God dagens 8/6 2010
God dagens.
Trött är även denna dagens ord! Kom hem sent igår, inte förrens vid 23, men fy tusan så trevligt vid hade, käkade kebab i mängder och åkte på roadtrip med ena vännens nya bil :) Hann inte mer än ge hästarna mat och stupa i säng, somna och 00.30 ringer det på dörren?! WHAT?! Jag blev så jäkla rädd, när jag låg där i min skönhetsömn och det plingar på dörren och hunden goes nuts! Men har man vakthund så har man ;) Några förbaskade utlänningar som kört vilse, jag trodde jag skulle strypa dem jävlarna. Man stör mig inte när jag sover, speciellt inte när det är knapert med sömn!
Somnade om i alla fall och sov till 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, mockade/fixade i stallet, duschade och sedan körde jag till praktiken 7.30.
Dagen den flöt på bra och det känns som tiden gick väldigt snabbt. Fick rida bla, följde med en privatare ut i skogen, sjukt cool häst, holländsk import av "kör-ras", här snackar vi benlyft ;) Det är ridskolechefens häst, asball!
Slutade vid 15.00 efter att vi tagit in ridskolehästar+privathästar.
Körde hem och red Brimad direkt, 45 min i skogen blev det och han var jättefin :) :)
Och nu är jag äntligen inne och klar för dagen, trött och mör, blir lite kvällsmat nu och sedan en powernap! Sedan blir det bara slapp i soffan framför tv:n hela kvällen, skulle träffat en vän, men jag ooorkar verkligen inte. Sedan ska hästarna in vid 22, och sen blir det sängen!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Va kul att du kommit igång med praktiken!
Här funderas det för fullt på betäckning eller ej, sen räknar vi ner inför ul av Geili.. hoppas hoppas hon är dräktig!
Imorgon kommer om vi har tur lite leksällskap till Garcon om allt går vägen så håll tummarna!

god kväller:)
andra jobbdagen idag och det flöt på bättre idag men osäkerhet finns än. efter jobbet så kikade jag på stallet som roger ska stå i. verkade riktigt bra enda nackdelen är väl att de står på spån för jag gillar min halm, men med fri tillgång på hö så lär han må rätt gott ändå, bara det inte blir för gott så jag får en mulletunna ist.
pratade med transportören och den 21 juni kanske han flyttas.