nån hyfs alls. Men som sagt, vi hoppas på en bättre dag idag.

Cilla89a
0

#1 vad är det för pålle? :D
#4 har ridningen börjat tjärva igen? :/

God dagens i alla fall, phu, ännu en dag till ända.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen, mockade/fixade i stallet direkt och sedan duschade jag och därefter körde jag till praktiken 7.30.
Dagen flöt på bra idag med och nu känns som jag präntat in det mesta i huvudet, i vilka hagar hästarna ska gå, vad dem ska ha för foder, vilka täcken, när dem ska ut, in o.s.v.
Har varit friluftsdag idag, så det var ett par gymnasieklasser som var där och red så det var en aningen kaotiskt på morgonen, så stallbestyren fick vänta till efter lunch när alla åkt och sedan var det handikappsridning på eftermiddagen.
Slutade vid 16.00 och for hem direkt i en väldig fart, hämtade småbalshö hos grannen, sista rundbalen med hösilage är nu slut :) Eller ja, balen blev kass så grannen fick hämta hem den, hästarna äter så väldigt lite grovfoder nu när dem är ute i gräshagen hela dagarna.
Sedan red jag ut Brimad 45 min i skogen, styrkepass idag i form av galopp i backe, kändes fin :) 
Bytat om, ätit kvällsmat nu och resten av kvällen blir chill framför The Hills, ta in hästarna vid 22.00 och sedan blire sängen. Fick sovmorgon imorgon, börjar inte förrens 10.00, ME LIKE :D

Förövrigt så lyser sommaren med sin frånvaro igen, det var inte många fina dagar vi fick. 
Mulet, och regnigt, och så det det vara veckan ut :/

Medarbetare på Dressyr.ifokus

fridak
0

god kväll. 3e arbetsdagen idag och fick lite gjort, bla beställning av nya glasögon till mig självOskyldig Men dagen började TRÖTT, kändes som en måndagmorgon fast det var onsdag, men tröttheten försvann alltefter dagen gick och nu är jag alldeles för pigg. Har inte haft tid att varva ner riktigt tror jag.

Lothar
0

#6 Hej! Det är en val -03 e.akriboriSkrattande

maria